تابناک: تونل آکواریوم اصفهان به عنوان نخستین تونل آکواریوم کشور که هفته قبل با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد، در روز اول فروردین ماه پنج هزار و 100 نفر بازدید کننده داشته است.
کد خبر: ۲۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 21 March 2016
به گزارش تابناک به نقل از، روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان اعلام کرد: در این روز 6 هزار و 771 نفر از باغ پرندگان، 3 هزار و 966 از باغ خزندگان و 698 نفر نیز از باغ پروانه ها بازدید کردند.
نخستین تونل آکواریوم کشور هفته قبل با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بوستان جنگلی 'ناژوان' این شهر به بهره برداری رسید.
این تونل آکواریوم به عنوان نخستین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور با مشارکت سرمایه گذار خارجی در گستره ای بالغ بر سه هزار و 500 مترمربع در ارتفاع منهای شش متر زیرزمین احداث شده است.
این تونل آکواریوم حجم یکهزار و 80 متر مکعب آب را در خود جای داده است و شهروندان می توانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کمیاب ترین گونه های دریایی را ببینند و حضور نمادین در عمق 35 متری اقیانوس را تجربه کنند.
در این تونل که شامل 33 آکواریوم زیرمجموعه است، گونه های مختلف آبزیان، ماهیان آب های شور و شیرین، ستاره های دریایی و غیره از پنج اقیانوس دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
باغ خزندگان نیز که هفته قبل بهد بهره برداری رسید در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع در بوستان 'ناژوان' اصفهان ایجاد شده است و در آن جانورانی مانند مار، بزمجه، مارمولک، سوسمار، تمساح، آفتاب پرست و دیگر گونه های خزنده نگهداری می شود.
همچنین در باغ خزندگان غیر از گونه های جانوری زنده، اجساد و اسکلت تعدادی خزنده خشک شده(تاکسی درمی) نیز به نمایش درآمده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار