صرفه جویی آخرین راه...
تابناک: به گفته حسن روحانی مردم با صرفه جویی 10 درصدی در مصرف آب می توانند، از بروز مشکل در تأمین آب جلوگیری کنند، این صحبت ها در حالی است که عدم صرفه جویی در مصرف آب با وجود شرایط فعلی و کمبود نزولات آسمانی، می تواند حاکی از جیره بندی آب باشد.
کد خبر: ۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۱ 21 June 2015
" صرفه جویی 10 درصدی مشکل تأمین آب را حل می کند "

این بخشی از صحبت های حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در مراسم افتتاح دو واحد تصفيه‌خانه فاضلاب جنوب تهران است که بیانگر این مسئله بوده که در شرایط فعلی که مسئله کمبود آب در کشور به عنوان یک خطر جدی احساس می شود، با پیش گرفتن صرفه جویی 10 درصدی می توان از بروز این مشکل برای کشور جلوگیری کرد.البته روحانی تأکید داشت که دولت از چند ماه پيش به فکر این مسئله بوده و در راستای آن اقدامات لازم را انجام داده است.

روحانی در صحبت هایش به کاهش 20 درصدی نزولات الهی نسبت به بلند مدت اشاره کرد و گفت: به طور کل از حد متوسط پايين‌تر هستيم و همچنان در مسير خشکسالي قرار داریم.

صرفه جویی پیش تر نیز از زبان بسیاری از مسئولان به عنوان راهکار مقابله با مشکل کم آبی در کشور بیان شده بود به گونه ای که حمید چیت چیان، وزیرنیرو در نشست با ۶۰ نفر از اعضای نظام صنفی کشاورزان حوضه آبریز زاینده رود بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و افزود : در مصرف آب راه حل قطعی و نهایی عبارت است از مدیریت مصرف آب و صرفه جویی و باید در این خصوص روش‌های سنتی کشاورزی و آبیاری را به روش‌های نوین تبدیل نماییم.

البته مدیران سطح استان نیز، بر این مسئله تأکید داشتند به طور مثال رسول زرگرپور، استاندار اصفهان پیش از این در گفت وگو با ایسنا گفته بود: آب شرب اصفهان به شرط صرفه جویی و درست مصرف کردن آب تحقق یابد، می‌توان مشکلات آبی پیش‌رو را با حداقل ضرر پشت‌سر گذاشت.

با وجود همه این مسائل و تأکیدات، اگر صرفه جویی در مصرف آب صورت نگیرد، اصفهان به عنوان یکی از استان هایی که با مشکل آب رو به رو است، با مشکلات دیگری از جمله جیره بندی آب و خشک شدن دوباره زاینده رود مواجه می شود.

از سوی دیگر و فارغ از این مباحث، صرفه جویی که یکی از تأکیدات قرآنی است می تواند در کاهش هزینه های جاری خانوارها نیز تأثیر گذار باشد و از پرداخت پول های زیاد برای هزینه آب جلوگیری کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار