در گفت و گو با دبیر ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان مطرح شد؛
تابناک: حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد، دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار تابناك اصفهان گفت: پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر شرح وظایفی در اختیار ستاد احیا قرار گرفت که از نکات قابل توجه آن آسیب شناسی و ریشه یابی مشکلات در کنار تعیین الگو رفتاری مناسب، ملموس و عملی در جامعه بود.
کد خبر: ۱۶۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۰ 13 January 2016

تابناک اصفهان: حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد، دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار تابناك اصفهان گفت: پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر شرح وظایفی در اختیار ستاد احیا قرار گرفت که از نکات قابل توجه آن آسیب شناسی و ریشه یابی مشکلات در کنار تعیین الگو رفتاری مناسب، ملموس و عملی در جامعه بود.

وی با اشاره به 12 وظیفه اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی، تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل گیری سیاست ها، آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و ارتکاب منک، تععین الگوهای رفتاری و حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر از مهمترین وظایف ستاد است.

دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان بیان داشت: طبق قانون، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای 18 عضو بوده و به ریاست امام جمعه هر استان تشکیل می شود؛ دبیرخانه ستاد احیای امر به معروف نیز که به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مشهور است، وظیفه رصد اقدامات انجام شده و پیگیری ایجاد راه هایی پیاده سازی اولویت ها و ضرورت های پیشرو را برعهده دارد.

وی افزود: به نوعی وظیفه کلی این دبیرخانه، ساماندهی بازوهای اجرایی یعنی دستگاه ها و سازمان های اجرایی حاضر در این ستاد است.

ضرورت توجه به امر به معروف با توجه به مشکلات فعلی جامعه

حجت الاسلام عبداللهی نژاد در ادامه درباره شرایط فعلی امر به معروف در اصفهان تأکید داشت: امروزه مشکلات ناشی از فضاهای مجازی، بیکاری و اعتیاد در استان اصفهان نیز افزايش داشته و اين موضوع ضرروت توجه به امر به معروف در شهري مثل اصفهان كه از پيشينه انقلابي و مذهبي بالايي برخوردار است را افزايش داده است.

وي افزود: همواره مسئولان با توجه به سابقه انقلابي و ديني مردم اصفهان، اين استان را يكي از استان های موفق در زمینه احيا امر به معروف و نهی از منکر می دانند اما با اين وجود باز هم نیازمند انجام اقدامات بیشتر در این زمینه هستیم.

http://www.rasanews.ir/Images/News/Larg_Pic/30-9-1389/IMAGE634285497488281250.jpg

همکاری نیروی انتظامی با ستاد احیا در مقابله با فساد نیازمند توسعه است

دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان با اشاره به ضرورت مقابله نیروی انتظامی با مظاهر منافی ارزش های جامعه و انقلاب اسلامی در شهرها بیان داشت: نیروی انتظامی تاکنون همکاری خوبی را با ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان انجام داده اما این همکاری نیازمند توسعه است.

وی بااشاره به اولویت های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: در چشم انداز پنج ساله امیدواریم بتوانیم 40 سازمان مردم نهاد (سمن) را در این زمینه راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام عبدالهی نژاد افزود: سازمانهای مردم نهاد باید در این زمینه شکل بگیرد و اساسنامه را در این رابطه داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

وی تأکید کرد: در صورت تشکیل سازمانهای مردم نهاد در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، مجلس شورای اسلامی موظف به تخصیص بودجه سالیانه برای آنها است .

دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان عنوان کرد: در اولین جلسه ستاد مسئله تشکیل سازمانهای مردم نهاد پیشنهاد شد و با استقبال خوبی از طرف استاندار اصفهان قرار گرفت.

http://img7.irna.ir/1394/13940726/81804352/81804352-70241301.jpg

ضرورت توجه به هیأت های مذهبی در احیای امر به معروف

حجت الاسلام عبداللهی نژاد گفت: هیات های عزاداری سیدالشهدا(ع) می توانند به عنوان سازمان های مردم نهاد اساسنامه ای را در زمینه احیا امر به معروف و نهی از منکر تنظیم و فعالیت کنند .

وی با اشاره به حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می شود، تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین با بکارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانین موظف است نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی اقدام کند.

مسئولیت ستاد امر به معروف مرکز هر استان بر عهده ستاد استان است!

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور وظایف ستادهای استانی و شهرستانی را در چارچوب قانون مشخص می کند، گفت: ستاد استان، مسئولیت ستاد مرکز استان را نیز بر عهده دارد.

دبير ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر اصفهان با بیان اینکه اسلامی بودن بازار امروز کم رنگ شده و دروغ در جامعه مرسوم شده است، گفت: بعضی از معروف ها همانند تعطیلی مغازه ها هنگام نماز و راستگویی که در گذشته در جامعه و بازار اصفهان رونق داشت امروز کمرنگ شده است.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه با استنکاف از اقامه معروف در جامعه مطابق قانون می توان برخورد کرد، خاطرنشان کرد: روسای ادارات و دستگاهها، مسئول ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات هستند.

وی افزود: مسئول هر دستگاهی وظیفه تشکیل، ارائه راهکار اجرایی و تخصیص بودجه به امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار