یارمحمدیان:
تابناک: دبیر علمی «همایش بین‌المللی تحول پایدار در نظام سلامت، رویکردها و چالش‌ها» گفت: پایداری طرح تحول سلامت نیازمند پایداری در منابع طرح است.
کد خبر: ۱۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵ 31 January 2015

به گزارش تابناک، محمدحسین یارمحمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت با هدف کاهش پرداخت مستقیم از جیب بیماران، کاهش درصد خانوارهای مبتلا به هزینه‌های کمرشکن سلامت، رفع محرومیت و ترویج عدالت در بهره‌گیری از خدمات سلامت طراحی و اجرا شده است.

وی بیان داشت: اجرای موفق این طرح ، نشان‌دهنده تلاش نظام سلامت برای پاسخگویی اجتماعی از طریق بهبود کیفیت خدمات سلامت و افزایش رضایتمندی بیماران و مردم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: بدین لحاظ باید ساز و کارهایی به خدمت گرفته شود تا مورد اصلاح مداوم قرار گرفته و میزان اثربخشی و تحقق اهداف آن و انطباق عملکرد برنامه با اهداف آن دائماً مورد سنجش و ارزشیابی قرار گیرد.

یارمحمدیان گفت: مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نظر دارد همایش سه روزه‌ای را تحت عنوان "همایش بین‌المللی تحول پایدار در نظام سلامت، رویکردها و چالش‌ها" را برگزار کند.

وی اعلام کرد: در این همایش دانش‌پژوهان و مدیران بخش بهداشت و درمان در مورد اجرای طرح تحول در نظام سلامت، رویکردها، فرصت‌ها و چالش‌های آن هم‌اندیشی و تبادل نظر می‌‌کند.

یارمحمدیان به محورهای این همایش اشاره کرد و افزود: رضایت مردم و طرح تحول در نظام سلامت، عدالت در نظام سلامت و تحول در بخش بهداشت و درمان، زیرساخت‌های مورد نیاز اجرای بهینه طرح تحول در نظام سلامت و چالش‌های پایدار کردن تامین منابع (انسانی، مالی، تجهیزاتی و دارویی) از محورهای همایش مذکور است.

وی بیان داشت: پایش، نظارت و ارزیابی طرح تحول در نظام سلامت، مدیریت اطلاعات و ارتباطات در طرح تحول نظام سلامت، مشارکت سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی در طرح تحول نظام سلامت، مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت و تجربیات مجریان و صاحبنظران در طرح تحول نظام سلامت از دیگر محورهای این همایش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در این همایش سه روزه سخنرانانی از کشور سوئیس، انگلستان، استرالیا، ژاپن، آمریکا و آلمان در خصوص نظام سلامت کشورهای مذکور به سخنرانی می‌پردازند.

وی گفت: دانشگاه‌های نیوساوت ولز (استرالیا)، دانشگاه کارسروحه(آلمان)، دانشگاه نوالم (آلمان)، دانشگاه یونیورسیتی کالج لندن (انگلستان)، دانشگاه لیدز (انگلستان) و بیمارستان‌های دانشگاه‌های ژنو (سوئیس) و دانشگاه سیدنی (استرالیا) اعلام همکاری و مشارکت علمی در برگزاری این همایش کرده اند که امیدواریم با اخذ ویزا و اقدامات دیپلماتیک مناسب و به موقع بتوانند بطور کامل در تمامی روزهای همایش در اصفهان حضور داشته باشند.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ مقاله از سراسر کشور و متن بیش از ۲۰ سخنرانی از خارج از کشور به دبیرخانه همایش رسیده است که کمیته علمی در حالی بررسی و داوری ستادی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار