ورود عشایر به اصفهان تهدید یا فرصت؛
تابناک: عشایری که برای قشلاق در جنوب استان اصفهان مستقر بودند متاسفانه از خسارات این بیماری در امان نماندند و دراین روزها 20 هزار رای دام خود را از دست دادند تا متحمل خسارت 8 میلیارد تومانی شوند!.
کد خبر: ۲۱۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 22 April 2016

به گزارش تابناک اصفهان با ورود بیماری تب برفکی از حدود دو ماه پیش به استان اصفهان، اکنون در آستانه حضور عشایر در استان اصفهان، این سوال مطرح می شود که در شرایط کنونی ورود عشایر به استان یک تهدید به شمار می آید یا همچون سال های گذشته یک فرصت؟.

با توجه به اینکه محل استقرار عشایر در استان اصفهان در مناطق غربی که اکنون آماج شیوع تب برفکی قرار گرفته، است، ورود عشایر با دام‌هایشان به این منطقه نیاز به اقدامات ویژه پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر تب برفکی در استان اصفهان را دارد.

از سوی دیگر دام هایی که با عشایر به استان وارد می شوند، هم ممکن است آلوده به این بیماری باشند که ورود آنها به اصفهان، می تواند یکی از عوامل تشدید بیماری در مناطق مورد استقرار عشایر را رقم زند. مناطقی که تاکنون به رغم عدم اعلام آمار رسمی از سوی دامپزشکی، اما تلفات و خسارات زیادی را متحمل شده اند.

اما عشایری که به سبب قشلاق در جنوب استان اصفهان مستقر بودند متاسفانه از خسارات این بیماری در امان نماندند و دراین روزها 20 هزار رای دام خود را از دست دادند تا متحمل خسارت 8 میلیارد تومانی شوند!.

معاون مديريت امور عشاير استان اصفهان در همین رابطه اظهار داشت: بمنظور جلوگيري از افزايش ميزان خسارت به دام عشاير استان كه در پشت مرزهاي استان قرار دارند با همكاري اداره كل دامپزشكي استان اصفهان و مديريت بحران استانداري اقداماتي انجام شده است.

معاون مديريت امور عشاير استان اصفهان اضافه كرد: در اين راستا پس از هماهنگي با مسئولان استان هاي جنوبي كشور كه عشاير بختياري و قشقايي استان اصفهان درآنها استقرار يافته اند، واكسن تب برفكي و تجهيزات دامپزشكي براي عشاير ارسال شده است.

حال با شرایطی که در اثر شیوع بیماری تب برفکی در استان اصفهان ایجاد شده و بسیاری از مناطق را نیز درگیر خود کرده است و نیز با توجه به اینکه عشایر استان اصفهان حدود 30 درصد گوشت مورد نیاز استان را همواره تامین می کردند، باید دید آیا در آینده ای نه چندان دور، نیاز پروتئینی استان اصفهان به راحتی قابل تامین است یا مسئولان برای تامین بازار با مشکل روبرو خواهند شد؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار