نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: زنان همواره در ایران بیشترین مشارکت سیاسی را داشته‌اند ولی تا پشت درهای نهادهای سیاسی فقط رفته‌اند و نتوانسته‌اند حضور چشم‌گیری در رئوس نهادهای تصمیم‌ساز باشند.
کد خبر: ۱۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 04 December 2015

به گزارش تابناک اصفهان، تجمع و اعتراض دامپزشکان داروخانه دار در شهر اصفهان در اعتراض به طرح جمع آوری داروخانه های دامپزشکی از سوی سازمان دامپزشکی و عرضه مستقیم داروها به دست مصرف کننده، از جمله خبرهای حوزه اجتماعی بود.

دامپزشکان اصفهانی در اعتراض به این طرح در مقابل اداره دامپزشکی اصفهان تجمع کردند.

بسته شدن دریچه های سد زاینده رود تا حدود دو روز دیگر و پایان زمان آبیاری محصولات کشاورزان اصفهانی در شرق را می توان از آن نوع خبرهایی دانست که انتشار آن در رسانه‌ها موجی از نگرانی در بین مردم این شهر را رقم زد. چراکه اصفهانی‌ها در حالی که سومین ماه پاییز را پشت سر می‌ گذارند هنوز شاهد بارش‌های مناسب نبوده‌ و حالا مجبور‌اند به دلیل همین امر، با زاینده رود دوباره خداحافظی کنند.

البته این مسئله بیشتر برای کشاورزان شرق اصفهان، جای نگرانی داشت چراکه به گفته محمدرضایی، رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شرق اصفهان، در مدتی که دریچه های سد زاینده رود باز بود کمتر از نیمی از زمین‌های زراعی شرق زیر کشت رفت و مابقی از دریافت آب محروم ماندند.

آذر منصوری، مشاور رئیس دولت اصلاحات در جلسه‌ای که تحت عنوان زنان و چالش‌های پیش‌رو در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در طول 36 سال گذشته حضور زنان در مجلس بین 4 تا 14 نفر متغیر بوده است، افزود: استفاده از تجارب دیگر کشورها برای حضور بیشتر زنان همچون افغانستان و عراق لازم و ضروری است.

معاون سیاسی جبهه منحله مشارکت تأکید کرد:‌ نمی‌توان با تکیه بر مبادی اعتقادی مانع از حضور و مشارکت سیاسی زنان در جامعه شد، مانع شدن از حضور بانوان در سطوح جامعه همچون نگاه کالایی به زن است، به نظر من نگاه داعشیسم و نگاه هالیوودی نسبت به زن یکی است و ما باید نگاه‌های خود را تغییر دهیم.

وی خاطر نشان کرد: مکانیسم سهمیه‌بندی در انتخابات برای حضور زنان در رئوس قدرت سازوکار اجرا شده در انتخابات کشورهایی چون افغانستان و عراق است، در حقیقت مکانیسم سهمیه‌بندی تبعیض مثبت برای حضور زنان در نهادهای سیاسی است.

منصوری با بیان اینکه زنان همواره در ایران بیشترین مشارکت سیاسی را داشته‌اند ولی تا پشت درهای نهادهای سیاسی فقط رفته‌اند و نتوانسته‌اند حضور چشم‌گیری در رئوس نهادهای تصمیم‌ساز باشند، گفت: جریان‌سازی فرصت‌های برابر برای زنان و مردان در انتخابات آتی یکی از ضروریات است که باید نسبت به آن اهتمام داشت.

معاون سیاسی جبهه منحله مشارکت با تأکید بر استراتژیک تغییر چهره مردانه مجلس و افزایش چند برابری حضور زنان در مجلس آتی تصریح کرد: نداشتن احزاب قوی و عدم توانایی اقتصادی لازم زنان برای هزینه‌های تبلیغاتی یکی از چالش‌های پیش‌رو است.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان هم در هفته ای که گذشت، با بیان اینکه اصفهان تنها استان کشور است که برنامه آمایش سرزمین در برش استانی دارد، افزود: معتقد هستم نعمت‌هایی که امروز برای اصفهان به نغمت تبدیل شده است به دلیل نبود آمایش سرزمین اتفاق افتاده و به علت نبود یک سند بالادستی سرمایه گذاری‌های گذشته این استان سرمایه گذاری کور بوده است که امروز متاسفانه آلودگی هوا و خاک را باعث شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار