کد خبر: ۱۳۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 19 November 2015

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نمایندگی کی.اف.سی در زنجان پلمب شد

رحیم حاج نایبی، رئیس اتاق اصناف استان زنجان در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان اظهار کرد: به منظور ساماندهی ویترین‌ فروشگاه‌های عرضه‌کننده پوشاک دستورالعملی از سوی وزرات کشور به همه رده‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است. رئیس اتاق اصناف استان زنجان با تاکید بر خرید کالای ایرانی به منظور حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی افزود: در این ماه اخیر نمایندگی کی.اف.سی در استان زنجان پلمب شده است. این مسئول همچنین با انتقاد از برگزاری شوی لباس‌های خارجی افزود: برگزاری شوی لباس‌های خارجی زیرزمینی خواسته یا ناخواسته فرهنگ برهنگی را در جامعه ترویج می‌دهد که باید از سوی مسئولان فرهنگی و اجرایی اقدام عملی انجام گیرد. وی خاطر نشان کرد: عرضه پوشاک قاچاق و برگزاری شوی لباس در مراکز خصوصی و منازل شخصی افراد انجام می‌شود.


انتقاد یک مرجع‌تقلید از نیروهای تندرو

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: اینکه امروز برخی برای انتخابات مجلس با هم مقابله می‌کنند؛ به طور حتم نه تنها مشکل را برطرف نخواهد کرد؛ بلکه مباحث اصلی کشور نیز پیش نخواهد رفت؛ بنابراین تنها راه از بین رفتن مشکل‌ها، اتحاد تمام دستگاه هاست. این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس و هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، بر ضرورت وحدت آحاد جامعه، مسئولان و دولت تاکید کرد و افزود: دولت نباید خود را از جامعه و ملت جدا بداند؛ بلکه همه باید در یک مسیر حرکت کرده تا مشکل‌ها یکی پس از دیگری برطرف شود. آیت الله مکارم شیرازی یکی از مشکل‌های کشور را وجود تندرو‌ها دانست و گفت: تندرو‌ها کسانی هستند که تا صحبت از سرمایه خارجی می‌شود، مباحثی را مطرح کرده و شروط دست و پا گیری را وضع می‌کنند. وی فشار خارجی را مشکل بعدی کشور عنوان کرد و افزود: دشمنان نمی‌گذارند اقتصاد کشور پیشرفت کند؛ بنابراین فکر جمعی، سعه صدر و مراقبت از نفوذ آنان، از اموری است که باید با دقت بر روی آن برنامه ریزی کرد.


نام‌گذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری تشریفاتی نیست

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش دولت و ملت همدلی و همزبانی با قدردانی از بانیان برگزاری این همایش اظهار داشت: امروز نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقش مهمی است و دشمنان ایران که بیش از 30 سال علیه ما برنامه‌ریزی کرده‌اند امروز مجبور هستند به اقتدار جمهوری اسلامی و نقش آن در منطقه و دنیا اعتراف کنند. رئیس قوه قضاییه اذعان داشت: نام‌گذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری تشریفاتی نیست و هر کدام بر اساس نیاز جامعه است و بحث همدلی و همزبانی بین مسئولان و با مردم نکته اساسی برای حفظ و حراست از نظام است.


ظریف برای کامران نجف‌زاده ویزای آمریکا می‌گیرد؟

دوره مأموریت ابراهیم شكوری مسوول دفتر و خبرنگار اعزامی صداوسیما در نیویورك به پایان رسیده و با اینكه هشت ماه است برای كامران نجف‌‌زاده برای حضور در این دفتر نمایندگی درخواست ویزا شده است، هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و آمریكایی‌ها ویزایی صادر نكرده‌اند. ابراهیم شكوری، خبرنگار پیشین جمهوری اسلامی در دفتر بیروت بود كه همزمان با روزهای پایانی مسوولیت مرتضی غرقی در نیویورك به دلیل بیماری و تهیه پرونده پزشكی كه نشان می‌داد به آب و هوای بیروت حساسیت دارد،توانست به تهران برگردد. او خیلی زود خودش راهی نیویورك شد و این بار به عنوان نماینده خبری ایران در دفتر سازمان ملل. اما اکنون ماموریت او تمام شده و سوال اینجاست که چه کسی خبرنگار صداوسیما در نیویورک می‌شود. جانشین پیشنهادی برای شكوری، كامران نجف‌‌زاده است. خبرنگار سرشناس واحد مركزی خبر كه در كارنامه‌‌اش تنها یك دوره فعالیت برون‌مرزی از سال 89 تا 91 در فرانسه دیده می‌شود. او اگرچه زبان فرانسوی نمی‌دانست، اما به این كشور فرستاده شد. هرچند همزمان با او، تقریباً باقی گزارشگران خارجی اعزامی ایران هم به كشورهای مختلف دنیا، شرایطی بدتر از او داشتند. فرق كامران با بقیه این بود كه اقلا برای تهیه گزارش از اتفاقات و رویدادهای روز از دفتر كارش خارج می‌شد و پیگیری می‌كرد. پیگیری‌هایی كه البته منجر ‌به اخراجش از فرانسه شد و دوباره ناچار شد به ایران برگردد. اگرچه خودش پافشاری برای افشاگری را دلیل اخراجش از فرانسه می‌داند اما فرانسوی‌ها اعتقاد داشتند او پروتكل‌های فعالیت خبری رسانه‌های خارجی را رعایت نمی‌كرده و این باعث لغو روادیدش شده است. شاید فعالیت‌های خبری كامران و آنچه در فرانسه برایش رخ داده، سبب شده كه آمریكایی‌ها با گذشت هشت ماه، درخواست ایران برای صدور ویزای او را بی‌نتیجه بگذارند. نجف‌‌زاده كه این روزها در گفت‌وگوی ویژه خبری سوژه‌های اجتماعی را روی آنتن می‌برد و همچنان هر چند هفته یك‌بار «صرفا جهت اطلاع » را می‌سازد، در دو سال اخیر، پای ثابت مذاكرات هسته‌ای تیم محمد جواد ظریف بوده و حالا هم وزارت امور خارجه پیگیر حل مشكل او برای سفر به نیویورك است.


ماجرای استخاره مهدوی کنی برای بازجویان ساواک

فرزند آیت‌الله مهدوی کنی در گفت‌وگو با مشرق خاطره جالبی از ایشان تعریف کرده است.«یکی از آخرین زندانی‌های سیاسی رژیم گذشته حاج‌آقا بودند. ایشان را ۲۴ دی ۵۷ گرفتند. در خیابان‌ها درگیری می‌شد و جوان‌ترها را از باب حکومت نظامی می‌گرفتند، اما حاج‌آقا را از باب سیاسی در منزل گرفتند. حاج‌آقا می‌گفتند که من آنجا متوجه شدم در آن زمان، از کانال‌های مختلف با برخی از انقلابیون وارد گفتگو شده‌اند، برای اینکه بتوانند نوعی مصالحه یا فرصت ایجاد کنند و امکان باقی ماندن را بیشتر کنند. مثلاً، با شهید بهشتی و آقای موسوی اردبیلی صحبت کرده بودند یا از راه واسطه‌هایی مثل امیر انتظام صحبت کرده بودند و از این کارها اتفاق افتاده بود؛ حاج‌آقا را هم گرفته بودند که با ایشان صحبت کنند.نکته جالب این بود که حاج‌آقا می‌گفتند که این‌ها شروع به جانماز آب کشیدن کردند و گناه را گردن شاه و سیستم خراب حکومتی می‌انداختند. بعضی از ساواکی‌ها مانند آرش و رسولی و تهرانی چون پولدار نبودند و امکاناتی در خارج از کشور نداشتند، مانده بودند و می‌گفتند که ما مأمور بودیم و معذور، اگر می‌شود یک فکری به حال ما بکنید. حاج‌آقا می‌گفتند که من آب پاکی را روی دست آن‌ها ریختم و گفتم که کار شما تمام شده است، خیالتان راحت. بعد گفتند که این‌ها قرآن را آوردند و استخاره کردند که از ایران بروند یا نروند که اتفاقاً رفتن آرش و تهرانی بد آمد و برخی هم که خوب آمد.»


تكذيب سكته قلبي بازيكن سابق پرسپوليس !

امروز اعلام شد كه حميد علي عسگري كاپيتان سابق پرسپوليس دچار حمله قلبي و در بيمارستان بستري شده است. انتشار اين خبر موجي از نگراني را در بين پرسپوليسي هايي ايجاد كرد كه به تازگي كاپيتان خود را به خاطر حمله قلبي از دست دادند. پيگيري هاي خبرنگار نامه نيوز نشان مي دهد مشكل علي عسگري جدي نبوده و به خاطر يك درد جزئي به بيمارستان مراجعه كرده و پس از اينكه دكتر تاكيد كرده مشكلي ندارد، ساعتي بعد نيز به منزل رفته است.


یک بازیگر دیگر هم جذب شبکه‌های ماهواره‌ای شد

خبری مبنی بر پیوستن یک بازیگر دیگر به شبکه ترکیه‌ای در فضای مجازی و برخی سایت‌ها منتشر شده است. گفته می‌شود مانی کسراییان بازیگر فیلم‌های سینمایی «بانوی اردیبهشت» و «ساکن طبقه وسط» مدت‌ها پیش مذاکرات خود را با این شبکه آغاز کرده بود و اکنون در یک سریال ترکیه‌ای بازی می‌کند. کسراییان فعاليت هنری را با بازيگری تئاتر آغاز کرد و در نمايش‌هايی چون «کبودان»، «اسفنديار و سياوش به روايت من» ايفای نقش نمود و بازيگري سينما را با فيلم «روزی كه هوا ايستاد» آغاز كرد و با بازی در «بانوی ارديبهشت» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد به سینما معرفی شد.


توقیف اموال ثامن الحجج در استان البرز

با حکم قضایی فعالیت موسسه مالی ثامن‌الحجج در استان البرز تا اطلاع‌ثانوی ممنوع اعلام شد.حاجی‌رضا شاکرمی دادستان البرز اعلام کرد: به دلیل عدم انجام تعهدات مالی و همچنین کمبود نقدینگی در موسسه مالی ثامن‌الحجج، فعالیت این موسسه در استان البرز با حکم قضایی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.وی تصریح کرد: این تصمیم پس از بررسی حساب‌های مالی موسسه فوق اتخاذ شده و برای اینکه آسیب مالی به سپرده‌گذاران وارد نشود، از ادامه فعالیت موسسه مالی ثامن‌الحجج جلوگیری شد.این مقام ارشد قضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه میزان پول مردم در اختیار موسسه فوق است، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سپرده‌های مالی مردم البرز در اختیار این موسسه قرار داشته است.شاکرمی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۰ هزار نفر از شهروندان البرزی در این موسسه سپرده‌گذاری کرده‌اند؛ هم اکنون تمام اموال غیر منقول موسسه ثامن‌الحجج در استان البرز با حکم قضایی توقیف شده است.وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا فردی هم دستگیر شده است، گفت: تا این لحظه دستگیری نداشتیم، اما دادگاه در حال بررسی کامل پرونده بوده و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام خواهد شد.


امکان اطلاع از ترافیک تهران در گوگل مپ

به گزارش صبحانه، مدت ها است که کاربران گوگل مپس در بسیاری از نقاط جهان و خصوصاً کلان شهر ها می توانند وضعیت ترافیکی خیابان های محل زندگی خود را روی خدمات نقشه ی یاد شده مشاهده کنند و بر حسب آگاهی از اینکه چه مسیرهایی خلوت تر است سریع تر به مقصد برسند.گفتنی است که این ویژگی تا به امروز در دسترس کاربران ایرانی قرار نداشت، ولی ظاهراً از ساعتی پیش فعال شده و فعلاً اهالی تهران می توانند با کمک اپ گوگل مپس شرایط ترافیکی خیابان ها را به شکل نسبتاً دقیقی مشاهده کنند. برای دسترسی به این قابلیت می بایست در اپ مورد بحث به سراغ منویی که با سوایپ کردن از کناره ی نمایشگر ظاهر می شود رفت و بعد هم گزینه ی ترافیک را انتخاب نمود.با انتخاب گزینه ی مذکور پس از چند لحظه قادر خواهید بود از خیابان های پر تردد و آنهایی که ترافیکی روان را تجربه می کنند آگاه شده و در نهایت بعد از بررسی وضعیت موجود بهترین مسیر ممکن را برای رسیدن به مقصد خود برگزینید.


درخواست افشای پشت پرده اختلاس های نجومی

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید گفت: چرا به مردم نمی گویند افرادی که رقم های نجومی اختلاس می کنند چه کسانی اند، با چه کسانی در ارتباط اند که به این منابع مالی دسترسی دارند و دست به اختلاس های میلیاردی می زنند.به گزارش مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس اتاق بازرگانی کشور تصریح کرد: انسان بعضی ارقام نجومی از برخی فسادهای اقتصادی را از گوشه و کنار و دادگاه ها می شنود و تازه به این فکر می افتد که این رقم ها تا حالا کجا بوده و این در حالی است که مردم در اوضاع نامناسب معیشتی و اقتصادی قرار دارند.وی ادامه داد: اختلاس های میلیاردی نفتی که مردم از طریق دادگاه متوجه می شوند، ریشه یابی شود؛ باید برای این همه جمعیت و اقتصاد جامعه و امنیت سرمایه گذاری در کشور فکری کرد تا مشکل ها از زندگی مردم و جامعه برداشته شود.آیت الله موسوی اردبیلی گفت: یک تن هم که برای سرمایه گذاری وارد ایران می شود، بعدها مشخص می شود نفوذی و جاسوس دشمن بوده؛ باید فکری برای اوضاع و احوال نامساعد کرد.وی اظهار داشت: در گذشته، اخلاق و قانون در دستگاه های دولتی بود؛ امروز آن اخلاق و قانون کجا رفته، چرا پایبند به قانون و اخلاق نیستند و بعضی هر کاری بخواهند می کنند.وی گفت: باید مردم از منابع و سرمایه کشور اطلاع داشته باشند که این ها دست چه کسانی است تا از اختلاس و چپاول جلوگیری شود.


برکناری برخی از مسئولان بنیاد شهید

حجت الاسلام شهیدی محلاتی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس گفت: باتوجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که نباید «بنیاد شهید» سیاسی شود، هیچ کدام از اعضا و مسئولان بنیاد شهید حق شرکت در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را ندارند. حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که نباید بنیاد سیاسی بشود، هیچ کدام از اعضا و مسئولان بنیاد شهید حق شرکت در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی را ندارند.وی افزود: طبق آخرین بخشنامه بنیاد شهید، هرکسی که بخواهد در جریان انتخابات‌ها، از گروهی و با شخصی حمایت کند با او برخورد صورت خواهد گرفت.رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: اخیرا برخی از اعضا و مسئولان بنیاد شهید هم به دلیل فعالیت سیاسی و انتخاباتی از سمت خودشان برکنار شده‌اند.


جزئیات جدید از بازداشت فرزند مهاجرانی

خبرگزاری فارس مدعی شد: منابع آگاه علت بازداشت فرزند مهاجرانی را بخاطر نقش وی در پرونده موسوم به دکل گمشده نفتی 87 میلیون دلاری عنوان کردند اما جدیدترین خبرها حاکی است که محمد محسن مهاجرانی پس از محرز شدن نقش وی در پرونده فساد دکل گمشده نفتی در حین فرار از کشور توسط ماموران دستگیر شده است.


پاسخ سید حسن خمینی به حضور برای انتخابات

سید حسن خمینی در واکنش و پاسخ به اصرار حضار(اعضای حزب اعتدال و توسعه) برای اعلام نظر در مورد حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: قطعا آنچه مسئولیت ما باشد، در صورتی که موضوع آن را بشناسیم، به آن عمل می کنیم.


ورود دستگاه قضایی به پرونده بورسیه‌ها

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از موافقت مقام معظم رهبری درباره عدم اجرای مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنکی در موضوع بورسیه‌ها خبر داد.محمدمهدی زاهدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره پیگیرهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع وضعیت بورسیه‌ها، اظهار داشت: مقام معظم رهبری موافقت کردند که تنها در موضوع بورسیه‌ها مصوبه 630 شورای انقلاب فرهنگی اجرا نشود.وی تاکید کرد: این موافقت به این معنی است که رهبر انقلاب با ورود دستگاه قضایی به پرونده بورسیه‌ها و رسیدگی به شکایت دانشجویان بورسیه‌ای موافقت کرده‌اند.به گزارش تسنیم، براساس مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسیدگی به امور شکایات و مسائلی که دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در امور علمی، آموزشی و پژوهشی با آن مواجه هستند بدون حضور در مراجع قضایی تنها در وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد بررسی می‌شود.


حوادث تروریستی پاریس کار خود فرانسوی ها است!

به گزارش رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در کلاس «تاریخ تطبیقی» که در مدرسه فیضیه برگزار شد، به بررسی و تحلیل حادثه کشتار مردم فرانسه پرداخت.وی با تأکید بر این‌که غرب به ویژه دولت فرانسه در پشت پرده ماجرای انفجارهای این کشور قرار دارد، آن را همانند ماجرای یازده سپتامبر دانست که غربی‌ها با این کار به دنبال اسلام هراسی هستند.


ریشه اعتقادی داعش، تفکرات وهابی است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: ریشه اصلی داعش به تفکرات تندروهای تکفیری بازمی‌گردد و حامیان این گروه ترویستی در صددند با ایجاد درگیری میان مسلمانان چهره خشن از اسلام به نمایش بگذارند. حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جنایت‌های گروه تروریستی داعش گفت: ریشه اصلی داعش از تفکرات وهابیت و گروه‌های تکفیری است و زاییده این تفکر وهابیت است.وی افزود: آنچه که موجب توسعه داعش در منطقه و جهان شده حمایت غرب از آنهاست که از آنها برای فشار به حکومت‌های کشورهای مختلف و ایجاد اغتشاش و اختلاف بین کشورها به ویژه کشورهای اسلامی استفاده کرده و می‌کنند.


اظهارات لاریجانی درباره تغییر رفتار امریکایی ها

علی لاریجانی ظهر امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان قم که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه گرایش کشور به موضوع صادرات مناسب است، اظهار کرد: تردیدی ندارم که امروز غربی‌ها، از حرف‌هایی که در سابق نسبت به ایران می‌زدند، عبور کرده‌اند. تعجب می‌کنم گاهی در داخل این مسئله در رسانه‌ها عمده می‌شود که مثلا غربی‌ها و آمریکایی‌ها دنبال براندازی هستند، زیرا آنها نمی‌توانند این کار را انجام بدهند. خودشان و سیاستگذارانشان نیز اذعان دارند که ایران از لحاظ ژئوپولوتیک و نقش‌آفرینی، در موقعیتی قرار دارد که آنها قادر به انجام کاری نیستند. البته در ذهن شان فکر براندازی بود و ستیز کردند، اما امروز می‌دانند بدون ایران بسیاری از مشکلات منطقه‌ای حل نمی‌شود، زیرا ایران سازنده بوده، البته ممکن است خوششان نیاید اما باید قدرت جمهوری اسلامی ایران را تحمل کنند.وی با بیان اینکه ایران نقش‌آفرینی سازنده و مثبت برای ایجاد امنیت در منطقه داشته است، تصریح کرد: امروزه شرایط تغییر کرده است و بسیاری از رجال سیاسی آمریکا و اروپا به قدرت ایران پی برده و در مقالات خود این را نوشته‌اند، بنابراین باید مقالات آنها را خواند و به تغییر تفکر آنها نسبت به ایران پی برد. آنها گفته‌اند نمی‌توانیم در مقابل ایران و نقش این کشور، رفتاری مانند گذشته داشته باشیم، زیرا ایران یک کشور استراتژیک است و سیاست‌های ایران در مسائل منطقه از یک پختگی برخوردار است.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما به غربی‌ها گفتیم که آنها درخصوص مسائل منطقه اشتباه می‌کنند و آنها قبول کرده‌اند که توصیه ایران به آنها درست بود.


واکنش جعفر پناهی به اظهارات قلعه‌نویی

جعفر پناهی کارگردان سینما نسبت به اظهارنظر سینمایی امیر قلعه‌نویی واکنش نشان داد.به گزارش «خبرآنلاین»، پناهی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «برایم جالب بود نام بردن از بهروز وثوقی و محمدعلی فردین. بعد از نزدیک چهار دهه تبلیعاتی که علیه این دو شد، هنوز در حافظه تاریخی مردمند و محبوبیت دارند.»امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای گفته بود: اصغر فرهادی و جعفر پناهی به سینمای ایران خدمت زیادی کرده‌اند و من علاقه زیادی به بازی محمدعلی فردین، ایرج قادری و بهروز وثوقی دارم.


تعرض به وزیر کشور دولت اصلاحات

حجت‌الاسلام موسوی لاری که عصر امروز برای سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان ورامین به این شهر سفر کرده بود، در هنگام ورود به سالن همایش با دلواپسانی مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی وی بودند.هنگام ورود وزیر کشور دولت اصلاحات به سالن چند نفری با سر دادن شعارهایی به سمت وی هجوم بردند که موجب شد عمامه وی از سر او بیافتد.موسوی لاری طی سخنانی در این همایش گفت:‌ تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است. راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم.مشاور رییس دولت اصلاحات تاکید کرد: ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونه ای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است. اما عده ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست.


رتبه‌نخست ایران در برداشت آب‌های زیرزمینی

معصومه ابتکار در اولین اردوی استارت آپ تهران گفت: این برنامه شامل هم‌افزایی چند موضوع مهم است که یکی از آنها محیط زیست است. در حال حاضر در سطح جهان و سازمان‌های بین‌المللی اولین موضوع مهم صلح و امنیت است و پس از آن محیط زیست است که اهمیت حیاتی دارد . ابتکار با بیان اینکه ایران رتبه‌نخست برداشت آب‌های زیر زمینی را در دنیا دارد، گفت: خالی‌شدن ذخایر آب و خشک‌شدن تالاب‌ها از جمله مخاطرات اصلی ما است و ایجاد اشتغال سبز می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند و بسیار ارزشمند باشد.


اختلاف نظر در اعدام زندانیان مواد مخدر

معاون دادستان کل کشور گفت: اختلاف نظرهایی در موضوع اعدام در ملاء عام برای زندانیان مواد مخدر وجود دارد که در نهایت با تشخیص قاضی و بر اساس تدابیر خاصی انجام می شود. حسین ذبحی صبح پنجشنبه در حاشیه همایش طب و قضا در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد تولد مخدرهای جدید و اینکه چرا ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع آوری معتادان متجاهر شکست خورده است، گفت: در کشفیات سه سال گذشته، مرزهای شرقی را مسدود کردیم و همین موجب شد تا مافیای مواد مخدر مسیر را تغییر داده و قاچاق خود را به سمت دریا راهی کنند. بعد وارد مرزهای دریایی شدیم و حالا آنها دوباره به سمت سیستانٰ، یزد و کرمان آمده اند. اما با این حال هجم کشفیات افزایش یافته و تمامی کشفیات در انبارها نگهداری می شود.


کی روش 5 سال است استعفا داده!

رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام حمایتش از سرمربی پرتغالی تیم ملی گفت: کارلوس کی‌روش اعلام کرد وضعیت همکاری‌اش در ۵ سال گذشته دشوار بوده اما برای رفتن به جام جهانی، با شرایط فعلی کار را ادامه نمی‌دهد. علی کفاشیان پس از نشست با کارلوس کی‌روش ضمن بیان مطلب فوق گفت: بحث کلی کارلوس کی‌روش این است که تیم تا به امروز با موفقیت پیش رفته و صعودش به مرحله بعد تقریبا قطعی است اما برای رفتن به جام جهانی، با شرایط فعلی نمی‌تواند کار را ادامه دهد و در این خصوص مشکلاتی دارد. رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث استعفای کارلوس کی‌روش در گوام اظهار کرد: بله قطعا استعفای ایشان درست بود زیرا قبلا هم پیغام داده بود که با این شرایط حاضر نیست همکاری کند. البته ۵ سال است ایشان از این استعفاها می‌دهد اما سعی می‌کنیم ایشان را حفظ کنیم زیرا به نفع تیم ملی کار می‌کند و حمایتش می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار