بسته دانشگاه‌های تابناک اصفهان؛
تابناک: با توجه به آمار و ارقام، سال جاری اوج حضور متقاضیان در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری است و پس از این با سیر نزولی پذیرش دانشجو مواجه خواهیم بود
کد خبر: ۱۶۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 10 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، دانشگاه ها یکی از مکان های مهمی هستند که می توانند در رشد و توسعه جامعه موثر باشد و از همین رو مورد توجه قرارگرفتن این مسئله که دانشگاه چه اهمیتی دارد می تواند در رشد و توسعه دانشگاه موثر باشد.

استان اصفهان یکی از استان هایی است که در زمینه دانشگاه فعال بوده و این نهاد های آکادمیک هم از لحاظ کمی و کیفی گستره خوبی در این استان دارند، با توجه به این مسائل شنبه ها قصد داریم به بررسی اخبار و اتفاقات دانشگاهی استان بپردازیم.

چهل و پنجمین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری سازمان‌ها، پژوهشگاه‌ها، واحدها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی با حضور رییس جهاددانشگاهی، استاندار و شهردار اصفهان و جمعی از مسؤولان استان، 23 و 24 دی‌ ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

این گردهمایی با هدف بررسی «مأموریت‌های پژوهشی مصوب جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه‌ جامع علمی کشور» برگزار می‌شود.

از سال آینده با سیر نزولی پذیرش دانشجو مواجه می‌شویم

مدیر امور اقتصادی و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد گفت: با توجه به آمار و ارقام، سال جاری اوج حضور متقاضیان در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکتری است و پس از این با سیر نزولی پذیرش دانشجو مواجه خواهیم بود.

محمد مهدوی در جمع هیئت رییسه، روسای دانشکده‌ها و مدیران اجرایی واحد نجف‌آباد به لزوم حرکت و برنامه‌ریزی در مسیر فعالیت‌های دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: پیشرفته‌ترین و موفق‌ترین کشور‌ها آنهایی هستند که اقتصادشان کمترین فاصله با ویژگی‌های اقتصاد دانش بنیان را دارد. دانشی که بنای آن بر اساس اقتصاد دانش بنیان باشد، فرا‌تر از دانش فنی است، چرا که اقتصاد دانش بنیان دارای مؤلفه‌های دانش فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی است.

همکاری پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با وزارت نفت

تحقیقات و فناوری و وزیر نفت، تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی در طرح‌های اولویت دار حوزه پایین‌دست صنعت نفت میان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضاء شد.

در این آیین که 11 موافقت‌نامه همکاری دیگر میان مدیران عامل سه شرکت اصلی تابعه وزارت نفت و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی منتخب امضاء شد، طرح "هیدروکراکینگ" از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برای مدت پنج سال به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

مبلغ قرارداد این طرح به انضمام چهار طرح ارتقای نفت سنگین و باقیمانده‌های سنگین، ایزومریزاسیون نفتای سنگین، تبدیل کاتالیستی نفتا (CCR) و گوگرد زدایی از نفتا و میان تقطیر (HDS) که به ترتیب به دانشگاه‌های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف واگذار شد، ٢٣٨ میلیارد تومان عنوان شده است.

تولد ۹۰ گوساله به روش آزمایشگاهی در اصفهان

مدیرعامل یک شرکت دامپروری دانش بنیان گفت: برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید جنین آزمایشگاهی دام کردیم که در این فرآیند تاکنون ۹۰ گوساله متولد شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار