مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي اصفهان عنوان كرد:
تابناك‌: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در نشست خبری دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با بیان این که استان اصفهان ظرفیت‌ و توانمندی خاصی در بحث قرآن دارد، گفت: از دو دهه قبل دانشگاه قرآن در اصفهان تأسیس شده و همواره خیران قرآنی در این شهر و استان پذیرای عاشقان قرآنی هستند.
کد خبر: ۱۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 13 December 2015

تابناك اصفهان: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در نشست خبری دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با بیان این که استان اصفهان ظرفیت‌ و توانمندی خاصی در بحث قرآن دارد، گفت: از دو دهه قبل دانشگاه قرآن در اصفهان تأسیس شده و همواره خیران قرآنی در این شهر و استان پذیرای عاشقان قرآنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در مسابقات ملی قرآنی مدهامتان بیان کرد: دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از 24 تا 27 آذر به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود و فعالیت‌ها برای برگزاری این مسابقات از چند ماه قبل آغاز شده و بدون شک برگزاری این دوره از مسابقات مدهامتان در اصفهان با بقیه کشور متفاوت خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به معنی واژه مدهامتان اظهار کرد: مدهامتان از ادهیمام گرفته شده و قرآن تلاش می‌کند سبزی و طراوت و حیات خود را با مدهامتان نشان دهد و کسانی که با قرآن مأنوس هستند جزای آنها بهشت بوده و در قرآن ادهیمام نهفته است، با تلاوت هر آیه این کتاب گامی به بهشت نزدیک می‌شویم و از این نظر نام این جشنواره مدهامتان در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که 21 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با دارا بودن بیش از 1700 کانون فرهنگی هنری مسجد در کل کشور از این حیث بیشترین تعداد کانون فرهنگی هنری را در کشور دارد و برخی کانون‌های مساجد استان اصفهان نیز فعالیت‌های خاص دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری 2 سالانه کتاب اصفهان گفت: در گذشته هر سال جایزه کتاب سال در استان اصفهان برگزار می‌شد و در این جشنواره از بین تمامی کتب منتشر شده در طول یک سال تعدادی برگزیده می‌شد اما با توجه به اینکه هر سال به صورت میانگین 1700 کتاب در استان اصفهان مجوز چاپ گرفته و منتشر می‌شود و برخی مؤلفان و ناشران تمایلی به شرکت در این جشنواره از خود نشان ندادند تصمیم گرفته شد جایزه کتاب سال به 2 سالانه تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان، و ناشران می‌توانند آثار خود را تا 31 شهریور ماه 95 به نشانی Isfahan.farhang.go.ir ارسال کنند.

حجت الاسلام ارزانی پیرامون شرایط شرکت در این دو سالانه اظهار کرد: لازم است آثار ارسالی برای نخستین بار از مهرماه 93 تا پایان اسفند 94 منتشر شده باشد و کتاب‎‌های ارائه شده الزاما در اصفهان اعلام وصول شده باشند مگر این که نویسنده کتاب از استان اصفهان باشد و یا محتوای کتاب راجع به استان اصفهان باشد و این مسابقه شامل کتب درسی و کمک درسی نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیرامون شاخص‌های ارزیابی و داوری آثار در 2 سالانه کتاب استان اصفهان بیان کرد: اصول ویرایشی، صفحه آرایی، قطع کتاب، چاپ، صحافی، ترتیب فصول، نتیجه گیری، جداول، اینفوگرافی و شیوایی از جمله مؤلفه‌های فرمت و ظاهر کتاب و در بخش محتوا میزان تأثیرگذاری در رفع نیاز مخاطب و اثرگذاری در خواننده، تازگی، بداعت مطالب، تحلیل و استنتاج، چگونگی همسویی با شعار سال، پاسخگویی به نیاز جامعه و چالش‌ها و بحران‌های جامعه و پردازش ویژه به سن خاص مخاطب در آن در نظر گرفته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار