قاسمی مطرح کرد:
تابناک: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: کمبود بازار فروش محصولات کشاورزی و دامپروری چالش بزرگ تولید کنندگان استان اصفهان است.
کد خبر: ۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، قدرت‌الله قاسمی شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز به کار سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی اصفهان با اشاره به رتبه برتر استان اصفهان در تولیدات دامی کشور اظهار داشت: این در حالی است که استان اصفهان طی سال‌های گذشته با مشکلات جدی کم آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان اصفهان توجه تولید کنندگان نسبت به کشاورزی و دامپروری قابل توجه است، ‌افزود: برگزاری ۳ نمایشگاه طی ۴۰ روز در بخش دامداری و کشاورزی مصداقی بر این مدعاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان کمبود بازار مصرف را بزرگ‌ترین معضل تولیدات کشاورزی و دامپروری استان اصفهان دانست و بیان داشت: برای مثال در حال حاضر بحران تولید بیش از نیاز سیب زمینی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته نیز بحران تولید بیش از نیاز بخش مرغ، تخم مرغ و شیر در استان اصفهان وجود داشتٰ ادامه داد: برای مثال طی چند روز گذشته بیش از ۱۴ هزار تن شیر در استان به شیر خشک تبدیل شد.

قاسمی با بیان اینکه توجه به صنایع مکمل برای برون رفت از ایجاد بحران تولید مازاد بر مصرف بازار امری ضروری است،‌ادامه داد: در عین تولید باید به نیاز بازار هم بیندیشیم و برای مصرف برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در سیاست‌های آتی، دولت قادر به حمایت از تولید مثل گذشته نیست و باید بازار صادرات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار