بسته شهرستان‌های تابناک؛
تابناک: شهرستان شهرضا از سال 89 تا 94 رتبه‌های 4 تا 5 استانی را در حوادث منجر به فوت دارا بوده است.
کد خبر: ۱۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 17 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این ظرفیت ها شهرستان های استان با تنوع اقلیم و فرهنگ و حتی زبان متفاوت از مرکز استان است.

تابناک اصفهان در نظر دارد با پوشش اخبار حوزه شهرستان های خود در هفته، به معرفی ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان ها بپردازد.

جواد صدیقیان، گفت: طبق قرارداد و تفاهمی که بین شرکت تعاونی دهیاران شهرستان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد، بهره‌برداری از منطقه مرنجاب و کاروانسرای مرنجاب به مدت 12 سال در اختیار این شرکت قرار داده شد.

وی اظهار کرد: طبق این توافق نامه شرکت تعاونی دهیاران موظف است مبلغ 10 میلیارد ریال برای ساماندهی وضعیت حال حاضر مرنجاب در مدت 9 ماه انجام دهد و به مدت 11 سال و سه ماه نیز به عنوان بهره بردار ماهانه 61 میلیون ریال با افزایش سالانه 20 درصد به مبلغ اجاره به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت کند.

صدیقیان خاطر نشان کرد: برای ورود گردشگران نیز با برنامه ریزی انجام شده هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و گردشگران با حفظ موازین اسلامی و رعایت اصول اخلاقی می‌توانند از موهبیت‌های الهی واقع در کویر مرنجاب استفاده کنند.

تصادف، سقوط و خودکشی بیشترین حوادث شهرضا

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با بیان این که بر اساس آمار، حوادث جاده­‌ای بیشترین میزان حوادث را به خود اختصاص داده‌ اند، گفت: تنها توانسته‌ایم این آمار را در طول این سال­‌ها ثابت نگه داریم؛ پس از آمار تصادفات در شهرضا، سقوط و سپس خودکشی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده­‌اند.

وی هدف از این جلسات را کاهش موانع ایمنی شهرستان دانست و بیان داشت: در طی جلساتی که پیش از این داشته‌ایم، مصوبات جلسات ما از طریق مکاتبات با استانداری و از آن طریق با سازمان نظام­‌پزشکی اصفهان و دانشگاه علوم‌‌پزشکی ارسال می­‌شود.

تنهایی با بیان اینکه شهرستان شهرضا از سال 89 تا 94 رتبه­‌های 4 تا 5 استانی را در حوادث منجر به فوت دارا بوده است، افزود: از سال 89 تا 94 تعداد فوتی­‌های ناشی از حوادث شهرستان از 7 هزار به 3 هزار نفر کاهش پیدا­ کرده‌ ­است.

برج‌های کبوترخانه فلاورجان در حال تخریب‌ است

فرماندار فلاورجان با بیان اینکه این شهرستان از نظر امکانات در برخی از عرصه‌ها تا میزان مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: وجود 464 اثر تاریخی در شهرستان فلاورجان این شهرستان را به یکی از گنجینه‌های تاریخی استان اصفهان تبدیل کرده است، این شهرستان 26 اثر ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی دارد، اما متناسب با این تعداد از آثار تاریخی در شهرستان حمایت صورت نگرفته است، از سوی دیگر بعضی از آثار تاریخی هم‌چون برج‌های کبوترخانه که در جهان بی‌نظیر هستند در حال تخریب‌اند.

وی با بیان این که دسترسی محلی در کنار خط آهن شهرستان فلاورجان به‌سختی انجام می‌شود، تصریح کرد: طرح ملی عبور خط راه‌آهن جدید از شهرستان فلاورجان در دستور کار اداره کل راه‌آهن استان اصفهان قرار دارد در حالی‌ که تبعات اجتماعی این طرح در نظر گرفته نشده است.

جمع آوری متکدیان کاشان طی یک هفته

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان از طرح جمع آوری متکدیان از سطح این شهر خبر داد و گفت: شهرداری کاشان با همکاری سایر دستگاه ها ظرف مدت یک هفته نسبت به جمع آوری اقدام می کند.

محمد حسین واحدیان اظهار داشت: رسالت مجموعه شهرداری، تشکیل ستاد آسیب دیدگان اجتماعی و وظیفه اين ستاد نیز جمع آوری متکدیان با همکاری نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: البته در این راستا حوزه هایی مانند بهزیستی نیز باید کودکان خیابانی، زنان بی سرپرست و افراد ناتوان جسمی و ذهنی را زير پوشش و حمایت خود داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار