تابناک: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان دلیل مرگ جوان معتاد اصفهانی را بر اساس نتایج آزمایشات پزشکی قانونی، بلع مواد مخدر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵ 24 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از فارس، چندی پیش خبری مبنی بر"مرگ مشکوک یک جوان اصفهانی" در یکی از کلانتری‌های اصفهان در یکی از پایگاه‌های خبری‌ منتسب به حقوق بشر منتشر و پس از آن این خبر به رسانه‌های بیگانه کشیده و سبب سوءاستفاده برخی از این سایت‌ها و رسانه‌ها از جمله صدای فرانسه قرار گرفت تا به وسیله این خبر جنجالی، یک نوع دیگر از مرگ‌های مشکوک به وسیله نیروی انتظامی را رقم بزنند.

ماجرا از این قرار بود که، صدای فرانسه به نقل از خبرگزاری مدافعان حقوق بشر در ایران، در گزارشی نوشت که یک شهروند اصفهانی 26 ساله به نام «م.م» که یک روز پیش از مراسم چهارشنبه سوری و در چارچوب پیشگیری از برگزاری این مراسم دستگیر شده بود، به طرز مشکوکی در کلانتری ناحیه 16 اصفهان جان خود را از دست داد.

خانواده متوفی نیز در گفت‌وگو با یکی از این سایت‌ها گفته بودند که بر روی جسد فرزندشان آثار ضرب مشاهده شده است.

مادر فرد متوفی به یکی از این رسانه‌‌ها گفته است که فرزندش بیمار نبوده و تا روز سه‌شنبه که با وی در کلانتری ملاقات کرده حالش خوب بوده است، اما چهارشنبه صبح خبر مرگش را به او اعلام کردند.

بستگان متوفی افزوده‌اند؛ که کلانتری ناحیه 16 و همچنین بیمارستان خورشید که قربانی در آن جان خود را از دست داده از ارائه گزارشات پزشکی در مورد مرگ وی به خانواده‌اش خودداری کرده‌اند.

اما نیروی انتظامی در واکنشی به بیان جزئیات این واقعیت پرداخته و پرده از مرگ مشکوک این جوان برداشته است.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان در پی انتشار واقعیت این ماجرا و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: نیروی انتظامی هر ساله طرحی را با عنوان طرح آرامش در چهارشنبه آخر سال اجرا می‌کند و معتادین سارق و پر خطر را دستگیر و جمع‌آوری می‌کند.

سرهنگ جهانگیر کریمی با بیان اینکه فرد متوفی از جمله افراد سابقه‌دار در امر مصرف و توزیع مواد مخدر بوده است، افزود: فرد نام برده در هنگام انتقال مواد مخدر در روز سه‌شنبه آخر سال دستگیر و به کلانتری 16 اصفهان منتقل می‌شود که در هنگام بازداشت مقداری مواد مخدر شامل دو گرم هروئین و یک گرم شیشه از وی کشف می‌شود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: وی چهار سال سابقه دستگیری در زمینه‌های مختلف از جمله مواد مخدر توسط نیروی انتظامی را داشته است و در 12 ظهر روز سه‌شنبه آخر سال مجددا دستگیر می‌شود.

وی ادامه داد: این فرد معتاد حدود ساعت 16 عصر همان روز در ناحیه شکم احساس درد می‌کند که ماموران به سرعت با اورژانس تماس گرفته و وی را به اورژانس منتقل می‌کنند، پس از حضور وی در اورژانس، کارشناسان علت شکم درد وی را مسمومیت تشخیص می‌دهند و درخواست انتقال به بیمارستان خورشید و مداوای وی را می‌کنند.

کریمی با بیان اینکه این فرد معتاد مقداری مواد مخدر بلعیده بود اما در مورد این قضیه با پزشکان و ماموران هیچ صحبتی نمی‌کند، اظهار کرد: احتمال می‌رود با توجه به سابقه حمل مواد مخدر و عواقب آن این فرد از روی ترس مواد را بلعیده باشد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: ساعت 10 شب همان روز حال «م.م» بد می‌شود و به نقل از شاهدان حاضر، وی اقرار به بلعیدن مواد مخدر می‌کند که پس از آن به ISU منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل ساعت دو بامداد چهارشنبه آخر سال این فرد معتاد به دلیل بلعیدن مواد مخدر فوت می‌کند.

کریمی در مورد گزارش پزشکی قانونی در خصوص تایید علت فوت اظهار کرد: پزشکی قانونی در حال حاضر یک گزارش اولیه در خصوص "تن پیمایی" ارائه داده است که در همین گزارش اولیه دلیل فوت این معتاد، مرگ با مسمومیت عنوان شده اما جزئیات را هنوز اعلام نکرده‌ است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: تمامی اقدامات قانونی انجام و جسد این فرد تحویل خانواده شده و در روز جمعه به خاک سپرده شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه خانواده این فرد معتاد در شرایط روحی مناسبی نبوده و در هنگام تماس رسانه‌های بیگانه مصاحبه‌هایی داشته‌اند که نیروی انتظامی را مقصر و عامل دانسته‌اند و این در حالی است که خود این فرد جزو سابقه‌داران توزیع‌کننده و مصرف‌کننده مواد مخدر بوده است.

کریمی خاطر نشان کرد: آن روز هم این فرد در حین فروش مواد مخدر‌ و کسب درآمد دستگیر شده است که چون عواقب حمل مواد مخدر را می‌دانسته، اقدام به بلع کرده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان در پایان افزود: رسانه‌های بیگانه این بار هم قصد متهم کردن نیروی انتظامی را به بهانه دفاع از حقوق بشر داشتند در حالی که شواهد و قرائن پزشکی قانونی حاکی از مسمومیت و بلع مواد مخدر توسط وی بوده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار