بررسی وضعیت تصادفات جاده‌ای ایلام در نوروز؛
یک میلیون و ۸۶۰ هزار تردد در محورهای ارتباطی ایلام طی ایام نوروز نشان می دهد آمار تردد ۲۳ درصد افزایش یافته، این در حالی است که میزان تصادفات رانندگی ۲۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۰۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ 10 April 2016
یک میلیون و ۸۶۰ هزار تردد در محورهای ارتباطی ایلام طی ایام نوروز نشان می دهد آمار تردد ۲۳ درصد افزایش یافته، این در حالی است که میزان تصادفات رانندگی ۲۰ درصد کاهش یافته است.

استان ایلام دارای ۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است و طول کلی راه های استان نیز سه هزار و ۷۸۰ کیلومتر است.

به گزارش تابناک ایلام،استان غربی و کوهستانی ایلام  سالهای سال است به دلیل قرار گرفتن در بن بست جغرافیایی از هر نظر به ویژه زیر ساخت های توسعه ای نظیر راه رنج می برد، از زمانی که مرز بین المللی مهران در سال ۸۲ به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد و بدلیل امنیت، کوتاهی مسافت و سایر مزایا به یکی از پر ترددترین مرزهای کشور برای سفر به عتبات عالیات و همچنین صادرات کالا تبدیل شده است.

نبود جاده های استاندارد و فقدان بزرگراه، آزادراه در استان باعث شده جاده های استان همواره یکی از مهمترین عوامل تصادف در استان باشد، هرچند طی سالهای گذشته تلاش های بسیار زیادی برای جاده سازی در استان صورت گرفته ولی همچنان برخی محورهای ارتباطی استان مثل جاده ایلام به مهران ظرفیت این همه تردد را ندارد.

ثبت یک میلیون و ۸۶۰ هزار تردد در جاده های استان ایلام

طبق گفته مسئولان اداره حمل و نقل و پایانه استان از ۲۵ اسفند ۹۳ تا ۱۵ فروردین سال جاری یک میلیون و ۸۶۰ هزار تردد در جاده های استان ثبت شد و این در حالی بود که سال ۹۴ یک میلیون ۵۱۰ هزار تردد در سطح جاده های استان به ثبت رسیده بود، این آمارها از افزایش ۲۳ درصدی میزان ترددها در این ایام نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

براساس گفته متولیان، بیش از ۲۰۲ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشتند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است، پرتردد ترین جاده های مواصلاتی استان ایلام را در ایام نوروز ۹۵ مسیرهای ایلام به مهران، ایلام به دره شهر، ایلام به سیروان و ایلام به تنگ کوشک در شهرستان ایوان بوده است.

در کنار افزایش تردد در محورهای ارتباطی استان ایلام طی ایام نوروز ۹۵، تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی استان ایلام به رغم کوهستانی بودن و غیر استاندارد بودن با کاهش ۲۰ درصدی برخوردار بوده است که این روند مصداق «قِسِر» در رفتن جاده های استان باشند.

سردار علی دولتی فرمانده انتظامی استان ایلام به کاهش ۵۸ درصدی تلفات رانندگی در نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: در همين ايام تعداد تصادفات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش يافته است.

حادثه مهم رانندگی در راه های ایلام نداشته ایم

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز در این ارتباط به خبرنگار  مهر می گوید: خوشبختانه نوروز امسال با وجود افزایش چشمگیر تردد خودرویی و استقبال گردشگران غیربومی از جاذبه های این استان در مقایسه با نوروز سال گذشته، حادثه مهم رانندگی در راه های استان نداشته ایم.

سرهنگ محسن ناصری از کاهش ۷۰ درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت در راه های برون شهری این استان در نوروز ۹۵ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی از کاهش دو درصدی تعداد تصادفات جرحی در جاده‌های ارتباطی استان در ايام تعطيلات نوروز ۹۵ خبر داد و تأکید کرد: با وجود این کاهش، تعداد مجروحان اين حوادث چهار درصد افزایش ‌یافته است.

رئیس پلیس راه ایلام اضافه کرد: بیشترین عامل تصادفات در این مدت واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.

وی عنوان کرد: حادثه خیز ترین جاده ارتباطی در میان جاده های مواصلاتی استان نیز مسیر ایلام - مهران و بالعکس است.

ناصری با اشاره به اینکه حجم تردد در ایام نوروز در جاده‌های استان افزایش چشمگیری داشت، گفت: در کل فصول سال هم ترددها افزایش‌ یافته و به میمنت مرز بین‌المللی مهران ایلام مورد توجه قرار گرفته و سالانه شاهد حجم ترددهای بسیار زیادی است لذا باید جاده‌ها هم نسبت به ترددها افزایش و استانداردسازی شوند.

براساس گفته سرهنگ ناصری، سال ۹۴، ۲۲ میلیون و ۸۹۱ هزار و ۱۲۴ تردد در جاده های مواصلاتی استان ثبت شده در حالیکه جاده های استان به دلیل عرض کم گنجایش این حجم ترددها را ندارد.

ناصری با بیان اینکه از راه و شهرسازی درخواست داریم نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام راه‌های استان اقدام جدی‌تر و سریع‌تر کند، افزود: جاده استاندارد نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع تصادف دارد.

نمایه اطلاعات

بررسی مقایسه‌ای وضعیت تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان .....

بازه زمانی

۲۵ اسفندماه ۹۴ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۵

۲۵ اسفندماه ۹۳ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۹۴

تعداد تصادفات جاده‌ای

اعلام نشده

اعلام نشده

تعداد کشته‌شدگان

۵

۱۵

تعداد مجروحان

اعلام نشده

اعلام نشده

محورهای پرحادثه

ایلام-مهران، ایلام –دره شهر

ایلام-مهران

دلیل عمده تصادفات

واژگونی خودرو، انحراف به چپ

واژگونی خودرو، سبقت و سرعت غیرمجاز


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار