تابناک:روزنامه های روز سه شنبه هفتم بهمن ماه اصفهان، موضوعات مالیات، کاهش قدرت خرید مسکن و قاچاق پارچه و مشکلات کسب و کار جوانان را مورد توجه قرار دادند
کد خبر: ۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴ 27 January 2015


به گزارش تابناک روزنامه های روز سه شنبه هفتم بهمن ماه اصفهان، موضوعات مالیات، کاهش قدرت خرید مسکن و قاچاق پارچه و مشکلات کسب و کار جوانان را مورد توجه قرار دادند.

***روزنامه اصفهان زیبا با عنوان 'اصلاح رویه اخذ جریمه دیرکرد بازپرداخت ازمودیان مالیاتی 'و به نقل از رییس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: رویه اخذ جریمه دیرکرد باز پرداخت از مودیان مالیاتی و بدهکاران بانکی و مؤسسات مالی باید اصلاح شود.

سید احمد علی عاملی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیشترین مالیات را در کشور پرداخت می کند، افزود: عمده این مالیات از واحدهای تولیدی و از منابع شفاف و قشرحقوق بگیر است و این افراد پیش از دریافت حقوق و دستمزد خود مالیات پرداخت می کنند.

عاملی با یادآوری این نکته که رشد پیش بینی شده برای دریافت مالیات در سال آتی در وضعیت فعلی کشور که پایه های مالیاتی افزایش نیافته است، جز فشار بر واحدهای تولیدی و صنعتی در شرایط رکود تورمی اثر دیگری ندارد، بر ضرورت اصلاح رویه اخذ جریمه دیرکرد از مودیان مالیاتی تاکید کرد و گفت: اخذ جریمه دیرکرد بازپرداخت از مودیان مالیاتی و بدهکاران بانکی و مؤسسات مالی که قارچ گونه رشد کرده اند، با اعلام مراجع اعظام نیز حرام اعلام شده است.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با طرح این سوال که چرا وزارت دارایی و بانکها و مؤسسات مالی همچنان به اخذ جریمه دیرکرد مبادرت می کنند، تاکید کرد: امیدواریم این رویه اصلاح شود و جرایم اخذ شده نیز باید به منظور اصل بدهی محاسبه و از بدهی مودیان مالیاتی و بدهکاران بانکی کسر شود.

*** روزنامه نسل فردا نیز با تیتر 'کاهش قدرت خرید مردم ، دلیل عمده رکود مسکن' نوشت: قیمت مسکن به عوامل فراوانی بستگی دارد و از آن جمله می توان به وضعیت اقتصادی، تحولات سیاسی منطقه، تورم عمومی، رویکردهای بودجه ای کشور، تصمیم های دولت، شهرداری ها، سیاست و همچنین قیمت مصالح ساختمانی اشاره کرد. برخی از کارشناسان گرانی را در طالع بازار مسکن می بینند و معتقدند نشانه های افزایش قیمت ها از پایان سال، خود را نشان می دهد، اما در مقابل دولتی ها همچنان از تثبیت قیمت مسکن در آینده بازار سخن می گویند.

*** روزنامه اصفهان امروز نیز با تیتر 'شناسایی پنج مشکل اصلی کسب و کار جوانان به همراه راهکار' خبر از برگزاری نخستین سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی داد و نوشت: نخستین سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی در محل همایش های اتاق بازرگانی استان اصفهان برگزار می شود. امیر کشایی رییس کمیته جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کمیته جوانان اتاق بازرگانی از سه ماه پیش فعالیت برروی چالش ها و مشکلات موجود بر سر آغاز کسب و کارها و سرمایه گذاری جوانان را شروع کرده است تا بصورت علمی مهمترین مشکلات را شناسایی و برای آنها راهکار ارائه دهد. وی ادامه داد در این مدت پس از بررسی های علمی، 100 مشکل شناسایی شد که از میان آنها 30 مشکل به عنوان مشکلات اساسی در زمینه سرمایه گذاری و آغاز کسب و کارها انتخاب شد و پس از انجام بررسی های دقیق تر و کار کارشناسی به پنج چالش اساسی دراین زمینه دست پیدا کردیم.

*** نصف جهان نیز با اعلام خبر' 70 درصد پارچه های بازار اصفهان قاچاق است 'نوشت: رئیس اتحادیه نساجان اصفهان از رکود شدید حاکم بر بازار پارچه خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 70 درصــد پــارچــه هـای مـوجـود در بـازار اصفهـان، قـاچـاق است.

مرتضی منصوری با اشاره به اینکه حدود سه ماه پیش محموله هایی حاوی پارچه و نخ های قاچاق وارد کشور شد، اظهار داشت: در پیگیری های صورت گـرفتـه مشخـص شـد بابت طلبی که ایران در ازای فروش نفت خود به برخی از کشورها از جمله هند داشت نخ و پارچه وارد کشور می شود همچنین برخی از محموله ها، پارچه های قاچاق بود.

وی با تأکید بر اینکه 90 هزار تن پارچه قاچاق وارد ایران شده که با پیگیری های صورت گرفته جلوی واردات و قاچاق بیشتر آن به کشور گرفته شد، بیان داشت: بازتاب این اتفاق اکنون احاطه پارچه های خارجی بسیار در بازار ایران است. وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد رکود فـروش پـارچـه هـای ایرانی هستیم و انبارها تا سقف پر است، افزود: متأسفانه کیفیت برخی از پارچه های ایرانی مناسب نیست و یا اینکه برخی از انواع پارچه ها در کشور تولید نمی شود.

رئیس اتحادیه نساجان اصفهان با اشاره به اینکه در تولید پــارچــه هــای خــام مـشـکـلــی نــداریــم و ایــراد در تـکمیـل پـارچـه هـاست، بیان داشت: پارچه های خام در انبارها فـراوان اسـت امـا کـشـور،تکنولوژی لازم را در تکمیل، چاپ و رنگرزی پارچه های خام ندارد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر رکود شدیدی بر بازار پـارچـه حـاکـم اسـت، افـزود: هـم اکنـون میـزان صادرات پارچه از کشور به صفر رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار