کد خبر: ۱۷۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 07 February 2016
روزنامه جهان صنعت نوشته است: فشاری که مجلس به دولت وارد می‌آورد و بهانه‌جویی‌های مجلس بر سر نپذیرفتن کلیات برنامه ششم توسعه و زمان اندک برای بررسی بودجه دولت سرانجام به نفع مجلس تمام شد و دولت کوتاه آمد...

در کنار ارائه شدن بودجه به صورت چنددوازدهم، لایحه برنامه ششم توسعه نیز از سوی نمایندگان دستاویزی برای بهانه‌جویی‌های بیشتر شد و با نپذیرفتن کلیات این لایحه، احتمال تصویب برنامه پنجم برای یک‌سال دیگر را مطرح کردند.

این در حالی است که از آن سو دولت نیز تلاش خود را برای ارائه نکردن بودجه به صورت چنددوازدهم کرد و همچنین به گفته محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصویب برنامه پنجم توسعه برای یک سال دیگر باعث می‌شود اقتصاد ایران یک سال عقب بیفتد.

با تمام این تفاسیر در نهایت به‌نظر می‌رسد در کشمکش بین دولت و مجلس، دولت مغلوب شد و قبول کرد تا هم برنامه پنجم توسعه به مدت یک سال دیگر تمدید شود و هم بودجه را به صورت چند دوازدهم ارائه دهد.

این در حالی است که انتخابات مجلس نیز پیش‌رو است و مجلس برای مدتی تعطیل خواهد بود اما با توجه به تجربه‌های دیگری که در دولت‌های پیشین وجود داشت بعید به نظر می‌رسد که بهانه‌های مجلس واقعا به علل کمبود وقت باشد .

گرچه می‌توان این حرکت از سوی دولت را به‌عنوان نوعی توافق میان دولت و مجلس نیز در نظر گرفت.

بر همین اساس احمد توکلی با اعلام اینکه با تصمیم سران قوا زمان برای بررسی «لایحه منسوب به برنامه ششم توسعه» و بررسی بودجه ۹۵ برای مجلس فراهم می‌شود، گفت: قانون پنجم برنامه توسعه یک‌سال تمدید می‌شود و دولت هم پذیرفت بودجه چنددوازدهم به مجلس بیاورد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار