شهردار اصفهان در نشست تخصصی گردشگری عنوان کرد:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: با رایزنی و امضای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ورودی شهر از سمت فرودگاه که ورودی تشریفات اصفهان است اصلاح خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 29 November 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، مهدی جمالی نژاد در نخستین نشست تخصصی ارتباط مؤثر جامعه میزبان با گردشگران پیرامون موضوع مطرح‌شده با این عنوان که ورودی شهر اصفهان از سمت جاده فرودگاه مناسب شهر اصفهان نیست و لزوم اصلاح آن اظهار داشت: ورودی شهرها نقاط معرفی شهرها هستند و همان‌گونه که کتاب را می‌توان از مقدمه آن دریافت که محتوای درونش چیست ورودی شهرها نیز معرف شهرها خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهر اصفهان 11 ورودی دارد که هیچ یک از این ورودی‌ها در خور این شهر با شخصیت نیست و این نقد وارد است.

شهردار اصفهان ادامه داد: ظرفیت اصفهان در همه ابعاد بالاست چراکه این شهر در سال 2006 پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام بوده که این عنوان کمی نیست و در همین راستا امسال هم شهر اصفهان به‌عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی ثبت جهانی شد.

مهدی جمالی نژاد اضافه کرد: زحمات بسیاری در سال‌های گذشته انجام‌شده اما امروز کارهای بسیاری روی زمین‌مانده است و باید انجام شود.

وی افزود: در رابطه با ورودی شهر اصفهان از سمت شرق و فرودگاه اصفهان دوسوم این مسیر و همچنین از سمت ورودی جنوب شهر این ورودی در فضای حریم شهرداری اصفهان نیست.

شهردار اصفهان ادامه داد: 11 درگاه برای شهر اصفهان تعریف‌شده که کار خوبی در ورودی شمالی اصفهان از سمت تهران (میدان استقلال) در دست اجراست و اولویت نخست شهر اصفهان اصلاح ورودی‌های این شهر باشخصیت است.

دکتر جمالی نژاد اضافه کرد: در طرح میدان استقلال در حال حاضر سه شیفت کاری فعال است و امیدواریم با رایزنی و امضای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ورودی شهر از سمت فرودگاه که ورودی تشریفات اصفهان است را اصلاح کنیم.

گفتنی است، این نشست تخصصی به همت جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته گردشگری و جمعی از فعالان حوزه گردشگری تدارک دیده‌شده بود و در آن چالش‌های پیش روی گردشگری و دغدغه های موجود با حضور مسئولان شهری بررسی شد.

شهردار اصفهان در حاشیه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر این که شهرداری اصفهان بیشتر در کدام یک از حوزه‌های گردشگری ورود پیدا کرده است اظهار داشت: شهرداری بیشتر در بستر سازی می‌تواند نقش ایفا کند و ما در شهرداری اصفهان بسترهای فیزیکی و فرهنگی را بیش از گذشته آماده می‌کنیم.

جمالی نژاد گفت: بسترهای فرهنگی شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگ شهروندی است و دغدغه‌های مردم در برخورد با گردشگران و آشنایی با آنها، نحوه برخورد اتحادیه صنایع‌دستی با گردشگران، نحوه برخورد تورهای گردشگری با گردشگران در قالب بسترهای فرهنگی به شهروندان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای توسعه فضای فیزیکی شهرداری اصفهان برای کسانی که در راستای گسترش فضای فیزیکی گام بردارند معافیت‌هایی را ایجاد کرده است .

شهردار اصفهان گفت: سرمایه‌گذارانی که در مبحث ساخت هتل ورود پیدا کنند از تمامی عوارض‌ها معاف خواهند بود و این موضوع به تمام شهرداران مناطق ابلاغ‌شده است.

در این نشست تخصصی مسئولان مدیریت شهری، جانشین فرماندهی انتظامی استان، مدیر فرودگاه بین المللی اصفهان، مدیر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری و دیگر مسئولان حضور داشتند و به سوال های دانشجویان و فعالان عرصه گردشگری پاسخ داده و چالش‌های پیش روی این صنعت بررسی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار