تابناک: عضو شورای مرکزی خانه ترانه اصفهان نبود مکانی مناسب برای برگزاری جلسات را یکی از مشکلات اصلی خانه ترانه دانست و گفت: بیشتر انرژی اعضای خانه ترانه در طول هفته برای پیداکردن محل برگزاری جلسات صرف می‌شود.
کد خبر: ۱۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 04 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، روزبه آزادی اظهار کرد: خانه ترانه از آغاز کار تا به امروز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است که یکی از مشکلات نداشتن محلی برای برگزاری جلسات است.

عضو شورای مرکزی خانه ترانه اصفهان با بیان اینکه جلسات ترانه‌خوانی و نقد ترانه، کورس‌های مطالعاتی و جلسات تخصصی بررسی مسایل مربوط به ادبیات، شعر و ترانه از فعالیت‌های خانه ترانه اصفهان است، ادامه داد: این جلسات تا سال گذشته به صورت هفتگی برگزار می‌شد، اما با توجه به محدودیتی که در محل برگزاری جلسات داریم، امسال به صورت دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

آزادی به استقبال از جلسات خانه ترانه اصفهان اشاره و اضافه کرد: نگاه خانه ترانه اصفهان بیشتر به کیفیت برگزاری جلسات است و افرادی که با جدیت بیشتری در جلسات حضور پیدا می‌کنند باعث پایداری جلسات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های خانه ترانه اصفهان، دعوت از آهنگسازان بزرگ کشور است. می‌توان با حضور این افراد علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، کار کارگاهی انجام داد. این کارگاه به ویژه برای تازه کارها که روی هم‌نشینی کلام و ملودی کار نکرده‌اند، می‌تواند موثر واقع شود.
عضو شورای مرکزی خانه ترانه اصفهان گفت: اما از طرف نهادی که برای اینگونه برنامه‌ها بودجه تخصیص می‌دهد، هیچگونه شوق و ذوقی مشاهده نمی‌شود و این موضوع باعث دلسردی ما خواهد شد.

آزادی با بیان اینکه اکنون خانه ترانه زیر مجموعه مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان اصفهان است، اظهار کرد: زمانی خانه ترانه زیر نظر حوزه هنری اصفهان بود، اما بنا به دلایلی تمام کانون‌های زیرمجموعه حوزه هنری تعطیل شد.

وی افزود: بار دیگر به سراغ حوزه هنری رفتیم تا در آنجا فعالیت‌هایمان را از سر بگیریم اما یک سری شرط و شروط برایمان گذاشتند. یکی از این شروط این بود که باید برخی از جلسات، موضوعات خاصی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی خانه ترانه اصفهان تصریح کرد: برای فعالیت هنری، جالب نیست که موضوع خاصی تعیین شود و روی آن موضوع مانور داده شود. بیشتر بحث‌های ما به فرم یک اثر هنری مربوط می‌شود و چندان بررسی محتوایی صورت نمی‌گیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار