مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: شرکت توزیع برق استان زنجان جزو شرکت‌های برتر در حوزه پدافندغیرعامل شناخته شده است.
کد خبر: ۱۸۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 23 February 2016
عادل کاظمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته پدافند غیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر عملکرد این شرکت در حوزه رزمایش ملی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مطلوب ارزیابی شد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اهداف سازمان پدافند غیرعامل کل کشور و استراتژی شرکت مادر تخصصی توانیر عملکرد شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در حوزه پدافند غیرعامل ارزیابی شود، افزود: شرکت توزیع برق استان زنجان جزو شرکت‌های برتر در این بخش معرفی شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه این شرکت ضمن بازدید از مولدهای برق اضطراری آماده به کار ارگان‌های حساس و مهم استان با انجام فعالیت‌های موثر در این حوزه شناخته شده است، ادامه داد: از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و برگزاری مانورهای عملیاتی در راستای ایجاد آمادگی و هماهنگی اکیپ‌های اجرایی، ‌اقدامات فنی مناسبی نیز انجام شده است.
کاظمی با بیان اینکه تامین برق مشترکان خاص و طراحی پروژه‌های بزرگ با رعایت اصول پدافند غیر عامل از جمله اقدامات فنی صورت گرفته توسط شرکت توزیع برق استان زنجان است، ادامه داد: تهیه و استقرار پست‌های توزیع سیار در حوزه عملیاتی شرکت و مدل‌سازی و تحلیل و بررسی ساختمان پست‌های زمینی و ارائه طرح تقویتی بهینه از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

وی با اشاره به ایجاد نقاط رینگ و مانورشبکه‌های توزیع برق در این شرکت عنوان کرد: این اقدام با هدف اینکه در صورت بروز حادثه در هر یک از خطوط تغذیه کننده مراکز حیاتی، حساس و مهم، برق مراکز فوق الذکر از سایر خطوط تأمین شود انجام شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بسترسازی برای استقرار نیروگاه‌های مقیاس کوچک تولید پراکنده در استان، ایجاد تسهیلات و عقد قرارداد برای خرید انرژی از نیروگاه‌های کوچک به دلیل اینکه در مواقع بحرانی و جنگ که بیشترین تمرکز دشمن برروی نیرو گاه‌های بزرگ است که می‌توان از این نیروگاه‌ها در تامین برق مورد نیاز استفاده کرد.

کاظمی با اشاره به تبدیل پست‌های هوایی به پست‌های زمینی و دفنی زیرزمینی اضافه کرد: بسترسازی برای استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر در مراکز حساس و مناطق دور دست که به همین منظور به صورت پایلوت در چهار منطقه دور دست استان به مرحله اجرا درآمده و در سال آتی چند منطقه دیگر نیز در دست مطالعه و بررسی است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه‌ها و پست‌های توزیع برق استان زنجان که شامل سه گروه سیستم مانیتورینگ شبکه توزیع Distribution Monitoring، سیستم اسکادا Distribution SCADA و سیستم جمع‌آوری اطلاعات و کنترل خودکار توزیع Distribution Automation System می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: از مهمترین طرح‌های این پروژه می‌توان به طرح جهادی نصب قریب به یکصد دستگاه سکسیونرهای کنترل از راه دور بر روی خطوط توزیع برق استان زنجان که به صورت کاملا بومی طراحی، تولید و نصب شده‌ است.

شایان ذکر است، نتایج این گزارش موجب شد تا مجری طرح و رئیس کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر در نامه‌ای از مهندس عادل کاظمی رئیس هیات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تقدیر شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار