کارنامه یک ساله تابناک اصفهان -15 / مهدی قانونی "روزنامه نگار"
تابناک اصفهان: همزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت مهدی قانونی "روزنامه نگار" مشاهده می کنید.
کد خبر: ۱۷۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 06 February 2016

تابناک اصفهان: همزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت مهدی قانونی "روزنامه نگار" مشاهده می کنید:

در جریانیم!!!

مهدی قانونی - گوشه کوچکی از تاریخ معاصر مطبوعات اصفهان را به متن فرا می خوانم. راه دوری نمی رویم. جایی که فکرمان به یادآوری اش قد بدهد. اوایل دهه 80 رستم بود و یک دست اسلحه. اصفهان بود و یک روزنامه و چند تا هفته نامه که گاه و بی گاهی دست معدود خبرنگاران و اهالی قلم می چرخید و البته که خوب می دانیم که آنها چنگی به دل نمی زد، آن هم در روزگارانی که استان های همجوار گوی سبقت را از لحاظ تعداد نشریات و کیفیت به شدت ربوده بودند و هیچ جایگاه مقایسه ای در آن روزگاران را باقی نگذاشته بودند.

اما رفته رفته تغییرات زیادی از لحاظ کمیت در رسانه های استانی ایجاد شد، روزنامه ها یکی پس از دیگری مجوز انتشار گرفتند، برخی ماهنامه ها هفته نامه شدند، برخی هفته نامه ها روزنامه شدند و در این میان رسانه هایی هم بودند که برای آنکه مجوزشان باطل نشود یک صفحه را چاپ کردند و داخل کیفشان گذاشتند و در جلسات بین مدیران توزیع کردند!

اما در اواخر دهه80 با ظهور و آغاز همه‌گیر شدن فضای سایبری و حضور پایگاه های خبری و خبرگزاری ها، در رسانه های مکتوب نیز شاهد رشدی چشمگیر بوده ایم. حضور رسانه های مجازی و انتقال سریع اخبار و اطلاعات هر روز و هر روز، جهان پیرامونی را کوچک و کوچک تر کرد تا امروز با افزوده شدن انبوه کانال ها و گروه‌های مختلف در شبکه های مجازی و همراهی شبانه روزی آنها می شود گفت که کارکرد رسانه ها به شدت تغییر کرده و اهالی رسانه نیز باید با قبول وآگاهی از این تغییرات گسترده، حرکت خود را به سمت سافت نیوزها متمایل کنند.

اینکه رسانه های استانی همچون اصفهان، که همیشه خود را استان معین پایتخت معرفی می کند چقدر توانسته اند خود را به این فضا نزدیک نمایند در این گفتار نمی گنجد اما آنچه را می توان به تحلیل این نوشتار آورد رفتار حرفه ای تعدادی از اهالی بی ادعای مطبوعات این دیار است که با آگاهی از تغییرات به وجود آمده در شرایط و ساختار رسانه ای دنیا، حرکت خود را به این سمت آغاز کرده اند و در این مسیر ادامه طریق می نمایند.

حضور فعال در فضای سایبری و شبکه های مجازی در راستای وظیفه ذاتی رسانه ای که آگاهی دادن و اطلاع رسانی است نگرشی حرفه ای را از مجموعه «تابناک» در معرض دید مخاطبان خاص و عام قرار داده است.

نکته دیگر در این راستا خط و ربط فکری رسانه هاست که بی شک این موضوع به فضای ژورنالیستی حاکم بر آن رسانه باز می گردد که تحلیل و چرایی این امر نیز در این مقال نمی گنجد.

اما از این رهگذر می توان به این موضوع اشاره کرد که دوستانم در مجموعه تابناک اصفهان طی سالی که گذشت، به خوبی در فضای سافت نیوزها حرکت خود را آغاز کرده اند و امید است با تکیه بر تلاش و خلاقیت های خود بتوانند گام های خوبی در راستای آگاهی بخشی منطقی و با تکیه بر خط و ربط هایی که سرافرازی ملت ایران عزیز را به دنبال داشته باشد، بردارند و مردم را در جریان آخرین رخدادها قرار دهند تا همه در کنار هم در #جریان_باشیم.

مهدی قانونی "روزنامه نگار"


****

تابناک نصف جهان به عنوان دریچه ای نو برای مشاهده آخرین اخبار اصفهان و نیم دیگری از جهان منتظر انعکاس انتقادات و پیشنهادات مخاطبان خود در بخش "کارنامه یک ساله تابناک اصفهان" می باشد.

راه های برقراری ارتباط با تابناک اصفهان

ایمیل برای ارسال مطالب: isftabnak@gmail.com
ارتباط در تلگرام و سایر شبکه های مجازی: 09162843328
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار