سازمان هواشناسی استان ایلام از دو روز گذشته در پیش بینی های خود از ورود یک سامانه بارشی نسبتا قوی به آسمان استان ایلام از اواخر روز شنبه خبر داده و با صدور اخطاریه هایی از احتمال آبگرفتگی معابر وسرد شدن هوای استان در طول مدت فعالیت این سامانه در استان ایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۰۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷ 27 March 2016
سازمان هواشناسی استان ایلام از دو روز گذشته در پیش بینی های خود از ورود یک سامانه بارشی نسبتا قوی به آسمان استان ایلام از اواخر روز شنبه خبر داده و با صدور اخطاریه هایی از احتمال آبگرفتگی معابر وسرد شدن  هوای استان در طول مدت فعالیت این سامانه در استان ایلام خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛ به دنبال صدور اخطاریه های سازمان هواشناسی که اتفاقا رونوشتی از آنها به دستگاههای خدماتی واعضای ستاد بحران نیز ارسال شده بود به همه دستگاههای خدماتی اعلام شد که خود را برای شرایط ویژه ای آماده نمایند .پیش بینی های سازمان هواشناسی درست از آب در آمد و ورود یک سامانه بارشی قوی از شب گذشته به آسمان استان ایلام، موجب بارش شدید باران بهاری، لغزنده شدن جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی شده است.

همچنین کاهش 4 تا 8 درجه ای دما مردم و مهمانان نوروزی در این استان را غافلگیر کرده و آنها را به استفاده از وسایل گرمایشی و پوشیدن لباس های زمستانی مجبور کرده است.
در جاده های کوهستانی استان به ویژه گردنه قلاجه و قلندر مه شدید گزارش شده که این موضوع موجب بروز مشکلاتی در رفت و آمد خودروها و وسایل نقلیه عمومی شده و تردد خودروها را با کندی مواجه کرده است.

با توجه به اینکه شمار زیادی از مردم استان به رسم هر ساله در طبیعت چادر برپا کرده اند بارش شدید باران و افت دما و همچنین اخطارهای هواشناسی مبنی بر وقوع رعد و برق و سیلابی شدن رودخانه ها سبب شده تعدادی از این افراد تا زمان بهتر شدن وضعیت جوی به منازل خود باز گردند.
گردشگران و مهمانان نوروزی استان ایلام نیز که قصد برپایی چادر در طبیعت و بوستان ها را داشتند ناچار شدند در مکان های سرپوشیده و اقامتگاه های نوروزی در نظر گرفته شده اقامت کنند.
مدیریت بحران استانداری ایلام نیز با توجه به اخطار هواشناسی و ورود سامانه بارشی قوی به استان، از تمامی دستگاه های اجرایی خواسته است برای مقابله با سیلاب آمادگی کامل داشته باشند.
همچنین از تمامی گردشگران و مسافران نورزی خواسته شده از سکونت و استقرار در حریم و بستر رودخانه ها و مکان های حادثه خیز خودداری کنند.
با این وجود اداره کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: تمام راه های ارتباطی اصلی و فرعی این استان با وجود بارش شدید باران باز هستند و تردد در آنها جریان دارد اما پلیس راه از تمامی رانندگان خصوصا کسانی که با وضعیت جاده های استان آشنایی ندارند خواسته است ضمن رعایت قوانین و مقررات با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی استان ایلام فعالیت سامانه پرقدرت بارشی که از شب گذشته وارد استان شده است به صورت منقطع تا سه شنبه هفته آینده در تمامی مناطق استان ادامه دارد اما اوج فعالیت آن در روز جاری است.
ورود این سامانه فوق العاده قوی و خوب، بارندگی های رگباری، رعد و برق، لغزندگی جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی را به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار