از انتخابات چه خبر؟
تابناک: اصولگرایان که برای یکه ماندن لیست انتخاباتی خود تلاش های رسانه‌ای و تبلیغاتی را شکل داده‌اند گویا چندان هم موفق نبوده‌اند و در اواخر هفته اخیر یک لیست دیگر از سوی اصولگرایان دانشگاهی اصفهان پا به رقابت گذاشته است.
کد خبر: ۱۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 12 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، نهایی شدن لیست نهایی مجمع اصولگرایان اصفهان و شورای راهبردی اصلاح طلبان اصفهان و نیز یک لیست واحد از پنج نفر از کاندیداهای مجلس خبرگان از جمله خبرهای انتخاباتی در این هفته بود.

مهدی مقدری دو شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لیست داوطلبان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی شهرستان اصفهان شامل حیدرعلی عابدی، ناهید تاج الدین، مسعود حمیدی، مینو خالقی و کورش محمدی است.

سخنگوی شورای راهبردی اصلاح طلبان استان اصفهان ادامه داد: اصلاح طلبان استان اصفهان از ابتدای سال 94 برای فرایند انتخابات برنامه ریزی کرده بودند و به همین منظور جلسات متعدد برگزار کردند.

مقدری با بیان اینکه بعدا در خصوص دلنگرانی ها و رد صلاحیت ها اعتراضات خود را اعلام می کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم در حوزه انتخابیه اصفهان لیستی با حضور زنان، جوانان، پزشکان ، فرهنگیان و همچنین فعالان حوزه مدنی و محیط زیست تنظیم کنیم.

سخنگوی شورای راهبردی اصلاح طلبان استان اصفهان به شعار اصلاح طلبان اشاره و خاطرنشان کرد: امید، آرامش و رونق اقتصادی شعار اصلی اصلاح طلبان است .

پیش از این نیز لیست مجمع اصولگرایان اصفهان نهایی شده بود. کمال حیدری، سید مجتبی خیام نکویی، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، حمیدرضا فولادگر و مجید نادرالاصلی در این لیست پنج نفره از سوی مجمع معرفی شده‌اند.

حت الاسلام صالحیان، مسئول ستادانتخاباتی جامعتین اصفهان گفت: حضرات آیات سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، مرتضی مقتدایی،عبدالنبی نمازی،عبدالمحمود عبدالهی و ابوالحسن مهدوی ۵ نامزد مورد حمایت جامعتین برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس خبرگان هستند که این هفته از سوی این مجمع در یک نشست خبری معرفی شدند.

در حالیکه اصلاح طلبان برخلاف اصولگرایان اصفهان برای رسیدن به یک لیست مشترک دیرتر به اجماع رسیدند اما از آن سو، رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی اصولگرایان در اصفهان از زمان بسته شدن لیست مجمع اصولگرایی، به شدت فعالیت خود را برای اقناع افکار سایر کاندیداهای اصولگرا برای انصراف از حضور در رقابت ها آغاز کرده اند.

اصولگرایان که برای یکه و تنها ماندن لیست انتخاباتی خود تاکنون تلاش های رسانه ای و تبلیغاتی فراوانی را شکل داده اند گویا چندان هم موفق نبوده اند و در اواخر هفته اخیر یک لیست دیگر از سوی اصولگرایان دانشگاهی اصفهان که در آن نام عباس مقتدایی و موسوی لارگانی به چشم می خورد پا به رقابت گذاشته است.

این حرکت اصولگرایان را شاید بتوان ناشی از خلاء حضور نام کاندیداهای جبهه پایداری در لیست مجمع اصولگرایی اصفهان دانست. این خلاءحضور چهره‌های پایداری اصفهان سبب شد تا این جبهه با ارائه لیستی دیگر، حضور خود در رقابت ها را مسجل کند.

حال مجمع اصولگرایی با وجودیکه نتوانسته نظر همه اصولگرایان را در لیست مجمع به خوبی جلب کند اما با تمام توان به دنبال راضی کردن کاندیداها برای انصراف است. حسن کامران و نیره اخوان؛ زوج پرسابقه بهارستان، دو نفر از کاندیداهای مورد نظر مجمع اصولگرایی در همین راستا هستند.

دو چهره‌ای که همواره به صورت مستقل خود را به رقابت ها رسانده اند و باید دید آیا نظریه وحدت اصولگرایان برای حمایت همه از یک لیست، جوا خواهد داد و بعد از چندین دوره، اخوان و کامران خانه نشینی را به بهارستان نشینی ترجیح خواهند داد یا خیر؟!.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
فکر کنم آقای طباطبایی برای مجلس دهم شانس بیشتری داشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
اگر اکثریت مردم اصفهان در انتخابات شرکت کنند هیچ شانسی برای امثال آقای کامران و خانمش اخوان وجود نخواهد داشت .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار