معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:
معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تمجید از اجرایی شدن تصفیه‌خانه فاضلاب قم در شرایط رکود اقتصادی گفت: استاندارد بالا، کیفیت مناسب و قیمت تمام شده پایین از جمله ویژگی‌های تصفیه‌خانه فاضلاب قم است.
کد خبر: ۱۵۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 26 December 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی اصغر قانع معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سیدحسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از تصفیه‌خانه در دست احداث فاضلاب قم بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه اجرا و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند و در نشستی به بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی آن پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه ابراز کرد: مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم با بهره‌گیری از 70 میلیون یورو تسهیلات بانک توسعه اسلامی و با 96 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

عبدالحمید توکلی‌بینا همچنین به تشریح برخی از مشکلات پیش روی این پروژه از جمله مسائل مالی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع اعتبارات تصفیه‌خانه فاضلاب قم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز با ابراز خرسندی از میزان پیشرفت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم، کیفیت و استاندارد بسیار عالی اجرای این پروژه را مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان یکی از تصفیه‌خانه‌های نمونه کشور یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی و با ظرفیت 250 هزار نفر در حال ساخت است، تأکید کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه بخشی از مشکلات شهر قم در زمینه جمع‌آوری، انتقال و تصفیه پساب‌های خانگی برطرف شود.

قانع تصفیه‌خانه فاضلاب قم را جزو پروژه‌های ارزان کشور دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این پروژه جزو تصفیه‌خانه‌های نمونه و باکیفیت کشور است، با مدیریت خوبی که انجام گرفته توانسته با هزینه‌کرد و قیمت تمام‌شده بسیار مناسبی به اجرا برسد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و چالش‌های پیش روی این پروژه پرداخت و گفت: با اقداماتی که صورت گرفت مهلت وام بانک توسعه اسلامی تمدید شد که در عملکرد پیمانکاران شبکه و تصفیه‌خانه بسیار تأثیرگذار خواهد بود ضمن اینکه باید برای تسریع در روند پرداخت‌های بانک تلاش کنیم.

معاون برنامه‌ریزی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت باقی‌مانده تسهیلات بانک توسعه اسلامی به منظور تکمیل و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه مدول اول، دوم و طرح اضطراری فاضلاب قم تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت‌های اجرای پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب قم از جمله تحریم‌ها و مسائل مالی گفت: با توجه اینکه تجهیزات این پروژه عمدتاً باید از خارج کشور وارد می‌شد بخش خصوصی و پیمانکاران مشقت زیادی در واردات این تجهیزات و حمل‌ونقل آن متحمل شدند.

قانع در پایان با اشاره به پیشرفت 96 درصدی این پروژه تأکید کرد: با وجود مشکلات و چالش‌های مختلف، با تلاش و همت قابل‌تقدیر دست‌اندرکاران این پروژه از جمله مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم، مجریان و پیمانکاران، تصفیه‌خانه فاضلاب قم باکیفیت بسیار خوب و مطلوبی به اجرا رسید و امیدواریم به زودی با حضور مقامات بلندپایه کشور به بهره‌برداری برسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار