فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان خبر داد:
تابناک: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: ماموران محیط زیست مدام در سد زاینده‌رود مستقرند و در گشت شبانه چادگان بیش از هزار و ۵۰۰ متر تور صیادی از دریاچه سد زاینده‌رود جمع‌آوری كردند.
کد خبر: ۱۴۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 16 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مرتضی جمشیدیان با اشاره به جمع‌آوری بیش از یک هزار و ۵۰۰ متر تور صیادی از دریاچه سد زاینده‌رود اظهار داشت: ماموران محیط زیست مدام در سد زاینده‌رود مستقر هستند و در طول ماه به طور مداوم تور و لوازم صیادی مانند دام، قلاب، موتور برق، تور ماهیگیری و دیگر موارد رها شده توسط شکارچیان به منظور به دام انداختن آبزیان را جمع‌آوری می‌کنند.

وی افزود: طی گشت و کنترل شبانه محیط بانان این شهرستان در سطح دریاچه سد زاینده رود، بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ متر تور ماهیگیری از قسمت‌های مختلف دریاچه جمع‌آوری و به همراه ادوات صید به جا مانده از متخلفان در سواحل دریاچه، به پاسگاه محیط بانی چادگان انتقال یافت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اصفهان تاکید کرد: بر اساس قوانین حفاظت از تنوع زیستی، صید جانوران وحشی آبزی بدون کسب مجوزهای قانونی غیرمجاز است و متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند و این تخلف شامل جریمه‌های ۱۵۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی است.

ارائه پروانه ماهیگیری با قلاب توسط محیط زیست

وی با اشاره به اینکه ماهی‌های سد زاینده‌رود بیشتر از نوع کپور و زرد پر هستند، ابراز داشت: محیط زیست اصفهان تنها پروانه شکار با قلاب ماهیگیری به افراد متقاضی ارائه می‌کند و افراد دارای پروانه نیز مجاز به شکار تعداد مشخصی ماهی در یک روز هستند.

جمشیدیان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شکار غیرمجاز آبزیان، در طول هفته نقاط مختلفی در رودخانه زاینده‌رود مانند سد گلپایگان، سد حنا، سد زاینده رود و .... به صورت مداوم مورد کنترل و گشت محیط‌بانان اداره محیط زیست قرار می‌گیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار