کد خبر: ۱۴۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 19 December 2015


جزایری: آماده‌ام با بیل گیتس مناظره کنم

رضا رشیدپور در چهاردمین برنامه دید در شب میزبان شهرام جزایری بود که از او به عنوان پدیده شهرام جزایری یاد کرد.

جزایری در این مصاحبه مفصل در حالی که برای مناظره با بیل‌گیتس اعلام آمادگی کرد، بارها رسانه‌ها و شخص رشیدپور را به بی‌سوادی و بی‌اطلاعاتی در حوزه اقتصادی محکوم کرد که صرفا برای کشور حاشیه‌سازی می‌کنند و بارها در خلال صحبت‌هایش این را متذکر شد. بخشی از مهم‌ترین گفته‌های جزایری در این برنامه در پی می‌آید:
او در این مصاحبه نیز مانند قبل دوره طولانی زندانش را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای فردی که قرار است سیزده سال زندان تحمل کند دعا می‌کنم تا اعدامش کنند. او در حالی که خود را بسیار موفق ارزیابی می‌کرد، در پاسخ به این سوال که اگر اینقدر موفق بودید چرا محکوم شدید؟ گفت: شما صالح نیستید از کسی که سال‌ها در کشور به عنوان صادر‌کننده کار کرده و از بالاترین مرجع غذایی کشور ارز تشویقی گرفته! و حکم خوش حسابی گرفته، این سوال را بکنید. شما اگر مشکلی دارید بروید آن مرجع را زیر سوال ببرید. عملکرد شرکت‌های من در مراجع قضاییه به دقیق‌ترین شکل بررسی شده است.
 دفاع جزایری از ب- ز
وی در جواب این پرسش که شما به من به عنوان یک آدم بی‌سواد و نادان بگویید، چرا هر کسی که مورد اتهام قرار می‌گیرد همانطور که این روزها در دادگاه «ب- ز» می‌بینیم سریع پناه می‌برد به ارزآوری؟ گفت: همین جا عرض می‌کنم شما متهم به افترا به «ب- ز» هستید، هنوز حکمی برای او اعلام نشده و صرفا او یک متهم است. چرا شما برای مطالب‌تان به قانون پناه نمی‌برید ! در همه جای دنیا قانون حکم می‌کند، شکر خدا نیم قرن از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی گذشته و قانون حکمفرماست. اصل بر برائت است. قانون در حفظ حقوق شهروندی می‌گوید که باید حقوق یک متهم هم حفظ شود! شما رسانه‌ای‌ها یاد گرفته‌اید قبل از صدور حکم حاشیه به وجود آورید و دادگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهید تا سیر صعودی حکم مخدوش شود، من در مورد پرونده خودم شهادت می‌دهم دیوان عالی حکم مستقلی داد هرچند حکم صادر شده تحت تاثیر رسانه‌ها قرار داشت. رسانه‌ها به جای صبوری تا اعلام حکم نهایی برای خود فتوا صادر می‌کنند.

طبق قانون اصل بر برائت متهم است و تا هیچ حکمی صادر نشده نباید گزارشی از دادگاه به بیرون درز کند، خدا را شکر در مورد این فرد از لفظ ب- ز استفاده می‌کند، در مورد بنده که کامل اسمم می‌آمد و من به جرم افترایی که در آن دوره به من زده شد حق شکایت دارم.  وی در پاسخ به این سوال که چطور به یک جوان بیست و چهار، پنج ساله مبالغ هنگفت وام تعلق می‌گیرد در حالی که جوانان ما برای یک وام ازدواج سه میلیونی باید کلی بدوند؟ گفت: این دیگر چشم بصیرت می‌خواهد که شما ندارید، بانک‌ها افراد را اعتبارسنجی می‌کنند و این موضوع چون در تخصص شما نیست اجازه دهید که در حوزه فنی خود اظهارنظر کنید. منابع مالی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی در صورت احراز شرایط و خوش حسابی متفاوت است و وام‌های ارزان‌قیمت مثل وام ازدواج چون برای بانک‌ها هزینه‌بر است از سود این گونه تسهیلات که به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود به مردم داده می‌شود.
نسخه برای ٣٠٠ هزار میلیارد تومان پول سرگردان
 شهرام جزایری خطاب به رشیدپور گفت چون شما تخصص صحبت در مورد اقتصاد را ندارید بگذارید من از جانب شما طرح موضوع کنم، دغدغه کشور در حال حاضر تامین منابع مالی بنگاه‌ها است. سیصد هزار میلیارد تومان پول سرمایه سرگردان در دست مردم است که در بازار طلا و دلار و سفته‌بازی راکد شده است به دلیل اینکه دولت نتوانسته مردم را برای هزینه این گونه پول‌ها قانع و توجیه کند، چه کاری می‌توان کرد که این پول از قلک‌ها به سمت تولید یا همان بنگاه‌های زودبازده بیاید.  من در جلسه‌ای که چند روز پیش با چند تن از وزرای عزیز داشتم می‌خواستم بدانم اصلا اینها می‌دانند که نیاز‌های یک بنگاه خصوصی چیست؟ آیا با ساز و کار این شرکت‌ها آشنا هستند؟ آیا شما به عنوان حاکمیت به آن بنگاه‌هایی که دانش لازم را در کار ندارند کمک می‌کنید؟
او در جواب این گفته مجری مبنی بر اینکه شما چه کسی هستید که پنج وزیر را دعوت می‌کنید؟ من می‌گویم شما بیشتر از نبوغ درگیر غرور هستید؟ پاسخ داد: من تحمل می‌کنم، شما ١٠ پانزده سال دیگر می‌بینید که کارهای من از روی نبوغ بوده یا زد و بند. من سکوت می‌کنم و تحمل می‌کنم. من تنها مدیر در دنیا هستم که دیوان عالی اداری کشور رای به خوش‌حسابی بنده داد. من روی این موضوع تحقیق کردم. من به عنوان یک شهروند و با حکم خوش حسابی که داشتم پنج وزیر را دعوت کردم و به عنوان فردی که حکم خوش حسابی دارد پنج وزیر اقتصادی دولت را به خوش حسابی دعوت می‌کنم آنها وقتی بنگاه‌های اقتصادی را درک نمی‌کنند نمی‌توانند کمک کنند. برای ایجاد شغل و تولید باید به بنگاه‌های اقتصادی توجه شود !این مشکل بیکاری جوانان را چه کسی می‌خواهد حل کند؟
 مجری پرسید: آیا رسانه‌ها گفتند شما پنج وزیر را به مناظره دعوت کنید؟ وی گفت: مجبور شدم، دو تا از خبرنگاران دو ماه وقت مرا گرفتند و مجبور شدم به انجام این کار.

 وی در جواب این سوال که در مورد آن پول‌هایی که صدایش در مناظره‌های ریاست‌جمهوری درآمد توضیح دهید؟ افزود: من تعجب می‌کنم و نمی‌دانم چه بگویم، همه این موارد در آن پرونده حساس توسط دستگاه قضایی مورد به مورد بررسی شده است، آن فرد عزیزی که من برایش نوشتم اگر رای نیاوردید برای وصول مطالبات از شما استفاده خواهم کرد، ایشان با هدف‌شان وسیله را توجیه کرد، قوه قضاییه بررسی کرده که کمکی که من برای یک جریان خاص انجام دادم با چه نیتی بوده و حکم آن نیز هست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار