مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: از سال آینده سالانه 46 میلیون مترمکعب از فاضلاب تولیدی استان تصفیه خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 14 February 2016
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت: از سال آینده سالانه 46 میلیون مترمکعب از فاضلاب تولیدی استان تصفیه خواهد شد.

منصور کیاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، از تولید سالانه 83 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان خبر داد و افزود: اکنون 33 میلیون مترمکعب از فاضلاب تولیدی  استان در تصفیه‌خانه‌ها تصفیه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون در کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، پاوه و بیستون تصفیه‌خانه فاضلاب داریم، ادامه داد: این تصفیه‌خانه‌ها اکنون 33 میلیون مترمکعب پساب را تصفیه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه از بهره‌برداری از پنج تصفیه‌خانه دیگر در استان در سال 95 خبر داد و یادآور شد: این تصفیه‌خانه‌ها در هرسین، کنگاور، جوانرود، پاوه و کرمانشاه هستند و با راه‌اندازی آنها ظرفیت تصفیه پساب استان به 46 میلیون مترمکعب در سال خواهد رسید.

به گفته این مسئول، احتمالا در ابتدای سال 96 نیز تصفیه‌خانه‌های روانسر، تازه‌آباد و سرمست آغاز به کار خواهد کرد.

کیاور اظهار کرد: اگر بتوانیم به تصفیه 46 میلیون مترمکعب فاضلاب در سال برسیم، از متوسط کشوری 85 درصد بیشتر خواهیم بود.

وی عنوان کرد: هم اکنون پسابی که تصفیه می‌شود وارد آب‌های سطحی می‌گردد، اما در آینده می‌توان از آن برای صنایع پرمصرف استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه در ادامه از پوشش 88.2 درصدی فاضلاب در استان خبر داد و بیان کرد: در این خصوص حدود دو برابر میانگین کشوری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار