دکتر جبارزاده:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های پدافند غیرعامل در استان، خاطرنشان کرد: قرارگاه زیستی در سال گذشته دو ماموریت مهم را انجام داد و حضور به موقع این قرارگاه موجب شد که کمترین هزینه را متحمل شویم.
کد خبر: ۱۷۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 01 February 2016
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که جلوگیری از نفوذ اطلاعاتی ضروری است، افزود: عقل حکم می‌کند که در برابر انواع حملات و تهدیدها، برای حفاظت از مردم آمادگی داشته باشیم و تنها راه این آمادگی، پدافند غیرعامل است.

به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، با بیان این که پدافند غیرعامل یک نوع دفاع ملی است، افزود: حفاظت از داشته‌های کشور یک تکلیف شرعی است.

وی، از تلاش‌های مدیران استان به ویژه سردار جهانسری به خاطر ورود جدی به مقوله پدافند غیرعامل تشکر کرد و گفت: در گذشته توجه چندانی به این موضوع نشده بود و امروز وظیفه داریم از همه دارایی‌های استان حفاظت کنیم.
دکتر جبارزاده با اشاره به تفاوت‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: پدافند غیرعامل در زمان عادی و در جهت پیشگیری از بحران تعریف می‌شود و مدیریت بحران بعد از وقوع بحران معنی پیدا می‌کند و این دو مجموعه همواره باید در کنار یکدیگر باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های پدافند غیرعامل در استان، خاطرنشان کرد: قرارگاه زیستی در سال گذشته دو ماموریت مهم را انجام داد و حضور به موقع این قرارگاه موجب شد که کمترین هزینه را متحمل شویم.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از اطلاعات و ضرورت تبیین بایدها و نبایدهای آن، تاکید کرد: بحث آموزش و حفاظت از تجهیزات آی‌تی همواره مورد تاکید است و ادارات استان باید برای جلوگیری از نفوذ اطلاعاتی مجهز شوند که این یک دستور عقلی و منطقی است.

دکتر جبارزاده با بیان این که امروز وارد مرحله جدیدی از تاریخ انقلاب شده‌ایم و تصورمان این است که رشد اقتصادی ارزشمندی در انتظار ملت ایران است، افزود: رشد و شکوفایی انقلاب همواره مورد کینه و حسد بدخواهان بوده و قطعا دشمنان در راه رشد و پیشرفت کشور مانع ایجاد می‌کنند.

وی، به انتشار ویروس سارس از سوی قدرت‌های جهانی در پی رشد دو رقمی کشورهای جنوب شرق آسیا اشاره کرد و گفت: بعد از این که انتشار ویروس سارس، رشد اقتصادی این کشورها را کاهش داد همان قدرت‌ها واکسن آن را تولید کردند و به هزینه گزافی به کشورهای قربانی فروختند.

جبارزاده با بیان این که چنین تهدیداتی همواره در کمین ماست، افزود: جرم کشورهای جنوب شرق آسیا رشد اقتصادی بود، در حالی که مشکل ما با ابرقدرت‌ها، انقلاب و اسلام است و آنها به هر شکلی با این ارزش‌ها مقابله می‌کنند.

وی تاکید کرد: عقل حکم می‌کند که در برابر انواع حملات و تهدیدها، برای حفاظت از مردم آمادگی داشته باشیم و تنها راه این آمادگی، پدافند غیرعامل است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن تشریح برنامه‌های پدافند غیرعامل استان در سال آینده، گفت: در حال حاضر 20 شرکت تخصصی در استان تاییدیه پدافند غیرعامل گرفته‌اند و می‌توانند پیوست پدافند غیرعامل برای پروژه‌های مهم و حیاتی استان را تهیه کنند.

وی افزود: امروز این زیرساخت فراهم شده و باید آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها را با مباحث پدافند غیرعامل تطبیق داده و پیوست پدافند غیرعامل را در کنار نقشه‌های فنی ساختمانها در دستور کار قرار دهیم.

دکتر جبارزاده تاکید کرد: برای پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی نیز اگر پیوست پدافند غیرعامل ندارند این پیوست باید تهیه شود، چرا که جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم منفعت کرده‌ایم.

وی، برگزاری نشست‌های تخصصی با شهرداران استان، ارایه آموزش‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، آشنا کردن مهندسان با مباحث پدافند غیرعامل و اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای را از جمله برنامه‌های پدافند غیرعامل در سال 95 اعلام کرد.

جبارزاده همچنین از شهرداری تبریز و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان به خاطر نگاه ویژه به بحث پدافند غیرعامل قدردانی کرد.

در این نشست همچنین لوح سپاس رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از استاندار آذربایجان شرقی توسط مدیرکل پدافند غیرعامل استان به دکتر جبارزاده اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :