نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه متوقف یا باطل گردد و یا اعتبارنامه منتخبین مورد تأیید مجلس واقع نشود، وزارت کشور ‌مکلف است با هماهنگی شورای نگهبان، حداکثر ظرف مدت هفت ماه، انتخابات مجدد را هم‌زمان در حوزه‌های انتخابیه مذکور برگزار نماید.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 25 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، هرچند در روزهای نوروزی حال و هوای خبرها هم نوروزی شده است اما با این وجود خبرهای در حاشیه و قابل پرداخت با تیترهای متفاوت نیز هنوز بروی خط خبرگزاری ها و رسانه های استان می رود.

حضور حیدرمصلحی، وزیر سابق اطلاعات در دولت دهم را از نمونه این خبرها می توان دانست.

تاثیر 30 درصدی تحریم ها بر مشکلات کشور

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مجمع طلاب و روحانیون شهرضا، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جلسه هم اندیشی سالانه طلاب شهرضایی مقیم سراسر کشور در مدرسه علمیه اقدمیه این شهرستان با اشاره به شعار سال 95 گفت: تاثیر تحریم ها بر مشکلات حدود 30 درصد بوده است و اگر تدابیر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بخوبی اجرا شود موفقیت های چشمگیری در آینده نزدیک بدست خواهد آمد.

وی با تبیین راهبردهای دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پروژه تحریف خط امام(ره) از
سال ها پیش توسط عناصری از بدنه اجرائی نظام آغاز شده که دارای ابعاد و زوایای مختلفی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در پی فراموش کردن راه و خط امام توسط نسل های مختلف انقلاب هستند، افزود: برای نسل جدیدتر انقلاب که زمان امام را درک نکرده اند، نقشه دشمن تحریف ارزش ها و باورهای صریح امام بوده و خاطره سازی های اخیر هم در همین راستا قابل تفسیر است.

وی گفت در سال های اخیر دشمنان تمرکز خود را بر انحراف حوزه های علمیه بیشتر کرده و سعی دارند در قالب جریان های التقاطی، انقلابی گری را از حوزه های علمیه کم یا آن را حذف کنند.

فارس: خط خبری برخی رسانه ها برای تلقین راه یافتن نفر ششم به مجلس

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی تحلیلی به روند ابطال آراء برخی نمایندگان در دوره های گذشته پرداخته و با قیاس این موضوع با وضعیت پیش آمده در آراء مینو خالقی در این خصوص نوشته است: بعد از سخنان استاندار اصفهان و روشن شدن موضوع بار دیگر دروغ‌پردازی و بی‌اخلاق‌های این رسانه‌ها بر همگان آشکار شد، اما موضوع به اینجا خاتمه پیدا نکرد و این رسانه‌ها به دنبال تلقین راه یافتن نفر ششم به مجلس شورای اسلامی بوده و بیان می‌دارند که طبق قانون باید نفر ششم انتخابات در حوزه انتخابیه اصفهان به مجلس رفته و به همه موضوعات پایان داده شود؛ لازم به ذکر است که نفر سوم (مینو خالقی) و نفر ششم (علیرضا آجدانی) هر دو عضو لیست امید اصفهان بوده‌اند.

در تبصره دوم از ماده هشتم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است: «چنانچه انتخابات یک یا چند حوزه انتخابیه متوقف یا باطل گردد و یا اعتبارنامه منتخبین مورد تأیید مجلس واقع نشود، وزارت کشور ‌مکلف است با هماهنگی شورای نگهبان، حداکثر ظرف مدت هفت ماه، انتخابات مجدد را هم‌زمان در حوزه‌های انتخابیه مذکور برگزار نماید. مهلت هفت ماه، از تاریخ تعیین وضعیت آخرین حوزه در بین حوزه‌های انتخابیه موردنظر محاسبه می‌شود.»

طبق بند فوق، قانون نظر خود را صراحتاً اعلام کرده و اجرا و فصل‌الخطاب دانستن قانون بر همگان لازم و ضروری است.

پلمپ 12 فروشگاه صنایع دستی در اصفهان

شیردل، رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، با اشاره به تخلفات صورت گرفته در زمینه فروش صنایع دستی در اصفهان گفت: کمیته نظارت و بازرسی بر فروش صنایع دستی و تعزیرات تا کنون 12 فروشگاه صنایع دستی را به دلیل فروش اجناس خارجی و عدم رعایت مقررات تعیین شده در این زمینه و فروش فرش ماشینی به جای فرش دستباف پلمپ شده‌اند.

پاسخ مثبت وزیر دفاع به درخواست استاندار
 در دیدار نوروزی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استاندار اصفهان، رسول زرگرپور بر حمایت از طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و کمک به حل اختلافات اراضی منطقه هوایی شهید بابایی و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تأکید کرد.

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این دیدار درباره درخواست استاندار اصفهان مبنی بر حمایت از طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی اصفهان و پیگیری موضوع اعلام آمادگی کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار