شهردار اردبیل گفت: طرح تفصیلی ترافیک شهر اردبیل در حال تهیه است و امیدواریم در قالب این طرح معضلات و مشکلات ترافیکی شهر اردبیل با تدبیری مناسب برطرف شود.
کد خبر: ۱۷۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 06 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در نشست مدیران شهرداری اردبیل اظهار کرد: اگر طرح جامع ترافیک شهر اردبیل که در مرحله پنجم باید به تصویب شورای عالی ترافیک برسد به سرانجام رسیده و شاهد تصویب نهایی آن باشیم قطعا عملیاتی شدن این طرح می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های‌مان را در حوزه گره‌های ترافیکی کور در شهر اردبیل برطرف کند.

وی در مورد اجرای مونوریل در شهر اردبیل گفت: بر اساس طرح جامع تصمیم‌گیری‌های خودمان را انجام می‌دهیم که اجرای مونوریل در طرح جامع پیشنهاد نشده است.

شهردار اردبیل با بیان اینکه ملاک کار در اجرای طرح‌های ترافیکی طرح جامع خواهد بود، افزود: در کنار این طرح جامع، طرح تفصیلی ترافیک شهر اردبیل نیز در حال تهیه است که مشاور با هدف اصلاح و ارائه الگویی مناسب در اجرای خطوط جدید برای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها تلاش می‌کند تا طرح تفصیلی را هر چه سریع‌تر تحویل شهرداری بدهد.

لطف‌اللهیان در مورد انتقال پادگان ارتش اردبیل به خارج از شهر گفت: موافقت لازم برای این انتقال گرفته شده است ولی در حال تهیه طرحی هستیم تا به شکل مناسب این انتقال انجام شده و ما بهترین کاربری‌ها را برای این محل تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه هرگز نمی‌خواهیم در قالب طرح جامع و تفصیلی ترافیک شهر اردبیل سلیقه‌ای برخورد کنیم، بیان کرد: قطعا در شورای ترافیک استان نیز این طرح مبنای تصمیم‌گیری بلندمدت و میان‌مدت ما خواهد بود و سعی خواهیم کرد از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و موردی پرهیز کنیم.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه در طرح تفصیلی ترافیک شهر اردبیل علاوه بر ساماندهی مسیرهای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ارتقای ناوگان عمومی و بهبود فرایندها مدنظر است، گفت: در کنار همه این فعالیت‌ها ما باید تلاش کنیم تا کیفیت رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیک مناسب را نظاره‌گر باشیم.

شهردار اردبیل از ساخت، توجه به نگهداری و بهره‌برداری مناسب از سرویس‌های بهداشتی خبر داد و یادآور شد: برای سال آینده تصمیم گرفتیم تا همه سرویس‌های بهداشتی شهرداری را در شهر اردبیل به بخش خصوصی واگذار کنیم تا در کنار نگهداری و افزایش تعداد آنها بتوانیم در این حوزه خدمات مناسبی را به هموطنان ارائه کنیم.

لطف‌اللهیان از تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل نیز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اتمام مهلت 10 ساله طرح تفصیلی شهر در سال جاری بازنگری و تهیه طرح جدید تفصیلی شهر اردبیل به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول از تقدیم بودجه سال 95 شهرداری اردبیل به شورای شهر خبر داد و افزود: تقدیم لایحه بودجه 95 شهرداری به شورا فردا در اردبیل برگزار می‌شود ولی هنوز رقم قطعی بودجه سال 95 را اعلام نمی‌کنیم چرا که در آخرین ساعات نیز امکان جابجایی آمار و ارقام وجود دارد.

شهردار اردبیل ادامه داد: قطعا برنامه سال 95 شهرداری اردبیل با رویکرد برنامه ‌محوری بر اساس وضعیت درآمدی شهرداری خواهد بود و سعی‌مان بر این خواهد بود با تقدم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های عمرانی و خدماتی نیز در دستور کار قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار