برگزاری دومین هم اندیشی علمی و مذهبی، بارندگی و طغیان رودخانه خورآباد قم، برگزاری همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی، سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به قم، برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی و سخنرانی وزیر کشور در آن ، برگزاری راهپیمایی 13 آبان و دیدارهای رئیس مجلس شورای اسلامی با آیات عظام از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته قم بود.
کد خبر: ۱۲۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 07 November 2015
** دومین هم اندیشی علمی و مذهبی «امت واحده اسلامی، چالش ها و راهکارها»، با حضور جمعی از عالمان و اندیشمندان از ایران و کشورهای هندوستان و موریتانی در سالن همایش های پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته برگزار شد.
آیات محمدعلی تسخیری دبیرکل پیشین مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، قربانعلی دری نجف آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی مذاهب اسلامی در این همایش سخنرانی کردند.

** تیم فوتبال صبای قم در چارچوب هفته یازدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، عصر شنبه هفته گذشته در ورزشگاه یادگام امام راحل(ره) قم موفق شد تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. صبا با این پیروزی در پایان هفته یازدهم با 18 امتیاز به رتبه چهارم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد.

** طغیان رودخانه خورآباد بخش کهک قم، شنبه شب منجربه مصدومیت سه تن شد. با توجه بارندگی های عصر شنبه در بخش کهک، حجم شدید آب باعث طغیان رودخانه خورآباد در این بخش شد که بلافاصله نیروهای امدادی شامل اورژانس ، آتش نشانی، هلال احمر، پلیس راهور و نیروی انتظامی عازم منطقه شدند. با تمهیدات پلیس راهور بلافاصله محور لنگرود – کهک در حاشیه رودخانه خورآباد مسدود شد اما یک دستگاه خودروی پراید برغم تمهیدات امنیتی و بدون توجه به تذکرهای داده شده قصد عبور از کنار رودخانه را داشت که واژگون شده و داخل مسیر رودخانه طغیان کرده، افتاد. این خودرو نزدیک به دو کیلومتر در آب رودخانه در حال حرکت بود که سه سرنشین آن شامل دو خانم و یک آقا به طرز معجزه آسا و با کمک مردم و نیروهای امدادی زنده از آب بیرون کشیده شدند.

** با تلاش نیروهای امدادی سیلاب در بخش مرکزی قم که هشت ساعت به طول انجامید کنترل شد. سیلاب شنبه شب از مسیرغربی آزادراه قم - کاشان، کوه های منطقه لنگرود و کهک قم به سمت این بخش بویژه روستای حسین آباد میش مست وارد شد که تا بامداد روز یکشنبه به طول انجامید. بلافاصله پس از وقوع سیلاب نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی هم چنین فرماندار و معاون عمرانی استاندار قم در منطقه روستای حسین آباد میش مست حضور یافتند و با تمهیداتی مسیر سیلاب کنترل شد.

** احمد جمالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم، روز یکشنبه طی حکمی از سوی استاندار قم به عنوان رئیس ستاد انتخابات استان منصوب شد.

** همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای سراسر کشور روزهای یکشنبه و دوشنبه در قم برگزار شد که در روز نخست این همایش، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استان ها، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار و ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم سخنرانی کردند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در روز دوم این همایش سخنرانی کردند.

** وزیر کشور روز دوشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم گفت: اقتصاد مقاومتی را نمی توان در بستر یک نظام اداری معیوب ساختار بندی کرد و به نتیجه رسید.
عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به ضرورت اقتصاد مقاومتی بیان داشت: رهبرمعظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که با یک اقتصاد وابسته و مبتنی بر نفت، غیرفعال و پویا و غیرقابل اطمینان درشرایط خاص مواجه هستیم که آثار آن درحوزه عدالت و توزیع درآمد و سرمایه دیده می شود.
محمد رضا پورابراهیمی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بر تقویت ساختارهای اقتصاد بین الملل پس از رفع تحریم ها تاکید کرد.

** معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه هفته گذشته به قم سفر کرد. وی در این سفر در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ سازی و مطالبه گری اقتصاد مقاومتی حضور یافت و در سخنانی گفت: رفع تحریم ها زمینه استفاده از فناوری های سبز را فراهم کرده است و می توانیم شاهد بازیافت انواع کالاها با کیفیت مناسب را داشته باشیم. ابتکار در این سفر با آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار کرد. وی همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی قم سخنرانی کرد. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با رئیس و مدیران جامعه المصطفی العالمیه نشست مشترکی برگزار کرد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور دوشنبه شب از مرکز موزه و موضوع شناسی احکام فقهی در قم بازدید و تفاهم نامه همکاری میان سازمان محیط زیست و این مرکز را امضا کرد.
ابتکار همچنین در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت الگوهای کشت، چرای بی رویه و بی توجهی به محیط زیست، بسیاری از مراتع کشور به بیابان تبدیل شده و ایران به سمت افزایش کانون های بیابانی و فرسایش خاک حرکت می کند.
همچنین رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مشترک با گروهی از قضات و مسئولان قضایی استان قم گفت: متاسفانه امروز برخی پرندگان شکاری با قیمت گزاف 300 تا 400 میلیون تومان در حاشیه خلیج فارس خرید و فروش می شود و ما این گونه های ارزشمند طبیعت را از دست می دهیم و این امر به برخورد جدی ضابطان قضایی نیاز دارد.

** سید مهدی صادقی استاندار قم دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم گفت: متاسفانه در این استان حدود 3880حلقه چاه های غیر مجاز وجود دارد و تاکنون به دلایلی با این مساله برخورد نشده است ولی سعی می کنیم در زمینه الگوی آبیاری و کشت، طبق قانون عمل کنیم.

** امیر رضا خادم معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان روز سه شنبه در نشست مشترک با رئیسان هیات های ورزشی استان قم گفت: چهار هزار و 400 طرح ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل و بهره برداری از آن ها حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

** آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر سه شنبه در آیین اختتامیه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم، با بیان اینکه غرب در علوم انسانی نفوذ کرده است، گفت: اول باید علوم انسانی پالایش و بعد هم برنامه ریزی شود تا از نفوذ دوباره آن افکار، جلوگیری به عمل آید.

** در آیین اختتامیه سومین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و اعطای دومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در قم از مقام عالی علمی و مدیریتی مرحوم آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، تجلیل شد.

** آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، نسبت های ناروا دادن به برجام را کاری خلاف شرع و قانون بیان کرد. 

** راهپیمایی باشکوه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز چهارشنبه با حضور پرشور امت حزب الله و انقلابی قم برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع راهپیمایان قم در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) سخنرانی کرد.

** عبدالغفار شجاع مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مراسم افتتاح مجمع مشورتی توسعه استان قم گفت: دولت تدبیر و امید مظلوم ترین دولت در بین دولت های جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون است.

** هم اندیشی رایزنان بازرگانی ایران و صادرکنندگان استان قم جهت بررسی فرصت های صادراتی در 9 کشور جهان روز چهارشنبه با حضور صادرکنندگان و بازرگانان قم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد.

** علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه شب با آیات عظام موسوی اردبیلی و شبیری زنجانی در قم دیدار و گفت وگو کرد. وی در این دیدارها با اشاره به شرایط و فعالیت های گروه های تکفیری و تروریستی در کشورهای خاورمیانه، آخرین وضعیت بحران های منطقه را تشریح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در جمع خانواده مرحوم حسن فهیمی از جانباختگان فاجعه منا، درقم با بیان اینکه ابعاد حادثه منا بسیار سنگین، استثنائی و وسیع بود، گفت: در این حادثه سوء تدبیر دولت سعودی بسیار واضح و مبرهن است. 

** گردهمایی شوراهای صلح و سازش دادستانی کشور روز پنجشنبه در سالن همایش مجتمع فرهنگی عمار قم برگزار شد که در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون بررسی و پیشگیری دادستانی ویژه روحانیت و آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور سخنرانی کردند.

** جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: دشمن تمام تهاجم خود را متوجه رگ های حیاتی انقلاب اسلامی کرده است.حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی روز پنجشنبه در مراسم چهلم جانباختگان فاجعه منا از جمله حجت الاسلام غلام محمد فخرالدین روحانی نماینده مجلس وحدت مسلمین پاکستان در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم با اشاره به اینکه امروز دیگر کار صدور انقلاب اسلامی به جهان صورت گرفته است، اظهار داشت: دشمن که روزی برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اقدام به نوشتن دکترین مهار می نمود، امروز خود به قدرت نفوذ این انقلاب در جهان به شدت اعتراف می کند. 

** همایش سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر، بایسته ها، آسیب ها و راهکارها روز پنجشنبه با حضور جمعی از طلبه ها، اندیشمندان و صاحبنظران در مجتمع آموزش عالی امام(ره) قم برگزار شد.

** حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 140 جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار شده که 167 دستور کار در این جلسه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

** حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عصر پنجشنبه در یکصد و چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، با تاکید بر آسیب شناسی عزاداری در جامعه اسلامی توسط شورای فرهنگ عمومی استان قم، گفت: باید آسیب های عزاداری که در گذشته وجود داشته است و بدعت هایی که در حال حاضر وجود دارد از یکدیگر تفکیک شوند.

** آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه قم در خطبه های نماز جمعه قم با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: ما تا زمانی که یقین پیدا نکنیم دشمن کینه توز جمهوری اسلامی ایران، دست از دشمنی و شرارت برداشته است پرونده مبارزه با استکبار جهانی همچنان در این کشور مفتوح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار