کد خبر: ۱۴۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷ 21 December 2015
سپاهان نیم‌فصل نخست لیگ برتر را با ایستادن در رتبه هشتم جدول رده‌بندی به پایان رساند.
با اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد عملکرد این تیم در نیم‌فصل، شایعه درگیری لفظی برخی بازیکنان سپاهان با ایگور استیماچ و نقدهایی که به مدیریت باشگاه اصفهانی وارد می‌شود گفتگویی داشتیم که حاصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

عملکرد سپاهان در نیم‌فصل نخست را چطور ارزیابی می‌کنید؟
می‌توانم نیم‌فصل اول را به سه قسمت تقسیم کنم؛ قسمت اول تا هفته هفتم و هشتم بود که تیم از لحاظ فنی و نتیجه‌گیری عملکرد کاملاً خوبی داشت. قسمت دوم از هفته هفتم آغاز می‌شود که تیم دوران افتی را تجربه کرد و با غیبت احسان حاج‌صفی و غیبت دو بازیکن برزیلی مشکلات فنی ما شروع شد که درنهایت منجر به جدایی حسین فرکی و پیوستن استیماچ به تیم ما شد.
قسمت سوم، دوران استیماچ است. درکل از لحاظ نتیجه‌گیری نتایج به دست آمده در نیم‌فصل اول قابل قبول نیست اما از نظر فنی، تیم به دوران عادی خود برگشته و شرایط جدید فنی تثبیت شده است و احساس من این است که تیم در نیم‌فصل دوم از نظر نتیجه‌گیری به شرایط طبیعی خود برمی‌گردد.

سپاهان در دیدار با پدیده با یک گل پیش افتاد اما نتوانست از این گل محافظت کند. نظرتان در مورد آن بازی چیست؟
به نظر من تیم بسیار عالی بازی کرد و یکی از بهترین بازی‌های سپاهان در یکی دو فصل اخیر بود که بازیکنان کارهایی که از آنها خواسته شده بود را به درستی و به نحو احسن انجام دادند. اما به هرحال از نظر نتیجه‌گیری، به دلیل فشارهای روحی و روانی، قدرت کنترل و حفظ نتیجه از دست بازیکنان خارج شد. موقعیت‌های ما خیلی زیاد بود و در مقابل حریف موقعیت چندانی نداشت و باید با اختلاف زیاد پیروز می‌شدیم اما به دلیل همان فشارهای روحی و روانی گل تساوی را دریافت کردیم که این اتفاق نباید می‌افتاد.

چه زمانی با استیماچ جلسه خواهید داشت؟ سرمربی تیم لیستی به باشگاه داده است؟
پریرا و پادوانی که با شروع نقل و انتقالات نیم‌فصل به تیم اضافه می‌شوند و یکی دو بازیکن دیگر نیاز داریم که درحال بررسی گزینه‌های پیشنهادی هستیم و استیماچ یکی، دو نفر را از بین این گزینه‌ها به ما معرفی خواهد کرد.

بازیکنی از سپاهان جدا می‌شود؟
تا به حال بحثی در این رابطه نداشته‌ایم.

روز گذشته با ارسال نامه‌ای به دپارتمان داوری به داوری‌های لیگ برتر معترض شدید و در بخشی از آن به بحث باند اصفهانی هم اشاره کردید. در این مورد توضیح می‌دهید.
متأسفانه در فوتبال ما عادت شده است که عده‌ای می‌خواهند با فشارهای غیرفوتبالی به مجموعه‌های فوتبالی، نتایج را به نفع خود برگردانند و با ایجاد جو و فشارهای روحی و روانی، برخی باشگاه‌ها را تحت فشار قرار دهند. متأسفانه اتفاقات هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر، مستمسک عده‌ای شده که فشار زیادی را علیه سپاهان در جامعه ایجاد کنند که این خودش، از لحاظ روانی روی داوران تأثیر گذاشته و ممکن است برخی داوران جوان با پیش‌زمینه فکری وارد زمین شوند که سپاهان از این نظر صدمات بسیاری خورده است.
ما از دپارتمان داوری خواستیم که داوران بدون ذهنیت قبلی که باعث می‌شود نتوانند مسابقه را کنترل کنند، وارد زمین شوند.

امروز برخی رسانه‌ها شک و شبهه‌هایی در مورد رسیدن پریرا و پادوانی به بازی با استقلال خوزستان مطرح کرده‌اند. این دو بازیکن را در بازی با استقلال خوزستان خواهیم دید؟
ما روز دوم دی ماه مدارک این دو بازیکن را به فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنیم و از روز دوم تا پنجم دی ماه سه روز فرصت هست تا مراحل قانونی این کار انجام شود. چون فدراسیون فوتبال و FIFA باید مدارک آنها را تأیید کنند، اگر مراحل اجرایی انجام شود، این دو بازیکن به بازی با استقلال خوزستان می‌رسند ولی اگر مراحل قانونی بیشتر طول بکشد، به این مسابقه نمی‌رسند و این دیگر دست ما نیست.

در روزهای اخیر برخی روزنامه‌ها و رسانه‌ها اخباری در مورد مذاکره سپاهان با محمد نوری منتشر کرده بودند و حتی ادعا شده بود نماینده باشگاه سپاهان برای مذاکره با این بازیکن به قطر رفته است. با نوری مذاکره‌ای داشته‌اید؟
ما در هیچ کشوری نماینده نداریم و تا الان با هیچ بازیکنی مذاکره‌ای نداشته‌ایم. اگر چیزی وجود داشته باشد آن را شفاف اعلام می‌کنیم و ما هیچ مشکلی برای اعلام مواضع خود نداریم. بحث بازیکن را در اختیار سرمربی تیم گذاشته‌ایم و هر بازیکنی که وی معرفی کند با او وارد مذاکره خواهیم شد که تا الان استیماچ بازیکنی را به ما معرفی نکرده است. ما در ایران هم نماینده نداریم چه برسد به قطر!

هواداران سپاهان در صفحات مجازی و سایت‌های هواداری، علت نتایج ضعیف سپاهان را مدیریت باشگاه می‌دانند؛ نظر شما در این مورد چیست؟
هر کسی می‌تواند نظر خود را اعلام کند و ما هم وارد این موضوع نمی‌شویم ولی باید همه جوانب را سنجید و همه شرایط را در کنار هم قرار داد و بعد قضاوت کرد. ما به دنبال مقصر نمی‌گردیم و باید به فکر آینده باشیم و هر کمبودی در هر زمینه‌ای وجود دارد باید به فکر رفع آن باشیم.
ما بیشتر به فکر امور باشگاه هستیم تا رسیدگی به چنین چیزهایی. وظایفی از نظر تشکیلاتی، قانونی و فوتبالی به گردن ما گذاشته شده است که باید آنها را به نحو احسن انجام دهیم و شرایط را برای نتیجه‌گیری تیم فراهم کنیم. هر کسی حق دارد نظر خود را اعلام کند و همه ما از مدیریت گرفته تا کادرفنی، بازیکنان و هواداران باید دست به دست هم دهیم تا تیم نتیجه بگیرد و این‌طور که یک روز مربی را مقصر بدانیم، یک روز بازیکن و یک روز مدیریت، دردی از ما دوا نمی‌شود و درد ما این است که باید مشکلات تیم را حل کنیم.

سپاهان در نیم‌فصل اردوی خارج از کشور خواهد داشت؟
پیشنهاداتی از طرف کادرفنی بوده که باید بررسی کنیم و ببینیم اگر احساس نیاز کردیم اردوی خارجی داشته باشیم و اگر نیاز نداشتیم، در داخل کشور اردو برگزار خواهیم کرد.

پیش از دیدار با پدیده مشهد شایعاتی در مورد درگیری لفظی بین هادی عقیلی و محرم نویدکیا با ایگور استیماچ در تمرین روز پنجشنبه سپاهان به گوش رسید. این موضوع صحت دارد؟
به هیچ وجه. هر کسی در تیم وظایفی دارد و وظیفه کادرفنی و سرمربی این است که بر اساس دیدگاه‌های خود بازیکنان را انتخاب کند. این بازیکنان در کنار تیم بوده‌اند، به مشهد آمده‌اند و آنجا هم در جلسه تیم حضور داشته‌اند و کادرفنی بر اساس برنامه‌های خود، میزان مصدومیت‌ها و شرایط آمادگی بازیکنان، ترکیب خود را انتخاب می‌کند.
اگر یک بازیکن در یک بازی حضور نداشته باشد، حتماً به دلیل ضعف فنی او نیست و ممکن است یک بازیکن قدرتمند به سیستم سرمربی در یک بازی خاص نخورد و وقتی 25 بازیکن در اختیار سرمربی گذاشته می‌شود، باید 11 بازیکن برای هر بازی انتخاب شود که سرمربی اهم فی‌الاهم می‌کند و این 11 بازیکن را انتخاب می‌کند.

منبع:ایمنا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار