هر آنچه بر سر بهشت آباد آوردند!
کد خبر: ۱۷۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸ 01 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، طرحی که قرار بود حیات روبه خشکی فلات مرکزی ایران را احیا کند و نوید زندگی دوباره را بدهد، حال با پیام اینستاگرامی ابتکار که البته برگرفته از موضع گیری صریح وزیر نیرو در خصوص طرح بهشت بهشت آباد بود، به فنا رفت.

این طرح که مصوب ملی است بارها از سوی استان بالادست مورد هجمه قرار گرفته بود اما این بار این حمید چیت چیان، وزیر نیرو بود که تیر خلاص را به اجرای این طرح زد و گفت: تونل بهشت آباد مطلقا اجرا نمی شود.

البته پیش از اینکه چیت چیان از عدم اجرای این طرح خبر دهد مسئولان خوزستانی در همین روزها در سال گذشته اعلام کرده بودند که وزارت نیرو اجرای تونل بهشت آباد را منتفی کرده است. اما وقتی ماجرا از مسئولان اصفهان و از جمله استاندار مورد پیگیری قرار گرفت، آنها اصرار به تکذیب این حرف بودند.

به طوریکه استاندار اصفهان در همین رابطه، اظهار داشت: تونل بهشت‌آباد یک طرح مصوب ملی است که اعتبار آن در بودجه کشور لحاظ شده؛ این طرح کاملاً قانونی، دارای اعتبار مصوب و مهندسی شده و بخشی از عملیات عمرانی آن آغاز شده است.

از طرف دیگر وزیر نیرو در اردیبهشت‌ ماه سال 93 انتقال آب از سد بهشت‌آباد به اصفهان از طریق تونل به طول 65 کیلومتر را راهکار نامناسبی دانسته و گفت، بود: با تجربه‌های ناموفقی که در گذشته در طرح‌هایی نظیر تونل انتقال آب کوهرنگ 3، سرشاخه‌های دز به قمرود و نواحی غرب با پدیده خشک شدن چشمه‌ها٬ چاه‌ها و قنات‌ها مواجه شدیم، برای جلوگیری از این موضوع قرار شد آب از طریق لوله و ایستگاه پمپاژ منتقل شود.

البته صحبت‌های اخیر وزیر نیرو در خصوص تونل بهشت آباد بیش ازآنکه از منتفی شدن کل پروژه خبر دهد، معطوف به تغییر نحوه اجرای پروژه بود. موضوعی که چندین بار دیگر هم مورد بحث بین استان‌های اصفهان و خوزستان و چهارمحال قرار گرفته بود اما مسئولان استان اصفهان در مورد اجرایی شدن آن تردید داشتند چراکه اجرای این طرح با استفاده از لوله را به صرفه نمیدانستند.
حال این دست دست کردن‌ها کار را به جایی رسانده که در وهله اول تونل بهشت آباد منتفی شود و مشخص نیست، در آینده همین اجرای طرح با لوله هم ادامه یابد و به اجرا برسد یا خیر!!.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار