بسته شهرستان‌های تابناک؛
تابناک: شهرضا قابلیت ایجاد یک دهکده فرهنگی در مرکزیت ایران را دارا است تا در زمینه‌های هنری، سینما، فیلم‌سازی و دیگر اقدامات به عنوان یک مرکز قدرتمند عمل کند.
کد خبر: ۱۶۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 19 January 2016
به گزارش تابناک اصفهان، گلابی با بیان این که از ابتدای سال تنها 5 میلیارد بودجه به شهرضا اختصاص یافته‌ است، تصریح کرد: متأسفانه شهرستان‌ها مثل گندم دیم رها شده‌اند، مشکلات شهرستان‌ها از جاده‌سازی، بهداشت، خشک‌سالی و بسیاری دیگر است و بودجه محدود جواب‌گوی کل آن نیست.

وی با بیان این که اساس کار باید به فرهنگ اختصاص یابد، خاطر نشان کرد: شهرستان شهرضا به شدت مهاجرپذیر و مهاجرت از آن نیز زیاد است. در کنار وجود قومیت‌های مختلف در شهرستان، سابقه طولانی تاریخی به چشم می‌خورد که این عوامل نشان از لزوم بهبود زیرساخت‌ها است.

فرماندار شهرضا با اشاره به وجود 30 نفر حافظ کل قرآن تنها در یکی از روستاهای شهرضا، اظهار کرد: در شهرستان شهرضا شورای مردمی آسیب‌شناسی و توسعه تشکیل شده‌ است و ما با جدیت وارد عمل شده‌ایم.

گلابی با بیان این‌که شهرستان شهرضا در شاهراه شمال جنوب قرار دارد، گفت: شهرضا قابلیت ایجاد یک دهکده فرهنگی در مرکزیت ایران را دارا است تا در زمینه‌های هنری، سینما، فیلم‌سازی و دیگر اقدامات به عنوان یک مرکز قدرتمند عمل کند.

وی با بیان این‌که شهرستان شهرضا تشنه ارتقا سطح فرهنگی کشور است، اظهار کرد: در روستاهای شهرستان مراکز فرهنگی موجود بوده است که به دلیل نبود وسایل ایاب‌وذهاب رو به تعطیلی است که نیاز به تهیه یک وسیله و یا بودجه‌ای مصوب برای اداره ارشاد به شدت در این زمینه احساس می‌شود.

تنها روستای بدون برق چادگان برقرسانی شد

رئیس اداره توزیع برق چادگان گفت: با برق رسانی به تنها روستای بدون برق در چادگان، دیگر هیچ روستایی در شهرستان چادگان بدون برق نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی پورشعبان از برق رسانی به روستای دره گاو بخش چنارود جنوبی که دارای تنها چهار خانواده ساکن است، خبر داد و اظهار داشت: برق رساني به اين روستا با هزینه ۷۸۰ میلیون ریال و ۳۵۸ متر شبکه فشار قوی و ۱۳۰ متر شبکه فشار ضعیف انجام شده است.

پژوهشکده اسانس به مرکز گیاه‌شناسی کاشان تبدیل می‌شود
    
 رییس پژوهشکده آب و توسعه پایدار دانشگاه کاشان از تبدیل پژوهشکده اسانس‌های طبیعی به مرکز گیاه‌شناسی کاشان خبر داد.

دکتر محمدرضا مزدیان فرد با اعلام این خبر اظهار کرد: قرار است در برنامه‌ای با مشارکت رییس مرکز گیاه‌شناسی کاشان و عضو هیات علمی این دانشگاه، جمعیت کویر سبز و انجمن علمی محیط زیست دانشگاه کاشان، ضمن سرمایه‌گذاری و تحقیق بر روی گونه‌های کم آب گیاهی اقدام به کاشت و اصلاح فضای سبز دانشگاه کاشان و پژوهشکده اسانس مرکز گیاه‌شناسی کاشان شود که نتایج آن در اختیار شهرداری کاشان و مدیریت پارک‌ها و فضاهای سبز شهری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: با هماهنگی پژوهشکده آب و توسعه پایدار، جمعیت کویر سبز و انجمن علمی محیط زیست دانشگاه کاشان، بیش از دو و نیم هکتار از زمین‌های پژوهشکده اسانس واقع در قمصر زیر کشت بادام کوهی رفت.

وی با اشاره به اینکه این نوع گونه بادام به هیچ وجه نیازی به آب نداشته و صرفاً طی سه سال باید از هرگونه چرای دامی مصون بماند، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای توسعه فضای سبز و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار