مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه به ایران سفر می کند؛
«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 28 فروردین امسال با هدف تلاش برای گشایش زمینه های جدید همکاری با ایران، به تهران می آید و احتمال می رود از شهر تاریخی اصفهان هم بازدید کند.
کد خبر: ۲۱۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 11 April 2016
به گزارش خبرگزاری ایمنا، موگرینی آخرین بار، سال گذشته میلادی به ایران سفر کرد و قرار است سفر بعدی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 16 آوریل (شنبه هفته آینده) باشد.

در این سفر با حضور هیات وزیران بهبود روابط اتحادیه اروپا با ایران بررسی می شود.

"موگرینی "در جریان این سفر قرار است زمینه های گوناگون همکاری با ایران بر اساس نتایج گفتگوی سران دو طرف مطالعه کند. تجارت ، انرژی، محیط زیست، مهاجرت، حقوق بشر، آموزش و تحقیقات علمی از جمله عرصه های احتمالی برای بحث و تبادل نظر دو طرف هست.

موگرینی بعد از توافق وین در 6 مردادماه سال گذشته  در راس هیاتی به تهران آمد و با تعدادی از مقامات کشورمان از جمله وزیر خارجه و رییس جمهور دیدار و گفت وگو کرد.

در آن زمان زمزمه هایی از احتمال حضور این سیاستمدار غربی در اصفهان نیز به گوش می رسید، اما در ساعات پایانی این سفر فشردگی برنامه های موگرینی دلیل عدم سفر وی به نصف جهان اعلام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: موگرینی به همراه هیاتی بزرگ از کمیسیونرهای اتحادیه اروپا به ایران می آید.

حسین جابری انصاری افزود: موگرینی را در این سفر يك هيات ٧ نفره همراهی می کند.

موگرینی در نوامبر سال 2014 میلادی با رای رهبران اروپا به عنوان رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت 5 سال انتخاب شد و جایگزین کاترین اشتون انگلیسی که دارای 20 سال اختلاف سنی با او است ، گردید.

در این سفر موگرینی در نظر دارد روابط میان اتحادیه اروپا و ایران را تقویت کند.

"کاترین اشتون" رییس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه سال پیش به اصفهان سفر کرد و از بناهای تاریخی که یادگاری از ادوار مختلف تمدنی این سرزمین است، بازدید نمود.

از میان آثار متنوع تاریخی ایران که در فهرست یونسکو ثبت جهانی شده اند، سه اثر جهانی در اصفهان قرار دارد که عبارتند از میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان و باغ چهلستون.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار