تابناک: فوق تخصص نوزادان گفت: آلودگی هوا در مادران باردار باعث زایمان زودرس شده و ممکن است جنین‌ دچار کوچکی بدن و مشکل در سیستم خون‌رسانی شود.
کد خبر: ۱۶۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶ 12 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شاهین نریمان گفت: آلودگی هوا علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن نوزادان و مادران، بر روی جنین نیز تأثیر خواهد گذاشت و خطراتی را برای آن‌ ایجاد می‌کند که می‌توان به ایجاد ناهنجاری در خون‌رسانی مادر به جنین و کندی رشد جنین اشاره کرد و درنتیجه ورود سرب در خون باعث تخریب داخلی بدن نیز می‌شود و تأثیرات ثانویه آن تأثیرات روحی بر مادر و جنین خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه آمار دقیقی مبنی بر تعداد فوت نوزادان و بستری شدن آن‌ها و جود نداشته اما آنچه مشخص است تعداد بستری شدن نوزادان در خصوص آلودگی هوا نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است و میزان بستری شدن آن‌ها و طول درمان آن‌ها هم به خاطر این آلودگی و تأثیراتی که در بدن آن‌ها داشته است و مقاومت به داروهایی که ایجاد کرده است طولانی‌تر شده است و تعداد مراجعات اورژانسی برای نوزادان، از هر ۹ مراجعه ۴ نفر از آن‌ها به بیماری‌های ناشی از آلودگی‌ها دچار شده‌اند.

فوق تخصص نوزادان در خصوص تأثیرات آلودگی هوا در ایجاد بیماری‌ها گفت: آلودگی هوا در خصوص گسترش بیماری‌های عفونی تأثیر نداشته و فقط باعث بیماری‌های تنفسی مثل آسم و ایجاد آلرژی می‌شود که نشانه‌های این بیماری سرفه‌های شدید و طولانی‌مدت و همراه با خلط و گاهی همراه با تب، حالت تهوع و ضایعات پوستی است.

وی در خصوص تأثیر گزاری این نوع آلودگی در نقاط حساس بدن نوزادان گفت: ورود ذرات معلق و سرب موجود در هوای آلوده تهران به بدن نوزاد باعث بیماری‌های اولیه در ریه و ایجاد اختلال در مغز و پایین آمدن روحیه و کمبود خواب و در آخر باعث اختلالات در کلیه و گوارش و افزایش یبوست خواهد شد.

نریمان توصیه کرد: از مادران درخواست می‌کنم از بوسیدن و دست زدن مکرر به نوزادان جلوگیری کنند و از شیر مادر به‌جای شیر خشک و استفاده کنند؛ همچنین از مصرف چرک خشک‌ها خودداری کنند و حتی‌الامکان در مکان‌های شلوغ و پرتردد حاضر نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این آلودگی مختص به الآن نیست بلکه فقط امسال شدیدتر از سال‌های گذشته شده است و رعایت توصیه‌های بیان‌شده موجب حفظ سلامتی خود و جامعه ما خواهد شد.

تأثیر آلودگی هوا بر تولد نوزادانی کم‌وزن

دلایل پایداری آلودگی هوای پایتخت

آغاز بارش‌ها و افزایش آلاینده‌ها در تهران

سالم‌ترین و آلوده ترین مناطق تهران

آلودگی هوا زنگ ورزش مدارس را تعطیل کرد

آلودگی هوای فعلی پایتخت ربطی به کیفیت سوخت ندارد

دولت‌مردان مشغول کار(ناوال)ند!

افزایش مرگ و میر روزانه شهروندان تهرانی از ۱۵۰ به ۱۸۰ نفر

اولین گزارش سیاهه تهران منتشر شد

کدام شهر هوای آلوده‌تری دارد؟!
 
کلمات کلیدی : نوزاد، آلودگی هوا
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

عکس: بامزه ترین نامزد انتخابات

اعدام وحشیانه یک نوجوان توسط داعش +تصاویر

یک بازیگر دیگر زن سینمای ایران طعمه جم تی‌وی شد +عکس

شما قبلا می تونستید نفس بکشید؟/دکتر سلام ۱۰۲/فیلم

عکس: مراسم جشن ازدواج یک زوج داعش

۹ تصویر عجیب استفاده از حیوانات در جنگ و جاسوسی

ویدیو / پشت پرده ماجرای مصاحبه فردوسی پور با ظریف

عکس: بدل هاشمی رفسنجانی!

این ۱۰ کشور بالاترین میزان جرائم جنسی و تجاوز را دارند + جدول

​خردکردن لامبورگینی چند میلیاردی به خاطر نقص کوچک+ تصاویر
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار