مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی عشایر در کهگیلویه وبویراحمد ۶۵ درصد است.
کد خبر: ۱۵۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 23 December 2015
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ باسوادی عشایر در کهگیلویه وبویراحمد ۶۵ درصد است.

مجید علیپور در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه عشایر بعد از جامعه روستایی یکی از محروم ترین اقشار در جامعه هستند، اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد بزرگترین جامعه عشایری در کشور را دارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه عشایر استان دارای یک میلیون راس دام هستند، گفت: 54 درصد گوشت استان توسط عشایر تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه 576 سامان عشایری در استان وجود دارد، بیان کرد: عشایر 12 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهند و خشکسالی‌های اخیر یکی از مشکلات اصلی جامعه عشایری است.
علیپور تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده 96 درصد جمعیت عشایری این استان اشتغال دارند و درصد بیکاری در این جامعه 4 درصد است.
وی نرخ باسوادی در جامعه عشایری این استان 65 درصد دانست و عنوان کرد: طرح ارتقا سطح سواد و دانش در جامعه عشایری پیگیری می‌شود.
علیپور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 10 هزار متر مربع صنایع دستی از جمله گبه، گلیم و جاجیم توسط عشایر این استان تولید و در بازرهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه عشایر این استان 46 هزار هکتار عرصه زراعی و بیش از 4 هزار باغ و قلمستان دارند، گفت: 80 درصد پشم و 14 هزار تخته پوست را در استان عشایر تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار منبع ذخیره آب و 600 چشمه در استان برای عشایر وجود دارد، اظهار داشت: در بخش‌هایی از استان برای رفاه حال عشایر شهرک‌هایی می‌سازیم و به وزارت کشور تحویل می‌دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار