رئیس شورای شهر تهران در تشریح تصویب تبصره ای در دویست و چهل و یکمین جلسه شورا با هدف احداث یک خط متروی جدید در تهران که از تقاطع خیابان ولیعصر(عج)- فاطمی آغاز و تا تجریش و جماران ادامه دارد، گفت: همان طور که شهردار تهران نیز عنوان کرد مطالعات این طرح از 6 سال پیش در شهرداری انجام شده است.
کد خبر: ۱۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 23 February 2016
مهدی چمران در ابتدای دویست و چهل و یکمین جلسه شورا با تاکید بر اینکه احداث این خط جدید در تهران که به خط 3 نیز منتهی می شود، تصریح کرد: در این رابطه پیش تر بحث های لازمه انجام شده و نقشه های این خط نیز تهیه و ابلاغ شده است. از همین رو از  شرکت توسعه مترو می خواهیم هرچه زودتر در این زمینه اقدام کند.

وی با یادآوری اینکه این خط می تواند بار ترافیکی بسیار شدید شمال غرب تهران را کاهش دهد، افزود: در خیابان ولیعصر(عج) به لحاظ طبیعت خاص و ثبت میراثی این خیابان امکان استفاده از سیستم روگذر و معمول مهیا نیست. از همین رو باید از مترو در زیرزمین استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه این خط با اعتبارات بخش خصوصی ایجاد می شود، ادامه داد: به شرط آن که نقشه های این طرح در شورا تصویب شود که این مهم نیز در متن مصوبه نوشته شده است، طرح احداث باید در مراجع ذی ربط که شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور است و در وزارت کشور و زیرنظر وزیر کشور تشکیل می شود، با حضور 6 وزیر بررسی شود تا اگر تصویب شد به مراحله اجرا برسد.

چمران با یادآوری اینکه این خط از کارایی و توانایی لازم در زمینه جابه جایی شهروندان برخوردار است، ابراز امیدواری کرد که این طرح در شورای عالی ترافیک نیز به تصویب برسد تا پس از آن با مشارکت شرکت سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتباراتی که وجود دارد این خط به مرحله اجرا برسد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات احداث مترو باید با مشارکت بخش خصوصی حل شود، خاطر نشان کرد: بی شک جزئیات این طرح پس از تصویب در شورای عالی ترافیک به شورا آورده خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد که این توضیحات را در حالی می گوید که سوء تفاهمی برای اعضای شورا در خصوص احداث این خط جدید به وجود نیاید و افزود: احداث این خط را در بودجه نیاوردیم و در تبصره گذاشتیم تا امکان آغاز و احداث این خط وجود داشته باشد. زیرا وقتی تصویب می کنیم سرمایه گذار پشتوانه پیدا می کند تا کار خود را انجام دهد. در غیر این صورت وقتی ارکان احداث را در تبصره نگذاریم می گویند که تصویب نشده و در طرح جامع نیز نیست. همچون پروژه BOT شهید متوسلیان که در برنامه لحاظ شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار