مدیرکل ارشاد در نشست پایان سال خبر داد:
تابناک: قرار است با همکاری دانشگاه اصفهان و اداره ارشاد در سال 95 ویژه برنامه مقام ادبی استان را برگزار کنیم و بر این اساس شناسایی بزرگان و مفاخر عظام را 95 مدنظر داریم.
کد خبر: ۱۹۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 09 March 2016

به گزارش تابناک اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در نشست خبری پایان سال خود با خبرنگاران با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه های مختلف، هنری، مطبوعاتی و دیگر عرصه های مرتبط، اظهار داشت: با توجه به گردآوری نظرات و پیشنهادات از صاحب نظران در حوزه های مختلف فرهنگی استان اصفهان، چشم انداز فرهنگ و هنر اصفهان در 10 عرصه تدوین شده است که نسخه نهایی آن در خردادماه با حضور وزیر ارشاد رونمایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تهاجم فرهنگی دشمن و لزوم استفاده از ابزارهای کارآمد برای مبارزه با این تهاجم اشاره داشت و گفت: در این راستا زمانی عروسک های دارا و سارا در کشور ما ساخته شد اما به دلیل عدم تبلیغ و فرهنگ سازی در این راستا، از این عروسک‌ها حمایت چندانی نشد.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان افزود: با این حال عروسک باربی ابتدا از طریق فیلم و انیمیشن به دنیا شناخته شد و بعد فرهنگ سازی خرید و استفاده از آن شکل گرفت.

وی همچنین به فعالیت های ارشاد در حوزه چاپ کتاب نیز اشاره داشت و گفت: در سال جاری مجوز نشر برای بیش از یک هزار و 700 کتاب صادر شد.

ارزانی نمایشگاه کتاب را در همین راستا عنوان کرد و افزود: اصفهان در سال جاری جزو 15 شهر نامزد برای پایتخت کتاب بود که در نهایت نیشابور در این زمینه انتخاب شد اما اسفارجان شهرستان فریدن در سال جاری به عنوان شهر دوستدار کتاب شناخته شد.

وی از برگزاری جشنواره مطبوعات در سال 95 خبر داد و گفت: این جشنواره به صورت دوسالانه در اصفهان برگزار می شود.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان اظهار داشت: در سال جاری، سه جلسه انجمن مفاخر با حضور استاندار اصفهان برگزار شد و قرار است با همکاری دانشگاه اصفهان و اداره ارشاد در سال 95 ویژه برنامه مقام ادبی استان را برگزار کنیم و بر این اساس شناسایی بزرگان و مفاخر عظام را 95 مدنظر داریم.

وی افزود: در اصفهان تنها 3 سالن برای کنسرت وجود دارد که دو سالن آن فعال‌تر است.


 















منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار