رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان :
تابناک: رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: در صورتیکه که کشورهای ۱+۵ به تعهدات خود طبق بیانیه لوزان عمل کنند پیش بینی می شود بازار مسکن در سال جاری دوباره رونق بگیرد.
کد خبر: ۲۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 08 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، رسول جهانگیری در خصوص تاثیر بیانیه هسته ای لوزان بر بازار مسکن با اشاره به اینکه طی ۳۶ ساله از انقلاب بازار مسکن یک دوره سینوس وار را گذرانده است به گونه ای که طی ۳ سال دچار رکود بوده و بعد در مدت یک سال بازار رونق می گیرد.

وی افزود: البته رونق به این معنا نیست که شاهد افزایش های قیمت نباشیم بلکه به این معناست که خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن به راحتی انجام شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته شاهد رکود در بازار مسکن بودیم پیش بینی می شود در سال ۹۴ این بازار رونق داشته باشد.

وی با بیان اینکه رونق بازار مستلزم این است که دولت سیاست های کلان اقتصادی خود را به بازار مسکن تزریق کند، افزود: به عنوان نمونه باید سقف وام مسکن افزایش یابد همچنین در اینکه این وام به خریدار، تولیدکننده مسکن و یا انبوه ساز داده می شود سیاست مشخصی اتخاذ شود.

جهانگیری تاکید کرد: با توجه به توافق صورت گرفته و پایبند بودن کشورهای درگیر به تعهدات خود، پیش بینی می شود ثبات اقتصادی در کشور حکمفرما شود که اگر در عمل این توافق به واقعیت بپیوندد بازار مشکن نی شاهد ثبات خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت بازار مسکن در اصفهان، گفت: از پایان شهریور تا ۱۵ خرداد ماه به گونه ای بازار رهن و اجاره به گونه ای تعطیل است چرا که اوج این بازارها از ۳۰ خرداد ماه تا پایان شهریور است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در خصوص خرید و فروش مسکن نیز گفت: امیدواریم با توجه به اتفاقات سیاسی بازار خرید و فروش نیز امسال رونق گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد شهری وابسته به بازار مسکن است، گفت: اگر این بازار رونق گیرد مدیریت شهری شرایطی خواهد داشت تا بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

جهانگیری در خصوص افزایش نرخ مسکن، گفت: اگر این توافقاتی که اتفاق افتاده واقعیت داشته و تحقق یابد نرخ رشد واقعی بازار مسکن نیز نرخ تورم جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت که خرید و فروش رونق بگیرد اما افزایش قیمتی نداشته باشیم، تاکید کرد: لازمه خروج از رکود بازار مسکن رشد طبیعی تورم هر جامعه است که سالانه باید در آن لحاظ شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار