مروری بر جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان؛
تابناک: امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه خانه مطبوعات با همفکری با اصحاب رسانه می تواند معضلات موجود را برطرف سازد، گفت: باید مطبوعاتی روی دکه های اصفهان قرار گیرد که محتوای مناسبی داشته باشند.
کد خبر: ۱۷۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ 30 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، شصت و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار با محوریت راهکار حمایت از مطبوعات استان برگزار شد.

در این جلسه مشکلات مطبوعات و راهکارهای حل این مشکلات از سوی مسئولان مختلف استان از جمله، مدیرکل ارشاد، امام جمعه، رئیس خانه مطبوعات و خبرنگاران اصفهان و استاندارد مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، منصور گلناری، رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان با ابراز خرسندی از مطرح شدن موضوع حمایت از مطبوعات در شورای فرهنگ عمومی گفت: خوشبختانه وضعیت مطبوعات در استان اصفهان نسبت به ٢٠ سال گذشته تغییر کرده و در حال حاضر ٧ روزنامه محلی به صورت فعال در اصفهان وجود دارد و افراد شاغل در این حوزه افزایش چشم گیر و قابل توجهی پیدا نموده اند.

وی به عدم تغییر وضعیت توزیع مطبوعات در استان اصفهان اشاره نمود و افزود: از نظر تیراژ و گستره توزیع لازم است وضعیت بهتری داشته باشیم و باید زیرساخت‌های توزیع نیاز به بررسی دارد و ارگان‌های دخیل در این موضوع یک بار برای همیشه به میدان آمده و این مسئله را برای همیشه برطرف کنیم.

بعد از صحبت های گلناری، امام جمعه اصفهان خواستار افزایش کیفیت مطبوعات و جراید استان اصفهان شد و گفت: خانه مطبوعات باید اقداماتی را برای رشد کمی و کیفی مطبوعات اجرایی کند.

وی با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات باید به اتاق سیاست گذاری مطبوعات استان تبدیل شود، افزود: رشد کمی مطبوعات اصفهان خوب بوده اما وضعیت استان در مجموع نامناسب بوده است.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید یک گروه متخصص از کارشناسان جراید در استان دور هم جمع شوند تا یک حرکت ملی رسانه ای در اصفهان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات با همفکری با اصحاب رسانه می تواند معضلات موجود را برطرف سازد، گفت: باید مطبوعاتی روی دکه های اصفهان قرار گیرد که محتوای مناسبی داشته باشند.

همچنین در ادامه این نشست، استاندار اصفهان با انتقاد از اهالی مطبوعات به منظور تعلل در ارائه بسته حمایتی از مطبوعات به استانداری، اظهار داشت: در ابتدای کار من، جمعی از اصحاب رسانه و اساتید آمدند و طی دیداری مشکلات مطبوعات مطرح شد و قرار بود به جمع بندی برسیم که در نهایت دوستان به این جمع بندی نرسیدند.

وی ادامه داد: اینکه اصفهان یک روزنامه منطقه ای ندارد و برای ملی شدن مطبوعات تلاش نکرده است جای سوال دارد. در این مدت تنها چند روزنامه سعی کرده اند خود را به سطح ملی شدن نزدیک کنند.

زرگرپور با اشاره به اینکه در این مدت رسانه های اصفهان صحبتی در خصوص، ملی شدن و کمکی که ما می توانیم به آنها در این زمینه داشته باشیم را با ما مطرح نکرده اند، گفت: متاسفانه حداکثر انتظاری که تاکنون داشته اند، عدم ارائه تبلیغات به روزنامه های ملی بوده است.

وی با اعلام اینکه برای چندمین بار می خواهم تشکل های مطبوعاتی استان یک بسته کامل ارائه کنند، اظهار داشت: در این صورت طرح های ارائه شده در شورای فرهنگ عمومی به تصویب خواهد رسید و دستگاه ها ملزم به اجرایی کردن آنها هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 9 تشکل مطبوعاتی در استان وجود دارد، گفت: اینها می توانند با محوریت خانه مطبوعات بسته حمایتی را تدوین و ارائه کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار