با یاد مهربانی زاون و حضور خبرنگار پرواز انقلاب؛
تابناک: حبیب رضا ارزانی مدیرکل ارشاد اصفهان با حضور در اختتامیه، از زاون قوکاسیان به عنوان هنرمندی که دوسال در این جشنواره در کار داوری با او همراه بوده است، یاد کرد و خواستار بین المللی شدن جشنواره حسنات اصفهان شد.
کد خبر: ۱۹۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 04 March 2016
به گزارش تابناک اصفهان، بعد از چند روز اکران فیلم های کوتاه ملی در حوزه احسان و نیکوکاری، امشب جسنواره حسنات پرده آخر خود را اکران کرد و مراسم اختتامیه این جسنواره با حضور هنرمندان، کارگردانان بزرگ کشور و مسئولان ملی و استانی در سینما سپاهان اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره رسول صدرعاملی به عنوان دبیر هنری جشنواره معرفی شد و جایزه مهربانی نیز به یاد زاون قوکاسیان به این کارگردان کشورمان اهدا شد.

همچنین از زهرا بنیانیان نیز به عنوان مدیر موسسه خیریه، صدیقین نیز تجلیل شد.

حبیب رضا ارزانی مدیرکل ارشاد استان اصفهان با حضور در اختتامیه، از زاون قوکاسیان به عنوان هنرمندی که دوسال در این جشنواره در کار داوری با او همراه بوده است، یاد کرد و خواستار بین المللی شدن جشنواره حسنات اصفهان شد.

وی ظرفیت احسان و نیکوکاری که در همه مردم کشورهای مختلف و نیز پتانسیل های این جشنواره را از جمله دلایل خود در ارائه این پیشنهاد عنوان کرد.

استاندار اصفهان نیز از دیگر سخنرانان این اختتامیه بود. وی با بیان اینکه توسعه هنر در اصفهان برای ما دارای اهمیت بسیاری است، گفت: ما خوشحالیم که جشنواره حسنات در اصفهان برگزار می شود و امیدواریم با حمایت های لازم از این جشنواره، این حرکت فرهنگی در سال های بعد به بهترین نحو ادامه پیدا کند.

زرگرپور ابراز داشت: ایشان تاملی کرده و گفتند اگر جایگاه هنر در اصفهان نباشد پس در کجاست؛ بر این اساس حتما توسعه هنر در این شهر را مدنظر داشته باشید.

استاندار اصفهان با اشاره به مطرح شدن موضوعات و اولویت‌ها در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان گفت: هنگامی که استقرار کریدور علمی و فناوری و کریدور گردشگری به رئیس‌جمهور گزارش شد ایشان بر جای خالی حوزه فرهنگی واکنش نشان داده و بر توسعه و ارتقای حوزه فرهنگ و هنر تأکید کردند.

وی ادامه داد: از شهرداری اصفهان و همه کسانی که در برگزاری جشنواره فیلم حسنات اصفهان تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

 مهدی جمالی نژاد نیز در این اختتامیه اظهار داشت: اصفهان شهر ادب، متانت، احسان، تواضع و هنر است. شهری که سرچشمه جهان به لحاظ دارا بودن علم، ایمان، اندیشه بوده و مهد اندیشمندان صاحب سبک و مشاهیر در بسیاری از زمینه ها است.

وی افزود: اصفهان شهری مطرح و بزرگ است که تقاخر آن فقط به جاذبه های تاریخی و میراثی آن نیست بلکه این شهر به لحاظ دارا بودن میراث معنوی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان به دلیل هویت تاریخی، مذهبی و گفتمان سازی اسلامی که در آن وجود دارد، دارای آرامشی بسیار حائز اهمیت است، گفت: شهر اصفهان غنی از میراث هایی است که شامل جشن ها، آیین ها، فرهنگ نذر و وقف، آیین فتوت و جوانمردی، میهمان نوازی، ایثار، دعاهای خیر و دسته جمعی است و در نهادینه سازی فرهنگ امور خیریه و تشکیل خیریه های بسیار و حتی در زمینه آداب و رسوم همیشه پیشتاز بوده است.

وی ادامه داد: از عوامل جشنواره حسنات که باعث شدند آیین های منحصر به فرد کشور به رخ جهانیان کشیده شود، قدردانی می کنم. افرادی که مانند زاون قوکاسیان می آیند و این هنرها و هویت ها را برای همه ماندگار می کنند.

جمالی نژاد افزود: امسال در شهرداری اصفهان قرار گذاشته ایم که رویکرد جدید در حوزه فرهنگ داشته باشیم که در این راستا در بودجه ۹۵ و برنامه ۱۴۰۰ برای اصفهان اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان گفت: همراه مردم هنردوست اصفهان در سال آینده در برنامه ۱۴۰۰، پویایی فرهنگ و هنر اصفهان را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: خرسندم خادم مردمی هستیم که در زمینه احسان و نیکوکاری شهره هستند و این شهره بودن تنها به دارا بودن آثار تاریخی خلاصه نمی شود.بلکه به جهت فهم و شعور سیاسی و اجتماعی نیز هست.

پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان در ایستگاه پایانی خود و در بخش مستند برترین‌های خود را شناخت و از بین ۲۲ اثر در بخش مستند ۹ اثر  را در آئین اختتامیه مورد تقدیر قرار داد.

بر این اساس و بر اساس نظر هیات داوران پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان جایزه فیلم برتر جشنواره در بخش مستند به فیلم «لیر» ساخته محمدرضا حافظی همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی بخش مستند نیز به «قارلی داملار» ساخته هایده مرادی همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخاز و جایزه نقدی تخصیص یافت.

»چنگار» ساخته فاطمه بهروز نیز جایزه بهترین پژوهش فیلم مستند همراه با جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره را دریافت کرد.

جایزه ویژه هیأت داوران در بخش مستند نیز به «چاق، کچل، سیبیلو» ساخته محسن نجفی مهری همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق گرفت.

»خواهرم محدثه» ساخته عاطفه محرابی نیز اثر برگزیده فیلم قابل تقدیر مستند پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان شد که علاوه بر جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره را نیز دریافت کرد.

»لیر» ساخته محمدرضا حافظی نیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از نگاه دوستان زاون قوکاسیان شد که به این اثر لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی نیز تعلق گرفت.

اتاق بازرگانی نیز تقدیر ویژه خود را به خاطر پرداختن به موضوع کارآفرینی و تسهیل گری از اثر «ژین» ساخته هوشنگ میرزایی همراه با لوح سپاس و صنایع دستی اصفهان انجام داد.

»بخشش مریم» ساخته مهدی شعبانی نیز به دلیل پرداختن به مضامین قرآنی موفق به صنایع دستی، لوح سپاس تقدیر ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای پرداختن به مضامین قرآنی را به خود اختصاص داد.

»گچ» و «آب یخ» در بین آثار برگزیده داستانی پنجمین جشنواره حسنات

همچنین در بخش داستانی نیز بر این اساس در بخش داستانی و در سه سطح ملی، تجربی و تجربه نخست ۱۷ نفر از هنرمندانی که آثارشان به بخش مسابقه این دوره از جشنواره راه یافتند تجلیل شدند.

از این رو در بخش داستانی ملی جایزه ویژه هیأت داوران در بخش داستانی، به همراه جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به فیلم «گچ» ساخته محمد صادقی تعلق گرفت.

جایزه فیلم برتر داستانی در بخش ملی نیز به همراه جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به فیلم « آب یخ» ساخته جلال ساعدپناه تعلق گرفت.

»باد هر وقت که بخواهد می وزد» ساخته مریم اسمی خوانی نیز موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی در بخش ملی، جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره شد.

تقدیر ویژه هیأت داوران برای کارگردانی فیلم داستانی در بخش ملی نیز از اثر «قمارباز» ساخته کریم لک زاده صورت گرفت که این اثر موفق به دریافت جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره شد.

»هوادار» علی دلکاری نیز جایزه بهترین فیلمنامه فیلم داستانی در بخش ملی را به خود اختصاص داد که جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره را نیز دریافت کرد.

تقدیر ویژه هیات داوران از فیلم داستانی در بخش ملی از «دیوار کشی» احمد تیموری بود که همچنین موفق به دریافت یادمان جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی شد.

تقدیر دیگر ویژه هیات داوران از فیلم داستانی در بخش ملی از «کودکان ابری» رضا فهیمی است که با دریافت جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره اهدا خواهد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز برای پرداختن به مضامین قرآنی تقدیر می کند از فیلم داستانی «روز زوج» ساخته حمید معصوم دوست نیز تقدیر کرد و علاوه بر جایزه نقدی، لوح سپاس این اداره و صنایع دستی به این اثر تخصیص یافت.

اداره کل امور زندان‌های استان اصفهان نیز از اثر در راه به خاطر پرداختن به مضامین انسان دوستانه با تقدیم صنایع دستی ساخته دست مددجویان تقدیر کرد از فیلم داستانی «در راه» اثر امیر صرافها.

»به خاطر هیچ» عسل غریب، جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش تجربی را به خود اختصاص داد و در نهایت موفق به دریافت جایزه نقدی، یادمان جشنواره و لوح سپاس شد.

فیلم قابل تقدیر در بخش تجربی به فیلم «جار» سینا مصطفی زاده با اهدای جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره معرفی شد.

»لام تا کام» محسن بانصیری نیز جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش تجربه نخست را با دریافت جایزه نقدی، یادمان جشنواره و لوح سپاس دریافت کرد.

جایزه فیلم داستانی قابل تقدیر در بخش تجربه نخست نیز همراه با جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره به اثر «همین» ساخته حمیدرضا حسینیان تعلق گرفت.

«ناگهان باد برمی‌خیزد» و «دایره گچی» اولین‌های پویانمایی جشنواره پنجم

همچنین در پنجمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ۴۳ اثر در بخش پویانمایی به بخش مسابقه راه یافتند که از این تعداد هشت اثر برگزیده شدند.

در این راستا در بخش ملی پویانمایی ملی «ناگهان باد بر می‌خیزد» ساخته ادریس سامانی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم پویانمایی در بخش ملی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.

جایزه دومین فیلم برتر پویانمایی در بخش ملی نیز به اثر «نقش هر پرده» ساخته مریم فرح زاده همراه با جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم پویانمایی در بخش تجربی به اثر «دایره گچی» ساخته سهیل سراجی، بهارکیامقدم و امین جوادی همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اعطا شد.

فیلم «مکعب» ساخته فرهاد نجفی فرد، موفق به دریافت جایزه فیلم پویانمایی قابل تقدیر در بخش تجربی همراه جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره شد.

»آینه» اعظم کاشفی کیا نیز جایزه فیلم پویانمایی قابل تقدیر در بخش تجربی را همراه با جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره دریافت کرد.

جایزه فیلم پویانمایی قابل تقدیر در بخش تجربی نیز به فیلم «امید» ساخته آروین مدقالچی همراه با جایزه نقدی، لوح سپاس و یادمان جشنواره تعلق گرفت.

کانون پرورش فکری استان اصفهان به دلیل ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در نسل آینده سازان جامعه از فیلم «تمام زمستان هایی که ندیده ام» ساخته امید خوش نظر با تقدیم لوح سپاس و صنایع دستی تقدیر کرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای پرداختن به مضامین قرآنی از فیلم پویانمایی «مستوره» ساخته شکیبا مهدویان با تقدیم لوح سپاس و صنایع دستی تقدیر کرد.

سه فیلمنامه برگزیده پنجمین جشنواره حسنات

همچنین در این جشنواره ۴۱ اثر در بخش فیلمنامه به بخش مسابقه راه یافتند که از این تعداد سه اثر برگزیده شدند.

جایزه بهترین فیلمنامه داستانی به اثر «روشنایی در پوتین» نوشته بابک نبی زاده همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تعلق گرفت.

»خورشیدآسمان، خورشید کاشی» نوشته زیبا ارژنگ، جایزه بهترین فیلمنامه پویانمایی را همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلمنامه مستند نیز به «۳۳۰ سی سی خاطره» نوشته الهام معروفی همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار