کد خبر: ۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲ 17 January 2015
کارواشهای مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب از عوارض یکساله معاف می شوند
معاون اداری مالی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه کرج در جلسه کار گروه محیط زیست این کلانشهر گفت:کارواشهای مجهز به تصفیه سیستم فاضلاب پس از اخذ تاییدیه از اداره حفاظت محیط زیست. جهت جهت اخذ معافیت یکساله عوارض مربوط به نصب تابلوی محل کسب، به شهرداری کرج معرفی می شوند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری کرج؛ کوچکی با بیان اینکه در حال حاضر 115 کارواش دارای مجوز در سطح شهرستان کرج وجود دارد، گفت: با توجه به تاثیرات آلایندگی زیست محیطی پساب کارواشها، در کار گروه محیط زیست مقرر شد از اقدامات تشویقی برای صاحبان کارواشها استفاده شود تا این صنف به سمت استفاده از سیستم تصفیه آب تمایل بیشتری نشان دهند.
وی خاطر نشان ساخت: با تجهیز کارواشها به سیستم تصفیه و باز چرخانی آب، علاوه بر کاهش آلایندگی محیط زیست، کارواش داران شاهد کاهش بسیار زیاد هزینه های آب مصرفی خواهند بود.
معاون فرماندار کرج، با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید ، همراهی با تولید و صنعت است، گفت: گسترش صنایع می تواند موجب توسعه کشور شود، اما برای اینکه صنعتی شدن با آلایندگی محیط زیست همراه نباشد، باید برای بازگرداندن پسماندهای صنعتی به چرخه تولید برنامه ریزی و تدابیر لازم را داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: در خصوص پسماند های غیر قابل بازگشت به چرخه تولید نیز باید به گونه ای عمل شود که آسیبی به محیط زیست نرسد. 
کوچکی، همچنین به ضرورت و نظارت استاندارد سازی پساب خروجی کارواش‌ها در مناطق شهرهای گرمدره، کمالشهر، محمد شهر و ماهدشت تاکید کرد.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی همچنین در خصوص استقرار کارگاههای ریخته گری در خارج از محدوده شهری گفت: با توجه به پیشنهاد اتحادیه صنف ماشین سازان، در جلسه کارگروه محیط زیست مقرر شد تا مکاتبات مقدماتی در خصوص مکان یابی و امکان سنجی اراضی مناسب جهت انتقال و استقرار کلیه کارگاه های ریخته گری صنفی موجود در سطح شهرستان کرج به فرمانداري ، انجام پذیرد.

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در کار گروه محیط زیست شهرستان کرج، مربوط به نظارت واحد های تولید بتن شهرستان کرج بود که مقرر شد از لحاظ آلایندگی محیط زیست تمامی واحد های مذکور مورد بازدید قرار گیرند.
در این جلسه،همچنین به موضوع فرهنگ سازی به ویژه آموزش های زیست محیطی به شهروندان تاکید شد و در این راستا مقرر شد در خصوص آلودگي هاي زيست محيطي(هوا) براي صاحبان واحد توليد بتن به مناسبت هفته هواي پاك کارگاه آموزشی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار