گاو پیشانی سفید شهر؛
تابناک: میراث دوستان و رسانه‌ها تلاش های بسیاری را برای جبران اشتباهی که مسئولان وقت در حق میراث اصفهان برای راه اندازی خط یک انجام دادند، آغاز کردند که اکنون گویی آن تلاش ها برای عبور نکردن خط دو متروی اصفهان از زیر میدان نقش جهان به ثمر نشسته است.
کد خبر: ۱۲۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 15 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خط یک مترو با همه حاشیه هایی که داشت بالاخره روی ریل حرکت افتاده اما وقتی چهارباغ اولین قربانی متروی اصفهان شد، دیگر همه حواس‌ها برای خط دو به میدان نقش جهان جمع شد.

میراث دوستان و رسانه‌ها تلاش های بسیاری را برای جبران اشتباهی که مسئولان وقت در حق میراث اصفهان برای راه اندازی خط یک انجام دادند، آغاز کردند که اکنون گویی آن تلاش ها برای عبور نکردن خط دو متروی اصفهان از زیر میدان نقش جهان به ثمر نشسته است.

خیال راحت میراث فرهنگی!

فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان که پیش‌تر هم اعلام کرده بود خط دو مترو به احتمال 99 درصد از زیر میدان نقش جهان عبور نخواهد کرد امروز در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها از قطعی شدن این تصمیم خبر داده است.

فریدون الهیاری در خصوص خط دو متروی اصفهان و عبور آن از زیر میدان نقش جهان، اظهار کرد: عبور مترو از زیر میدان نقش جهان منتفی است و مسیر جایگزینی به شورای فنی میراث فرهنگی اصفهان پیشنهاد شده که توسط این شورا نیز مورد تایید قرار گرفته است.

البته بعد از این تصمیم یکی دیگر از دل نگرانی های اهالی میراث و فرهنگ اصفهان، مسیرهای جایگزین برای این خط خواهد بود که البته اللهیاری هنوز به جزئیات این جایگزینی اشاره ای نکرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در این زمینه هم گفت: مسیر پیشنهادی پس از تایید شورای فنی میراث در استان اصفهان برای اظهار نظر نهایی به معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است و شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص آن اظهار نظر خواهد کرد.

شهرداری پشت سر میراث!

شهردار اصفهان هم در همین رابطه گفته بود؛ برای اجرای خط ۲ مترو اصفهان دو مسیر جایگزین در دستور کار داریم.

سازمان قطار شهری و صدای مخالفت!

با این وجود و در حالیکه نظر استاندار اصفهان هم مبنی بر عدم عبور مترو از زیر میدان نقش جهان و انتخاب مسیری جایگزین برای آن است اما شعرباف مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نظر دیگری دارد و با تاکید بر اینکه خط دو متروی اصفهان به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است، می گوید عبور مترو از زیر میدان نقش جهان در خط دو بهترین گزینه است!.

با این وجود شهرداری اصفهان معتقد است باید ادامه کار متروی اصفهان با هماهنگی مدیران میراث فرهنگی اجرایی شود که تا به امروز نظر مدیران این سازمان عدم عبور مترو از میدان نقش جهان بوده است.

همه تجربیات خط یک

اما اصفهانی‌ها که خاطره همین مخالفت‌ها برای عبور خط یک از خیابان چهارباغ را در ذهن خود دارند به خوبی می‌دانند که در زمان اجرایی شدن خط یک هم شورای عالی ترافیک با عبور مترو از زیر خیابان چهارباغ مخالفت کرد و حتی رئیس جمهور وقت هم در همان زمان از مخالفت خود با این اقدام خبر داد اما در نهایت خط یک مترو کار خودش را به چهارباغ کشاند.

در حال حاضر هم برخی مسئولان استانی به پشتوانه حرف رئیس جمهور مبنی بر عدم عبور خط دو مترو از زیر میدان نقش جهان این حرف را مدام تکرار می کنند و از انتخاب مسیر جایگزین برای این خط خبر می دهند اما اینکه این حرف ها چقدر ضمانت اجرایی برای شهر داشته باشد هنوز به درجه یقین برای مردم اصفهان نرسیده است.

به نظر می رسد براساس شنیده ها یکی از مسیرهای جایگزین برای میدان نقش جهان در خط دو، خیابان ولیعصر است اما هنوز اعلام رسمی در این خصوص صورت نگرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار