تابناک: وزیر آموزش و پرورش از وجود دو هزار و 600 طرح نیمه تمام آموزشی در این وزارتخانه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 10 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علی اصغر فانی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل با بیان این که بودجه های تخصیصی جوابگوی اجرای طرح های نیمه تمام آموزشی نیست، از خیران مدرسه ساز خواست تا در این زمینه مشارکت جدی تری با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی افزود: مجوز سرمایه گذاری خیرین در امر مدرسه سازی سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی صادر شده که بر اساس آن خیرین به نام خودشان در امر مدرسه سازی مشارکت مستقیم داشته باشند.

فانی تاکید کرد: مذاکراتی نیز با بانک مرکزی در همین راستا انجام شده که خیرین در صورت کمبود نقدینگی می توانند برای ساخت مدرسه وام دریافت کنند و پرداخت سود وام ها نیز برعهده آموزش و پرورش خواهد بود.

وی همچنین گفت: هم اکنون 520 هزار کلاس در کشور وجود دارد که یک سوم آنها و در برخی مناطق 60 درصد آنها غیراستاندارد بوده و در صورت وقوع زمینه لرزه احتمال مخاطرات جانی برای دانش آموزان وجود دارد.

فانی با اشاره به وجود سنت های حسنه در گذشته که پول نقد و یا بودجه های اختصاصی مصوبه مجلس برای ساخت و نوسازی مدارس اختصاص داده می شد، تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نیز بدنبال احیای این سنت حسنه است.

وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود بارگاه ملکوتی هلال بن علی (ع) شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان را زیارت کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار