همزمان با ایام تجلیل از مقام دانشجو
تابناک: شهردار اصفهان همزمان با ایام تجلیل از مقام دانشجو در جلسه‌ای چهار ساعته به بحث و بررسی دغدغه‌های فعالین دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان پرداخت.
کد خبر: ۱۴۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 08 December 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شامگاه دوشنبه همزمان با روز دانشجو، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با مسئولین تشکل‌ها و نخبگان دانشگاهی اصفهان اظهار کرد: تجربه حضور در جمع دانشجویان یکی از تجارب خوبی است که می‌شود در راستای اصلاح امور از آن استفاده کرد و امیدواریم بتوانیم از این‌گونه جلسات را بیشتر تجربه کنیم.

وی با اشاره به تعداد معاونت‌های شهرداری و شهرداران مناطق، بیان کرد: مدیران در شهرداری ارتباط منسجمی دارند و ما نیز می‌خواهیم که با دانشجویان ارتباطی مداوم برای رسیدن به تعاملی سازنده داشته باشیم.

شهردار اصفهان ضمن اشاره به نکاتی که به شناخت از شهرداری کمک می‌کند، تصریح کرد: آن عواملی که شما به‌عنوان فعالین دانشجویی و از زاویه دید مردم علت نابسامانی شهرداری می‌بینید نکاتی است که شاید نسبت به دستگاه‌های دیگر کمتر باشد.

جمالی‌نژاد مدیریت، حمایت و درمان را از شاخصه‌ها و مباحث مهم ارتباط دانشجویان و شهرداری‌ها خواند و افزود: حضور دانشجویان با طیف‌های سیاسی و دیدگاه‌های مختلف، جدای از گرایش‌های خاص در کنار یکدیگر می‌تواند سازندگی را به بار آورد.

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی بازار موجود و فضای تنگ اقتصادی بستری را ایجاد کرده که شما امروز می‌توانید مشاهده کنید که ارگان‌ها و مجموعه‌ها غالبا تغییراتی را در شرایط موجود تجربه کرد‌ه‌اند اما شهرداری را به عنوان مجموعه‌ای می‌توان متصور بود که هیچ یک از موضوعات این چنینی نتوانسته بر روند فعالیت آن تاثیر گذاشته و همانند قبل وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

شهردار اصفهان ضمن اشاره به اینکه بعضی از دولتمردان هنوز شهرداری را نمی‌شناسند، اظهار کرد: شهرداری به عنوان منتخب رأی غیر مستقیم مردم، یکی از گسترده‌ترین دستگاه‌ها است که با مردم بیشترین ارتباط را دارد.

جمالی‌نژاد، شهرداری را نهادی خودکفا، مستقل و عمومی خواند که با هزینه درآمدهای خود اداره می‌گردد و در این خصوص اضافه کرد: شهرداری تنها دستگاهی است که تأمین هزینه و صرف آن در موارد موردنیاز را بر عهده دارد و این است که باعث می‌شود در عین عمومی بودن، مستقل عمل کند و سیستم کاری متفاوتی را با دستگاه‌های دولتی داشته باشد.

وی یکی از مصداق‌های نقد از سوی مردم را مقایسه کردن بیان کرد و گفت: پس از گذشت چند ماه تجربه در شهرداری اصفهان این را گواهی می‌دهم که شهرداری ما هم از شهرهای اروپایی چیزی کم ندارد و خیلی از طرح‌هایی که امروز شاهد اجرای آن در اروپا هستیم، طرح‌هایی است که از فرهنگ اصفهان و اسلام به دست آمده و اروپائیان با جدا کردن این دو از یکدیگر آن را در اختیار ما قرار می‌دهند.

شهردار استان اصفهان در پایان از تشکیل اولین دبیرخانه شهر اسلامی کشور در استان خبر داد و گفت: وجود مشکلات مشخص است ولی بررسی نقاط قوت و ضعف آن و اصلاح آن‌ها بسیار مهم‌تر است که برای پیش‌روی شهر در توسعه شهرهای دانش‌محور، شهرهای ایده‌پرداز و... لازم اساسی است که از سوی دانشجویان و فعالین شهری مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، در این جلسه که چهار ساعت به طول انجامید، پیش از سخنان شهردار اصفهان فعالین دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان به صورت مشروح به اظهار نظر در رابطه با فعالیت‌های شهری در اصفهان پرداختند.

یکی از حواشی این نشست اظهار تعجب شهردار اصفهان و معاونین وی از مطالبات و نحوه مطالبه‌گری دانشجویان بود که به نوعی با سرسختی نسل‌های قبل دانشجویی متفاوت بود و جلسه در فضایی آرام و منطقی برگزار می‌شد که البته این موضوع با دعوت دانشجویان از جمالی‌نژاد به حضور در نشستی چالشی در دانشگاه همراه شد.

شفاف سازی، جلب اعتماد عمومی، توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، توجه به ساخت و ساز در شهر، نحوه تامین مالی شهرداری و راهکارهای تعامل دانشگاه و شهرداری‌ها از جمله موارد مطرح شده از سوی دانشجویان بود. که برخی از موارد توسط معاونین و مدیران شهرداری اصفهان پاسخ گفته شد و برخی نکات نیز از سوی شهردار اصفهان پاسخ داده شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار