کد خبر: ۲۰۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 21 March 2016
گزارش فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران نشان می دهد که در بیست و پنج سال گذشته حدود دو هزار و سیصد خبرنگار و فعال بخش روزنامه نگاری هنگام فعالیت خبری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، از سال دو هزار و ده روند کشته شدن روزنامه نگاران در جریان فعالیت خبری در نقاط مختلف جهان نه تنها کم تر نشده است بلکه هر سال بطور متوسط صد روزنامه نگار و فعال بخش خبرنگاری و رسانه ای جان خود را از دست داده اند.

آنتونی بیلانگر دبیر کل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران گفت: ده سال گذشته خطرناک ترین دوران برای روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای بوده است.

وی گفت: انقلاب ها در منطقه غرب آسیا و ناآرامی ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه در افزایش کشتار خبرنگاران و فعالان حوزه روزنامه نگاری در سال های اخیر تاثیرگذار بوده اند.

دبیر کل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران گفت: عراق در فهرست خطرناک ترین کشورها برای خبرنگاران در رتبه اول قرار دارد چون از سال هزار و نهصد و نود تاکنون حدود سیصد و نه خبرنگار و فعال رسانه ای و روزنامه نگار در عراق کشته شده اند.بعد از عراق کشورهای فیلیپین و مکزیک قرار دارند که در فیلیپین تعداد صد و چهل و شش خبرنگار و در مکزیک هم حدود صد و بیست خبرنگار در این مدت جان خود را از دست داده اند.

ميزان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار