يادداشت حجت الاسلام محمدرضا زائري؛
تابناك اصفهان: حجت الاسلام محمدرضا زائري در ستون هفتگي خود در روزنامه خراسان نوشت: تأکید مجدد رهبر بزرگوار انقلاب بر راه های مختلف و متنوع نفوذ دشمن حساسیت و اهمیت این موضوع را برجسته ساخت.
کد خبر: ۱۹۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 12 March 2016
تابناك اصفهان: حجت الاسلام محمدرضا زائري در ستون هفتگي خود در روزنامه خراسان نوشت: تأکید مجدد رهبر بزرگوار انقلاب بر راه های مختلف و متنوع نفوذ دشمن حساسیت و اهمیت این موضوع را برجسته ساخت.

نفوذ دشمن یک مبنای وحیانی و قرآنی دارد که از آغاز خلقت مورد اهتمام شیطان بوده است و خداوند نیز بر آن صحه گذاشته است. بزرگترین و مهمترین دشمن ابلیس است که خداوند او را دشمن دانسته و از انسان ها خواسته دشمنی او را باور کنند و جدی بگیرند؛ « إن الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا» و بعد از او شیطانک ها و تمثیل های گوناگون شان که در آیات قرآن با تعبیر اولیای شیطان یاد شده اند از شیطان دستور می گیرند و به فتنه مشغول می شوند که : «إن الشیاطین لیوحون إلی أولیائهم».

تصریح قرآنی «و شارکهم فی الاموال و الاولاد» دامنه این نفوذ را نه تنها در تمام دارایی های زندگی بلکه به رختخواب ها و نسل و فرزندان می کشاند و نشان می دهد که اگر کسی کمترین راهی برای نفوذ شیطان باز کند این دشمن بزرگ و خطرناک هرگز او را رها نخواهد کرد و تا انسان را به هلاکت نکشاند دست از سر او برنخواهد داشت. شیطان نه تنها بر این حقیقت تأکید نکرده و به صراحت بدان اعتراف کرده است بلکه با قسم به ذات حق اصرار و استمرار خود را در پروژه نفوذ به همگان اعلام داشته که:«فوعزتک لأغوینهم أجمعین».

بدین ترتیب صحنه زندگی انسان عرصه رویارویی دائمی میان تلاش همه جانبه شیطان و اولیای اوست برای نفوذ در زندگی ، ایمان ، دل و جان و همه دستاورد ها و سرمایه های انسان و تنهایی و درماندگی انسان در مقابل این نفوذ همه جانبه که هیچ چیزی از تهدید و خطر آن در امان نیست.
تنها راه نجات در مقابل این نفوذ را هم خود شیطان بر زبان آورده و نشان داده است : «إلا عبادک منهم» فقط کسانی از این نفوذ رهایی دارند که بنده خدا باشند و در مقابل حق تسلیم گردند و با وصف «مخلصین» شناخته شوند.

پروژه نفوذ یک تعارف کلامی ، یک شعار تبلیغاتی یا یک شگرد سیاسی نیست بلکه حقیقتی به درازای عمر بشر و تقابل انسان و شیطان است. ما، زندگی خانوادگی ما، سرمایه های وجود ما ، دستاورد های عمر ما، روابط زناشویی ما، امکانات مادی ما، بهره های معنوی ما و هر چه فکرش را بکنید در معرض تهدید نفوذ دشمن هستیم.

تمثیل این نفوذ شیطان و اولیای دست آموزش هر زمانی و هر جایی به شکلی است. گاهی در وسوسه قابیل برای قتل برادر است و گاهی در پریشانی قوم موسای پیامبر برای گوساله پرستی! گاهی در آشوب سقیفه است برای توطئه علیه جانشین پیامبر و آتش زدن خانه وحی و گاهی در اغوای کوفیان برای غارت خیمه های حسینی! گاهی در بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی است و گاهی در جداکردن آیت ا... کاشانی و دکتر مصدق و کودتای شوم بیست و هشتم مرداد. گاهی در فریفتن کسی است به درهم و دینار و گاهی در خریدن کسی به یورو و دلار ! گاهی نفوذ در بغداد و بصره است و گاهی در نجف و قم!

مهم استمرار خطی است که از آغاز آفرینش انسان شروع شده و تا پایان جهان ادامه خواهد داشت و برای نجات از این تهدید راهی جز بندگی خدا نیست.نفوذ دشمن تنها جنبه فردی و شخصی ندارد و اشکال مختلفی از ایجاد جریان های خزنده اجتماعی تا ترویج گسترده سبک زندگی غربی و از ارائه تحلیل های غلط سیاسی تا گسترش مفاسد اقتصادی را شامل می شود و هر زمانی به شکلی تجلی می یابد. گاه در سیر اندیشه مادی گرایانه و سکولار غربی ، گاه در ظاهر کنفرانس های علمی ، گاه در وابستگی عاطفی به شخصیت های ضداسلامی ، گاه در خودباختگی و عدم اعتماد به نفس عمومی، گاه با چهره روابط منفعلانه و تسلیم دیپلماتیک و... هر بار به شکلی نفوذ بی سر وصدای دشمن محقق می شود.و این روز ها توسل به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) که بارزترین جلوه «عبد» بودن است با همراهی در عزای دختر او و غربت امیرالمؤمنین علیه السلام ، مهمترین راه نجات از نفوذ شیطان در زندگی فردی و اجتماعی و بهترین پناهگاه برای امان یافتن ما و خانواده های بی پناهمان از شر شیطان و شیطانک های رنگارنگ غربی و شرقی و دیروزی و امروزی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار