رسانه های اصفهان در هفته ای که گذشت
تابناک:در هفته ای که گذشت رسانه ها دیگر حال و هوای نوروزی به خود گرفتند و از آخرین وضعیت اصفهان پیش از نوروز نوشتند.
کد خبر: ۱۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ 20 March 2015

به گزارش تابناک اصفهان، در هفته ای که گذشت رسانه ها دیگر حال و هوای نوروزی به خود گرفتند و از آخرین وضعیت اصفهان پیش از نوروز نوشتند.

تسنیم:

تسنیم در این هفته فارغ از برنامه ها نوروزی در خبری از فعال شدن دبیرخانه محلی مدیریت تالاب ورزنه خبرداد و نوشت: وظیفه این دبیرخانه تهیه و اجرایی کردن ظرفیت‌های موجود برای احیا و تامین معاش در مسیر توسعه پایدار است.

حمید ظهرابی با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک دبیرخانه محلی مدیریت تالاب در محل ورزنه فعال می‌شود، افزود: وظیفه این دبیرخانه تهیه و اجرایی کردن ظرفیت‌های موجود برای احیا و تامین معاش در مسیر توسعه پایدار با مشارکت مردم و دستگاه‌ها است.

ظهرابی با بیان اینکه همه مردم اصفهان دوست دارند که تالاب گاوخونی و زاینده‌رود، زاینده و زنده باشد، تصریح کرد: مشارکت مردم در برنامه روز جهانی تالاب، گواه خوبی بر این قضیه بوده و برافراشتن تابلو مردمی" گاوخونی زنده بماند" از پررنگ‌ترین بخش‌های نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بود، در این نمایشگاه از 100 متر مربع فضای موجود، 60 مترمربع آن به تالاب اختصاص داده شد.

وی با اشاره به معضل آلودگی هوا افزود: برنامه جامع کاهش آلودگی هوا با عنوان برنامه کنترل کیفی هوای اصفهان در جهت مدیریت آلودگی هوا در دستور کار این سازمان بوده و امسال کیفیت هوا نسبت به سال گذشته بهتر بوده و بخشی از این اتفاق مهم، مربوط به اجرای این برنامه و بخش مهم دیگری هم مربوط به شرایط اقلیمی و گرم شدن زمستان امسال بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد روزهای پاک و سالم در سال گذشته 265 روز و امسال 315 روز بوده و هدف این سازمان در برنامه خود، پیش‌بینی 311 روز بوده است، تعداد روزهای بسیار ناسالم از 68 روز در سال گذشته به 36 روز و تعداد روزهای خطرناک از 7 روز در سال گذشته به صفر کاهش پیدا کرده است.

عدد مازوت استفاده شده امسال به نسبت سال گذشته در حد صفر بوده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر استفاده کارخانجات سیمان از مازوت در نزدیکی شهر اصفهان تصریح کرد: این کارخانجات با همکاری بسیار خوب شرکت گاز از گاز به جای مازوت استفاده می‌کنند و مازوت استفاده شده در کارخانجات سیمان به اندازه نیروگاه‌ها، آلودگی ایجاد نکرده و در حد بسیار پایینی است. عدد مازوت استفاده شده در سال جاری به نسبت سال گذشته در حد صفر بوده و 65 درصد مازوتی که در کلان‌شهرها استفاده شده، در اصفهان تولید شده، که این رقم به صفر رسیده است.

ظهرابی پیرامون تولید بنزین یورو 4 تصریح کرد: با وجود اینکه پالایشگاه نتوانست تجهیزات فنی مورد نیاز را فراهم کند ولی بنزین یورو 4 به اندازه تعهد دولت، تولید و توزیع شد، در این راستا هدف سازمان به زیر یک رساندن میزان بنزن بود که این امر محقق و در سال جاری به 0.86 رسید.

وی خاطرنشان کرد: روزانه 2.5 میلیون لیتر بنزین و 2.2 میلیون لیتر گازوئیل یورو 4 در شعاع 50 کیلومتری اصفهان تولید می‌شود که همه این موارد زیر نظر پایش و مراقبت سازمان حفاظت محیط زیست قراردارد.

مهر:

مهر نیز در این هفته بیش از همه رسانه ها حال و هوای نورزی گرفته بود و به آمادگی دستگاه ها و ارگان های مسئول برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی پرداخت.

فارس:

عمده فارس در هفته گذشته به بررسی اصفهان 93 در مباحث مختلف اجتماعی و ورزشی باز می گشت.

این خبرگزاری در اخباری از میزبانی بیش از یک‌میلیون نفر از زائرین اهل قبور در باغ رضوان گفت و از زبان مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان نوشت: پیش‌بینی می‌شود بیش از یک‌میلیون نفر در روزهای پایانی هفته جاری و اول فروردین‌ماه سال جدید در آرامستان باغ رضوان حضور یابند.

وی ادامه داد: با توجه به تقارن روزهای پنج‌شنبه و جمعه پایان این هفته با روزهای آخر سال و پس‌ازآن آغاز سال جدید از روز شنبه، پیش‌بینی می‌شود در این سه روز متوالی آرامستان باغ رضوان میزبان بیش از یک‌میلیون نفر از زائرین اهل قبور باشد.

وی با اشاره به اهتمام خاص مردم جهت حضور بر سر مزار عزیزان از دست‌ رفته‌شان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه آخر سال و همچنین اهتمام و اعتقاد آنان به آغاز سال جدید در این مکان مقدس تصریح کرد: تمامی اقدامات و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شده است تا حجم بالای تردد از ورودی‌های شمالی و جنوبی با آرامش و بدون حادثه انجام پذیرد.

ایرنا:

مهم ترین اخبار ایرنا از شرایط اصفهان پیش از نوروز بوده که در این بین آمار خسارت های چهارشنبه سوری از این زبان این رسانه قابل توجه بود.

این رسانه در گفت و گو با روابط عمومی آتش نشانی از 36 حریق حاصل چهارشنبه آخر سال در اصفهان خبر داد و نوشت: همزمان با شب چهارشنبه آخر سال، 30 تیم آتش نشانی شامل گشت موتوری و خودرویی آتش نشانی در 30 نقطه پرتراکم شهر اصفهان استقرار داشتند تا ایمنی شهر و شهروندان را در این شب تامین کنند.

آتش نشانی شهر اصفهان سال گذشته نیز ماموریت های ویژه ای برای مواد محترقه، انفجار و آتش سوزی نداشت اما نزدیک به 53 مورد حریق خیابانی غیرانفجاری در شهر اصفهان رخ داد.

مقایسه آماری سال جاری با سال گذشته نشان دهنده کاهش میزان حریق های خیابانی است.

ایسنا:

ایسنا در این هفته به افتتاح نمایشگاه دوسالانه عکس خود پرداخت و اخبار آن و نظر مسئولان و بازدید کنندگان را به سمع و نظر مردم رساند.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار