استاندار هرمزگان گفت: باتوجه به اینکه وضعیت نگران کننده ای در تامین آب استان است ، استفاده از پساب فاضلاب در صنایع و فضای سبز گام موثری در جهت کاهش این دغدغه است.
کد خبر: ۱۹۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶ 05 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جاسم جادری شنبه در مراسم مبادله نخستین قرارداد فروش پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع افزود: از سرمایه گذاری و تصفیه پساب فاضلاب و استفاده از آن در صنایع و فضای سبز محکم دفاع می کنیم چرا که وضعیت نگران کننده ای در تامین آب استان هست و نیاز به اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار طرح بهره برداری از پساب فاضلاب در کشور در هرمزگان آغاز شده است ، تصریح کرد: امضای این قرارداد و فروش پساب به صنایع یک موفقیت برای مدیریت کشور و محیط زیست دانست .

استاندار هرمزگان اظهارکرد: پساب فاضلاب در استان به راحتی از بین می رفت و هم اکنون با سرمایه گذاری که انجام شده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز و همچنین تامین آب صنایع غرب بندرعباس استفاده می شود.

جادری با اشاره به تکنولوژی های نوین تولید و شیرین سازی آب ، گفت: یکی از این تکنولوژی ها تولید آب استفاده از رطوبت هوا و همچنین سیستم چرخابی است.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه مناسبی برای تامین آب در هرمزگان داشته باشیم، بیان داشت: آب شیرین کن ها نباید تنها در یک منطقه در خلیج فارس متمرکز شوند بلکه از دیگر مناطق همچون دریای عمان نیز برای ساخت آب شیرین کن استفاده کرد تا مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.
 
استاندار هرمزگان اضافه کرد: با توجه به کمبود آب شرب در هرمزگان ، صنایع استان باید به فکر تامین آب مورد نیاز خود از طریق استفاده از پساب و یا ساخت آب شیرین کن باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار