رئیس اتحادیه املاک اصفهان مطرح کرد:
تابناک: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان گفت: چون عرضه و تقاضا به هم نزدیک نبوده افراد پس از ۱۰ سال از خرید خانه، آن را با یک افزایش قابل توجهی به فروش رسانده و این اتحادیه به دنبال تبدیل این کالای سرمایه‌ای به مصرفی است.
کد خبر: ۲۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 11 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رسول جهانگیری با اشاره به اینکه با توجه به تحولات اخیر، امیدوار به رونق بازار مسکن هستیم، اظهار داشت: رونق به معنای افزایش قیمت نبوده بلکه استقبال از ساخت‌و‌ساز و خریدوفروش مدنظر بوده و اعتقاد این اتحادیه براین بوده که بازار مسکن دوره رکود خود را پشت سرگذاشته است.

وی با بیان اینکه رونق بازار مسکن بستگی به سیاست‌های اقتصادی و تزریقی دولت دارد، افزود: در این راستا شهرداری با تصویب اعضای شورا مصوب کردند که 10 درصد جدای از تخفیفات در پرداخت نقدی، 10 درصد هم در رابطه با گرفتن پروانه ساخت از اسفند تا فروردین تخفیف داده تا از این طریق در بازار مسکن شوکی وارد کنند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: دولت در تصمیم‌گیری‌های کلان می‌تواند سیاست‌گذاری کرده تا مبلغ وام مسکن را افزایش دهد و در واقع اقتصاددان‌ها و کارشناسان دولت تشخیص داده که آیا این مبلغ باید به خریدار مسکن یا سازنده آن داده شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مذاکرات، روند رکود بازار مسکن را در آینده چگونه پیش‌بینی می‌کنید، خاطرنشان کرد: متاسفانه جو روانی بر اقتصاد کشور تاثیرگذار بوده و در برخی موارد واقعیت‌های اقتصادی وجود نداشته به طوری که قیمت کالایی گران نشده اما با توجه به جو روانی موجود، قیمت و بازار کاذب پیدا کرده و امیدوار هستیم مذاکرات به نتیجه رسیده تا ثبات در بازار مسکن و به تبع آن، سایر بازارها را داشته باشیم.

جهانگیری افزود: موقعی که نوسان قیمت ارز، سکه و طلا وجود نداشته و مردم به این آگاهی برسند که قیمت واقعی ارز و طلا همین بوده ، اگر این اتفاق مهم روی دهد چون بازار مسکن با چند صد شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط داشته خود به خود در تمامی بازارها تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات موجود بازار مسکن به تحریم‌ها برمی‌‌گردد، تصریح کرد: اگر روند مذاکرات به همین صورت، مثبت ادامه پیدا کند مقبولیت خاصی برای ترغیب سازندگان مسکن به ساخت و ساز بیشتر ایجاد کرده و کاهش هزینه تمام شده مسکن و به تبع آن رونق بازار مسکن را به دنبال دارد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه براساس جمعیت جوانی که در کشور وجود داشته تقاضا همیشه از عرضه بازار مسکن بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم شرایط به گونه‌ای پیش برود که فاصله عرضه و تقاضا کمتر شده و مسکن از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اگر عرضه و تقاضا برابر و در مقابل تقاضا‌ به همان اندازه عرضه نیز ارائه شود، در استفاده از یک ملک از ارزش ریالی آن کم می‌شود، افزود: اما چون عرضه و تقاضا به هم نزدیک نبوده افراد پس از 10 سال از خرید خانه، آن را با یک افزایش قابل توجهی به فروش می‌رسانند، به معنی که مسکن، کالای سرمایه‌ای است.

جهانگیری تصریح کرد: با تحقق رونق بازار مسکن، شاهد کاهش فاصله عرضه و تقاضا در سال‌های آینده شده و مردم در برابر خرید خانه صفر، کارکرده و چند سال کارکرده حق انتخاب دارند و این تفاوت قیمت‌ها موقعی که عرضه و تقاضا برابر شده خود را نشان می‌دهد و امروزه به دلیل فاصله زیاد تقاضا با عرضه، قدمت ساخت مسکن بر کاهش قیمت‌ها تاثیر آنچنانی ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار