بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «همسر عارف تمایلی برای کاندیداتوری ندارد»، «پست اینستاگرامی رحمتی پس از دربی ۸۱»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹ 31 October 2015

عده اي هنوز درك نكرده اند توافق، تصميم حكومت بود

حجت الاسلام و المسلمين قدرت الله عليخاني نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي گفت: تعجب مي‌كنم عده‌اي كه خود را مسوول مي‌دانند، هنوز نتوانسته اند از نظر سياسي درك كنند كه پذيرش توافق تصميم حكومت بوده است و ساز مخالف مي‌زنند و در تریبون‌ها و روزنامه هايشان مخالفت مي‌كنند.به گزارش نوانديش، عليخاني توافق هسته اي را مقدمه زمینه‌ ايجاد اشتغال و رونق كشاورزي و صنعت دانست و افزود: بزرگ‌ترين خدمت دولت البته با هدايت و حمايت رهبري، انجام توافق هسته اي بوده است، اما اين امر به معناي اين نيست كه راه آمريكا به كشور باز شده باشد و البته رهبري هم بارها به آن اشاره كرده اند. نماينده مجلس ششم شوراي اسلامي با اشاره به اينكه توافق هسته اي مورد تاييد رهبري است، خاطر نشان كرد: عده‌اي پيش بيني مي‌كردند كه برجام در مجلس و يا در شوراي نگهبان رد خواهد شد اما بعد از تصويب و تاييد، مدام تفسير و تحليل مي كنند و عليه آن مي‌نويسند.

چه کسی احمدی نژاد را بوتاکس کرد؟

شنیده ها حاکی است که عمل زیبایی و بوتاکس دکتر احمدی نژاد را فرزین سرکارات همسر شیلا خداد که متخصص جراحی فک و دهان است انجام داده است. شفاف نوشت: در قسمتی از برنامه دید در شب که با حضور شیلا خداد و اجرای رضا رشید پور ، شب گذشته در تارنمای آپارات منتشر شد، فرزین سرکارات جراح و متخصص فک و دهان و همسر شیلا خداد به صورت تلفنی در برنامه حاضر شد و در جواب به سوال رشید پور که پرسید: چه تعداد از هنرمندان و بازیگران را عمل جراحی زیبایی کرده اید؟، گفت: طبق تعهدات اخلاقی پزشکی نمی توانم آمار دقیقی بگویم اما می توانم بگویم این تعداد از ده بیشتر و از صد هم کمتر است، چهره های مختلفی از قبیل هنرمندان و خوانندگان برای بوتاکس تزریق ژل و کار هایی زیبایی دیگر پیش من می آمدند.حتی یک شخصیت سیاسی نیز برای بوتاکس کردن پیش من آمد.با توجه به اینکه در سیاست مداران کشور تنها دکتر احمدی نژاد است که سابقه بوتاکسش رسانه ای شد، به نظر می رسد جراحی وی زیر نظر دکتر فرزین سرکارات صورت گرفته است.

لطفی که اصلاح طلبان به احمدی نژاد کردند

عباس عبدی در یادداشتی در هفته نامه صدا نوشت: آنچه که درباره شکاف میان اصول‌گرایان می‌توان گفت این است که این شکاف پس از سال 1384 و به مرور زیاد شد، شکافی بس عمیق بود. شکاف اگرچه غالب آن تضاد منافعی بود، ولی ریشه‌های فکری و تحلیلی و نیز اجتماعی داشت. اتفاقي كه در سال 1388 رخ داد از اين نوع بود. بسيج نيرو براي اصلاح‌طلبان چشمگير بود، ولي به موازات آن، اتحاد و يكپارچگي طرف مقابل را افزايش مي‌داد و برخي از نيروهاي آن طرف را به سكوت واداشت و بسياري را هم به حمايت از جناح خود و نماد آن. در این روش طرفين از هر ابزاري براي دميدن به اين دوقطبي سياسي استفاده مي‌كنند، در نتيجه تمايزات ميان اعضاي يك قطب از بين مي‌رود. تمايزاتي كه بسيار هم جدي است. براي نمونه در جبهه اصلاح‌طلبان كساني قرار گرفتند كه به روشني نگاه به خارج داشتند، نگاهي كه هيچ اصلاح‌طلب اصيلي از آن دفاع نمي‌كند. در جناح مقابل هم كار به جايي رسيد كه همه آنان متحد در پشت احمدي‌نژاد قرار گرفتند؛ بدون این که ذره‌ای به او تعلق خاطر داشته باشند.

سخت است اصلاح طلبان به نفع هم کنار بروند

ایلنا به نقل از تابش نماینده اردکان نوشت:برای اینکه بتوانیم اکثریت کرسی‌های مجلس را از آن خود کنیم، به حرکتی اخلاقی و منطقی در جبهه اصلاحات نیاز داریم .وی افزود: بر اين اساس، افرادي كه مي‌خواهند از سوي اصلاح‌طلبان در انتخابات نامزد شوند، بايد مصالح ملي را بر مسائل فردي ترجيح دهند و افرادي كارآمد، متخصص و دلبسته به نظام باشند و هرجا به اين نتيجه رسيدند كه فرد ديگري صلاحيت بيشتري دارد، ميدان را براي او خالي كنند كه چنين كاري بسيار سخت است.

نسخه قمی ها برای وزیرخارجه سعودی

پس از اظهار نظرهای مختلف و عجیب وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با تشکیل کمیسیون پزشکی، به بررسی بیماری عادل الجبیر پرداختند. به گزارش راه دانا، این کمیسیون بیماری عادل الجبیر را سایکوز یا روان پریشی تشخیص داده و پس از نوشتن نسخه وی، داروهای لازم را به نسخه ضمیمه کرده و به سفارت عربستان بردند. این دانشجویان با حضور در مقابل سفارت عربستان اقدام به تحویل این بسته شامل نسخه و دارو به این سفارت کردند که مسئولین این سفارت خانه از دریافت این بسته ممانعت کردند.

باران خوزستان اسیدی نبود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد هواشناسی خوزستان اعلام کرده که بارندگی در این چند روز آزمایش شده و آنالیز آن نشان می‌دهد که باران اسیدی نبوده است. معصومه ابتکاردر کانال خود در تلگرام افزود:«چند روزیست درگیر موضوع مشکل تنفسی هموطنان خوزستانی هستم. طی پیگیری‌ها با معاون محیط زیست انسانی و مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با توجه به نتایج دستگاههای پایش آلودگی هوا مسئله باران اسیدی مورد تایید قرار نگرفته، چرا کهPH این باران‌ها عادی است.

کاغذ پاره به بابک زنجانی اعتبار داد

عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در گفت و گو با خبر آنلاین درباره احتمال نقش احمدی‌نژاد در این پرونده اظهار داشت: «واقعیت این است که فردی همچون بابک زنجانی با این سوابق باید حتما رانت داشته باشد که به اینجا برسد و بدون رانت، طي چنين مسيري امکان ندارد. شاید خیلی از شرکت‌ها بودند که ادعا و قصد فروش نفت را داشتند و شاید توانایی آن را هم داشتند؛ اما هیچ‌گاه با آنها موافقت نشد.سلطانی درباره احتمال ورود احمدی‌نژاد و اطرافیانش به این پرونده می‌گوید: «می‌گویند احمدی‌نژاد کاغذپاره‌ای به بابک زنجانی داده است و او با همان کاغذپاره این همه کار انجام داده است! اما امروز نه آن کاغذپاره موجود است و نه شاهدی برای اثبات این کاغذپاره وجود دارد. فقط حرف‌هايي گفته می‌شود؛ چیزی که مستند نباشد، نمی‌تواند جرمی را متوجه آقای احمدی‌نژاد کند

فقط خدا از آینده قیمت نفت با خبر است

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزایش قیمت نفت را به نفع ایران دانست و گفت: افزایش قیمت نفت به رسیدن گاز به جایگاه واقعی خود کمک می کند، اما درمورد آینده قیمت نفت تنها خداوند می داند چه اتفاقی می افتد. عباس شعری مقدم در گفت و گو با جماران، با اشاره به این که قیمت نفت به طور غیر مستقیم بر صنعت پتروشیمی اثر دارد، تصریح کرد: به دلیل فراوانی گاز در کشور خواهان افزایش قیمت نفت هستیم. وی افزود: هنگامی که قیمت نفت افزایش پیدا می کند، تولید در تمام واحدهای پتروشیمی که با خوراک مایع فعالیت می کنند دیگر صرفه اقتصادی ندارد درحالی که بالارفتن قیمت نفت به نفع واحدهایی است که با خوراک گاز محصولات پتروشیمی را تولید می کنند. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: در کشور ما نیز با توجه به این که بیشترین منبع قابل دسترس برای پتروشیمی گاز است، افزایش قیمت نفت به نفعمان خواهد بود و گاز جایگاهش را با تعدیل قیمت نفت، پیدا می کند.

تشریح قصه های خوب برای بچه های خوب از گاج و قلم چی!

حجه الاسلام مرتضی زائری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به حضرت آيت الله حاج آقا مجتبى تهراني رضوان الله تعالى عليه كه مباحث اخلاقي و معرفتي كم نظيرشان بسيار عميق بود گفته بودند : لطفا قدري ساده تر صحبت كنيد و سطح بحث را پايين تر بياوريد تا همه دوستان بفهمند! ايشان فرموده بود : دوستان قدري سطح فهم خودشان را بالا بياورند !متأسفانه فضاي ساده خواري و سطحي گرايي ، كاهش شديد مطالعه ، آلوده شدن به شبكه هاي اجتماعي و وقت گذراني در فضاي مجازي ، تقليل محسوس فعاليت هاي ذهني و فكري و ... چنان رواج يافته كه كافيست فقط غلط هاي فاحش املايي ساده و دم دستي را توي كامنتها و پست هاي اينستاگرام ببينيد و به عمق فاجعه پي ببريد ( نه در اين حد كه راجع به را راجب بنويسند ، فراق را فراغ يا صبغه را سبقه ! كه به اينها راضي شده ايم ! بلكه در حد سواد پنجم دبستان ) و همين نشان مي دهد كه چه خطري در آينده نزديك در انتظار ماست. از آن گذشته پر افتخار و شگفت فرهنگ و ادب ايراني و اسلامي كه مشحون از لطايف ادبي و ذوق ورزي هاي شاعرانه و طبع آزمايي هاي هنرمندانه بود و حتى زنان خانه دار و پرده نشين در كلماتشان يكسره نكته و كنايه و ايهام و اشارات لطيف داشتند امروز به جايي رسيده ايم كه اگر يك مطلب ساده و سرراست را به لحن و ادبيات كتاب فارسي نهضت سواد آموزي ! بنويسيم و يك نمودار و عكس هم ضميمه بگذاريم و فايل صوتي توضيح منظور و مقصودمان را هم به پيوست آپلود كنيم ! باز هم بايد كلي قسم و آيه و شرح و تفسير بياوريم تا جماعت بفهمند چه نوشته ايم ! بس كه روز به روز اذهان جماعت تنبل تر و تلاش فكري مان كمتر مي شود. خدا به آيندگان رحم كند كه اگر امروز مشكل نسل ما نفهميدن متون كليله و دمنه و تذكرة الاولياست احتمالا ده بيست سال ديگر نسل آينده بايد شرح و تفسير قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب را از گاج و قلمچي تهيه كنند و بخوانند ! تو را به خدا لااقل من و شما كه مخاطب اينستاگرام هستيم و مثلا خير سرمان چيزي مي فهميم بياييم دو دقيقه روي چيزي كه مي خوانيم فكر كنيم.

مردم تا مرگ آمریکا را نبینند دست از «مرگ بر آمریکا» بر نمیدارند

حجت الاسلام احمد پناهیان گفت: جک استراو انگلیسی این روزها در ایران چکار می کند؟ همین ها به برخی مجالس پول می دهند و به آنها می گویند شما نام امام حسین(ع) را ببرید اما عکس شهدا، امام و رهبری را در مجالستان نزنید و نامی از آمریکا و اسرائیل در مجالستان نیاورید. این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با همین کارها وقتی جوانان از شهدا فاصله بگیرند دیگر به مجلس امام حسین(ع) هم نخواهند رفت؛ خداوند در قرآن میفرماید من شهادت را فقط به گروهی می دهم که دست از مبارزه با استکبار بر نمی دارند. مدیر موسسه فرهنگی راه فخرالائمه گفت: به حسین(ع) قسم ما تا انتقام خون حسین ابن علی را از آمریکا، اسرائیل، انگلیس و تابعین آنها نگیریم پا پس نمی کشیم؛ ما فرزندان همان حسینی هستیم که به امام سجاد(ع) فرمود علی جان خون من از جوشش نمی افتد تا مهدی انتقام من را بگیرد. وی در ادامه گفت: حال جک استراو بیاید و بگوید ایران در حال تغییرات است و اینها که به مسند رسیده اند اهل تعادل و تعامل بوده و اهل مبارزه نیستند؛ والله قسم این ملتی که در پای صندوق های انتخابات، ۲۲ بهمن، عاشورا و روز قدس حماسه رقم زده اند تا مرگ آمریکا را نبینند از مرگ بر آمریکا دستت برنخواهند داشت. پناهیان خاطرنشان کرد: هر وقت از اللهم العن اباسفیان و معاویه دست برداشتیم از مرگ بر آمریکا، اسرائیل، انگلیس، اوباما و سگ های نجس انگلیسی هم دست برمی داریم.

تصمیم عربستان برای ترور «رکن‌ آبادی»

مرتضی رکن آبادی برادر سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه هیچ خبر جدیدی از وضعیت برادرم در دست نیست، گفت: اطلاعات بنده، رسانه ها و مسئولین کشور همگی در یک سطح قرار دارد. وی ادامه داد: روزهای اول وزیر کشور، سردار نقدی، محمود احمدی نژاد و برخی از مسئولین آمدند و بعد از آن دیگر مسئولی به سراغ ما نیامد. برادر سفیر سابق ایران در لبنان تصریح کرد: شاهد عینی که برادرم را زنده در آمبولانس دیده، از همکارانم بود و حتی به من گفت که برادرم را به همراه چند نفر دیگر از زائران ایرانی در حالی که زنده بود در آمبولانس قرار داده است و این تنها سرنخی است که از برادرم داریم. رکن آبادی تصریح کرد: اینکه دیده اند برادرم زنده در آمبولانس بوده، برای روز اول فاجعه منا است ولی این مسئله پانزدهمین روز از فاجعه آن را اعلام کردند. وی درباره ربوده شدن برادرش اظهار داشت: هیچ کس نمی تواند در زمان حاضر این مسئله را تایید و یا رد کند؛ ولی همواره ربوده شدن برادرم به عنوان یک گمانه مطرح است؛ چرا که سرویس های جاسوسی موساد و عربستان یکی بوده و دست در دست هم کار می کنند. برادر سفیر سابق ایران در لبنان در همین زمینه خاطر نشان کرد: دو سال پیش نیز سرویس های جاسوسی عربستان تصمیم به ترور برادرم گرفتند؛ و به نظرم حال برادرم در کشور عربستان و در چنگال آنها بوده و طبیعی است که آنها به راحتی از این فرصت نمی گذرند و نهایت استفاده را می کنند.

سانسور برادر رئیس جمهور در اخبار شبکه یک

محمدباقر نوبخت - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور - روز جمعه پس از ورود به ایلام از برخی مناطق سیل‌زده بازدید کرد.به گزارش «ایسکانیوز»، ارتباط مستقیم اخبار سیما با ایلام درخصوص سیل در این استان و تصویری که از حسین فریدون - برادر رئیس‌جمهور - که همراه محمدباقر نوبخت بوده و حذف شده است، در تصویر زیر آورده می‌شود.


همسر عارف تمایلی برای کاندیداتوری ندارد

حمیده مروج در واکنش به انتشار برخی اخبار درخصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات مجلس، گفت: همانگونه که آقای دکتر عارف پیش‌تر تاکید کرده بود٬ هیچ یک از اعضای خانواده ایشان در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا فعالیت نخواهند داشت و شخصا هم تمایلی برای نامزدی در انتخابات مجلس ندارم. وی با قدردانی از ابراز محبت هواداران به‌ویژه زنان و مردم شهر یزد، خاطرنشان کرد: شخصا از زنان فرهیخته و نخبه که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس دارند حمایت می‌کنم و امیدوارم ترکیب مجلس آینده به گونه‌ای باشد که زنان سهم قابل توجه‌ای در آن داشته باشند.

سیدحسن نصرالله عزادار شد

«سید محمد جواد نصرالله» از اهالی روستای «بازوریه جنوبیه» در منطقه صور لبنان دار فانی را وداع گفت. وی پدر دکتر «یوسف نصرالله» و عموی دبیرکل حزب‌الله لبنان است. سید حسن نصرالله نیز متولد روستای بازوریه جنوبیه است. طبق اخباری که رسانه‌های نزدیک به حزب‌الله لبنان منتشر کرده‌اند مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم محمد جواد نصرالله روز گذشته ـ جمعه هشتم آبان‌ماه ـ از مقابل منزلش در بازوریه جنوبیه تا قبرستان این روستا برگزار شد. در این مراسم که جمع کثیری از اهالی منطقه و مقامات سیاسی، اجتماعی و دینی لبنان حضور داشتند پیکر آن مرحوم پس از پیمودن خیابان‌های روستای بازوریه و اقامه نماز به امامت «شیخ علی خشاب» در قبرستان این منطقه به خاک سپرده شد. همچنین خانواده مرحوم نصرالله با صدور اطلاعیه‌ای از اقشار مختلف مردم و شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که با حضور در مراسم تشییع و ترحیم سید محمدجواد نصرالله شرکت کردند تشکر و سپاس خود را اعلام کرد.

عبدالله گل: اردوغان خطری برای دموکراسی ترکیه است

عبدالله گل، رئیس‌جمهور سابق ترکیه که اندکی پیش از انتخابات پارلمانی فردا(یکشنبه)ترکیه به زندگی سیاسی خود پایان داد، در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز انگلیس سکوت خود را شکسته و با انتقاد از رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور فعلی و نخست‌وزیر سابق ترکیه عنوان داشت: ترکیه در نتیجه تلاش رجب طیب اردوغان برای کنترل بر قدرت، با مشکلات و خطرات بسیاری مواجه است و اردوغان تهدیدی برای دموکراسی ترکیه است. گل افزود: نمی‌خواهم فکر کنید که من هنوز رویای به دست گرفتن قدرت را در سر دارم اما می‌خواهم با حضور در شبکه‌های تلویزیونی و در کنفرانس‌ها مردم ترکیه را نصیحت کنم و بر این باورم که مردم به این مساله مثبت می‌نگرند و به آن اهمیت می‌دهند.

زندانی کردن به‌خاطر انتقاد نه اسلامی است و نه قانونی

علی مطهری در نشستی که با عنوان سیاست داخلی بر محور وفاق ملی از سوی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شده بود اظهار کرد: ما امروز به شدت به وحدت نیاز داریم و یکی از علل اینکه بر حل و فصل مسائل سال ٨٨ تاکید داریم مساله وحدت ملی است؛ زیرا معتقدیم جامعه نباید دو شقه باشد و نباید تفرقه و تشتت وجود داشته باشد. وی افزود: اینکه کسی به صرف انتقاد به زندان بیفتد نه در اسلام هست نه قانون اساسی. ما نباید یک استاد دانشگاه را به صرف اینکه انتقاد کرده یا در حمایت از یک گروه منتقد نامه‌ای را امضا کرده است اخراج کنیم. به گزارش ایسنا مطهری ادامه داد: گاهی نوع برخورد ما از نوع برخورد رژیم گذشته هم بدتر بوده، شهید مطهری در آن زمان به زندان رفت اما بعد از دوره زندان از تدریس محروم نشد، البته بعدا در ارتقای ایشان به استادی برایش مشکل درست کردند که آن هم به شکلی حل شد.

هیچ شبکه اجتماعی در آستانه انتخابات قطع نمی شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت هیچ شبکه اجتماعی در آستانه انتخابات قطع نمی شود . محمد باقر الفت در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای قضایی استان کرمان افزود قطع شبکه های اجتماعی اقدام پسندیده ای نیست و باید این شبکه ها را مدیریت کرد. وی افزود : تصمیم گیری درباره شبکه های اجتماعی را باید به افراد متخصص این حوزه سپرد و اظهارنظرهای برخی افراد غیر متخصص ، دست تصمیم گیرندگان را در این موضوع می بندد و مانع از فعالیتهای تخصصی می شود . وی همچنین با تاکید بر اینکه انتخابات امسال وضعیت خاصی دارد و ممکن است به جای رقابت سیاسی وارد بازیهای سیاسی شود گفت رعایت تقوا و حفظ منافع مردم در این دوره بسیار مورد تاکید است.

حضور یک آرایشگر در اردوی استقلال، صبح روز دربی!

حاضران در هتل محل اقامت استقلالی ها صبح روز دربی شاهد حضور یک آرایشگر در هتل بودند به گزارش نامه نیوز، صبح روز گذشته یک آرایشگر به هتل محل اقامت استقلالی ها رفت. وی با حضور در هتل مشغول آرایش مدل موهای حنیف عمران زاده مدافع استقلالی ها شد که البته به خاطر بارانی بودن هوا، کسی متوجه مدل موی جدید وی نشد. گویا عمران زاده پشت موی خود را به شکل حرف M آرایش کرد و با این سورپرایز به ورزشگاه آزادی رفت.

لغو کنسرت رهبر ارکستر ترکیه در تهران؟!

در حالی که پروفسور «ارول اردینج» هشتم آبان‌ماه برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران به کشور وارد شد، اما بلیت‌فروشی این کنسرت متوقف شده است. قرار بود این رهبر ارکستر ترک هفته‌ی آینده، با اجرای قطعه‌ی «مرثیه» اثر «موتسارت» ارکستر سمفونیک تهران را رهبری کند؛ اما سایت «ایران‌کنسرت» که از مدت‌ها پیش بلیت‌فروشی این اجرا را آغاز کرده بود، بخش مربوط به این اجرا را از صفحه‌اش حذف کرده است. چندی است که زمزمه‌هایی مبنی بر لغو شدن این کنسرت درپی حاشیه‌های مربوط به برگزاری «اپرای عاشورا» شنیده می‌شود؛ اما البته مسؤولی در این زمینه پاسخگوی ابهام‌ها نیست. براساس گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران از صبح امروز (9 آبان‌ماه) تمرین‌های خود را با «ارول اردینج» آغاز کرده‌اند و قصد دارند «مرثیه» یا همان «رکوییم» موتسارت را با همراهی این رهبر ارکستر ضبط کنند. هنوز معلوم نیست که آیا نوازندگان یا این رهبر ارکستر از توقف بلیت‌فروشی برای اجرا خبر دارند یا خیر.

شیوه پیگیری حقوق کشته شدگان منا

الهام امین‌زاده امروز در گفت‌وگوی با فارس در خصوص تشکیل کمیته حقیقت‌یاب علت فاجعه دردناک منا که یک ماه گذشته در روز عید قربان به دلیل بی‌کفایتی رژیم ‌آل‌سعود در مدیریت حج رخ داد، اظهار کرد: وزارتخانه‌های عضو این کمیته در حال پیگیری موارد مختلف هستند. وی در پاسخ به اینکه خانواده‌های داغ‌دیده فاجعه منا چگونه می‌توانند شکایت‌های خود را پیگیری کنند، بیان کرد: این خانواده‌ها می‌توانند به دادستانی شکایت‌های خود را اعلام کنند و ما نیز به طور جدی در پی احقاق حق مردم کشورمان هستیم.معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: همچنین وزارت دادگستری و دادستانی در این زمینه اقداماتی را انجام داده است و ما نیز پیگیر مباحث مطرح شده هستیم و دولت عربستان در این خصوص باید همکاری‌های لازم را با ایران داشته باشد.

پست اینستاگرامی رحمتی پس از دربی ۸۱

رحمتی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:«حالا که دربی ٨١ تمام شد، می توان به گونه ای دیگر به آن نگاه کرد. اینکه بر خلاف سالهای گذشته از روی سکوها گرفته تا داخل زمین صحنه های زیبایی مشاهده شد. اول از همه اتحاد و احترام هواداران دو تیم در یادبود هادی نوروزی در دقیقه ٢٤ یک فضای معنوی و مهربانانه ای را در ورزشگاه آزادی ایجاد کرد و اینکه هواداران دو تیم به هیچ بازیکنی بی احترامی نکردن صحنه های فراوان در هجده قدم دو تیم در طول نود دقیقه یک مسابقه تماشایی را رقم زد و بازیکنان دو تیم با تلاش و غیرت مثال زدنی برای سربلندی تیم و خوشحالی هوادارانشان تلاش کردند، البته نه اینکه کیفیت فنی بازی خیلی عالی بود بلکه با نگاه منطقی می توان از دربی ٨١ راضی بود. اینکه بعد از مدتها ورزشگاه آزادی ٩٠ هزار تماشاگر را به خود دید و دو قطب قدیمی فوتبال ایران و آسیا توانستند رضایت نسبی مردم و علاقمندان به فوتبال را فراهم کنند و هیچ چیز مهمتر از این موضوع نیست. به عنوان یک عضو کوچک از مسابقه دیروز امیدوارم که دو تیم استقلال و پرسپولیس به مانند سالهای دور، هیجان و تماشاگر را به ورزشگاهها بازگردانند

تکذیب فشار دفتر رئیس‌جمهور به اعضای دولت

پس از شایعاتی که در چند روز پیش مبنی بر دستور دفتر رئیس جمهور مبنی بر سهل گیری برخی نهادهای امنیتی در موضوع انتصابات مطرح شده بود، امروز پرویز اسماعیلی معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، خبرهای منتشر شده در برخی شبکه‌های غیر رسمی مبنی بر فشار دفتر رییس جمهور به اعضای دولت برای اعمال تغییرات مدیریتی و یا پیگیری موضوعات خاص را تکذیب کرد.در مطلب منتشر شده از سوی پرویز اسماعیلی آمده است: اخیرا در شبکه های غیر رسمی اطلاع رسانی، بویژه در فضای مجازی و گروهی از سایت‌های خبری؛ مطالبی مبنی بر فشار و یا احضار برخی اعضای محترم دولت برای اعمال تغییرات مدیریتی و یا پیگیری موضوعات خاص و ... به "دفتر رییس جمهور" منتسب و سپس به شکل سازمان یافته ای منتشر می‌شود.ضمن تکذیب اینگونه موارد، از همکاران محترم موکدا درخواست می شود از باز نشر چنین مطالبی خودداری فرمایند.بدیهی است هر گونه اخبار و مطالب منتشره از سوی منابع غیر مسوول در ارتباط با دفتر رییس جمهوری، مورد تایید این دفتر نمی باشد.

زمان رونق اقتصادی از زبان مشاور رئیس جمهور

مسعود نیلی مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور مقاله ای با عنوان "سیاستهای ضد رکود دولت ،مسکّنی ضروری قبل از درمان" منتشر کرده است. در بخشی از این مقاله می نویسد:« شاید تصور زمانی زودتر از اواسط سال 1397 برای خروج از این دوران و رسیدن به سطح درآمد سرانه سال 1390 کمی خوشبینانه باشد.»

ناطق از ظرفیت‌های اصولگرایی است

محمدرضا باهنر در گفت و گو با ایسنا ، ناطق‌نوری را علی‌رغم برخی نظرات از ظرفیت‌های اصول‌گرایی می‌داند که البته هنوز این جریان نتوانسته‌ او را قانع‌ کنند که به میدان انتخابات پا بگذارد.

ورود و خروج 22 میلیارد دلاری کالاهای قاچاق به کشور

علیرضا جمشیدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه که امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی سال گذشته شاهد ورود و خروج 22 میلیارد کالای قاچاق از ایران بوده‌ایم که این مقدار برابر با تمام نظام مالیاتی کشور است.رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از واردات سالانه 80 هزار قلم تجهیزات پزشکی به کشور خبرداد و گفت: متاسفانه در بسیاری موارد شاهد بوده‌ایم این تجهیزات غیرقابل استفاده بوده و مدت‌ها پیش از ورود به کشور از رده خارج شده بودند.

اخراج دانش آموزان مبتلا به ایدز از مدارس

مدیرعامل موسسه خیریه پیام‌آوران همیاری با تاکید بر اینکه فرد مبتلا به ایدز به حمایت‌های اجتماعی و معنوی نیاز دارد، گفت: این در حالی است که در مواردی شاهد بودیم؛ کودک مبتلا به ایدز از مدرسه اخراج شده و همچنین مادران مبتلا به این بیماری نیز از کار بیکار می‌شوند. محمدرضا سید قاسمی درباره وضعیت بیماران مبتلا به ایدز گفت: در ایران بین 28 تا 30 هزار بیمار اچ‌آی‌وی مثبت شناسایی شده است،اما برآرود‌ها و تخمین‌های رسمی که مورد تایید وزارت بهداشت و انجمن‌های بیماری اچ‌آی‌وی هست، نشان می‌دهد که ما در کشور 100 هزار بیمار اچ‌آی‌وی مثبت داریم. بر این اساس می‌توان عنوان کرد که حدود 75 هزار نفر فرد اچ‌آی‌وی مثبت در اجتماع داریم که شناسایی نشده‌اند و خودشان نیز از بیماری شان خبر ندارند. سید قاسمی با اشاره به اینکه فرد اچ‌آی‌وی مثبت به حمایت‌های اجتماعی و معنوی نیاز دارد، گفت: مادران و کودکان مبتلا به اچ‌آی‌وی در معرض خطرات بیشتری قرار دارند، زیرا در خیلی از موارد مادر بدون اینکه اطلاع داشته باشند به این بیماری دچار شده است. در مواردی شاهد بودیم که کودک مبتلا به اچ‌آی‌وی از مدرسه اخراج و مادران مبتلا به اچ‌آی‌وی نیز از کار بیکار شده اند، در حالی که این افراد نیازمند حمایت‌های روحی و روانی هستند، اما به این موارد بی‌توجهی می‌شود.

ظریف از جان کری قوی تر است

سی ان ان نوشت؛ دونالد ترامپ یکی از کاندیداهای مهم جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا گفت که معتقد است باراک اوباما از اسرائیل متنفر است. ترامپ این سخنان را در جریان سخنرانی علیه توافق هسته ای با ایران مطرح کرد و گفت: مذاکره کننده ارشد ایرانی (محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران) قوی تر از جان کری وزیرخارجه ایران بود.

قطعی‌ و کندی‌ اینترنت تقصیر چه کسی است؟

پس از 3 هفته قطعی و شکایت کاربران، سرانجام مدیران زیرساخت همان روزی که اطلاع دادند باب المندب و ... قطع‌شده، خبر وصل شدنش را نیز دادند.اما مشکل کاربران نه‌تنها حل نشد، بلکه مشکل جدیدتری به آن افزوده شد و آن باز شدن برخی سایت‌ها برای برخی کاربران و باز نشدن برخی سایت‌ها برای اغلب کاربران بین اپراتورهای مختلف و مدعی است که دلیل آن را بعضاً به گردن فیلترینگ هوشمند می‌اندازند!جالب اینجاست برخی مدیران اپراتورها از بیکار ماندن ظرفیت پهنای باند حرف می‌زنند درحالی‌که با قطع کردن خط کاربران پرمصرف خود و کم‌فروشی اینترنت تحت قانون «مصرف منصفانه و عادلانه» دانلود کننده ها را عصبانی کرده‌اند.در بخش مخابرات نیز ضمن افزایش تعرفه اینترنت روی قبض‌های مهرماه به بعد، سرعت کاربران نامحدود را به حدی پایین آورده‌اند تا کاربر را به‌سوی اینترنت حجمی سوق دهند، داستان مشکوک پرچم رومانی و آی پی گرفتن‌های کاربران به‌طور مستقیم از کشورهای خارجی (کاربرانی که فیلترشکن هم ندارند) که جای خود دارد و آدم را یاد دریافت اینترنت از طریق ماهواره و توزیع آن میان کاربران در دهه قبل می‌اندازد!به‌هرحال مشکلات کاربران دوچندان شده است و علی‌رغم بالا رفتن ظرفیت اسمی، کاربران اینترنت پرسرعت را مبدل به کاربران دایال آپ کرده است و بیم آن می‌رود که هم مدیران و هم اپراتورها هر دو در این مشکل سهیم باشند.

توقف واردات کالای مصرفی از آمریکا «بخشنامه» می‌شود

وزیر صنعت با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درخصوص برجام گفت: جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی از آمریکا را در بخشنامه‌ای اجرایی می‌کنیم.محمدرضا نعمت‌زاده گفت: الزاماتی که مقام معظم رهبری در نامه به ریاست جمهوری در خصوص برجام فرموده‌اند و مربوط به فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده، در خصوص تولید ملی، توانمند سازی، اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی آمریکایی را طی بخشنامه ای اجرایی می کنیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوع توجه به ارتقای توانمندسازی و بهره‌مندی از توان داخلی از راهبردهای مهم وزات صنعت، معدن و تجارت است.

حمله‌ی موتورسواران به ماشین حامد زمانی

عصر روز گذشته دو موتورسوار به ماشینِ شخصیِ حامد زمانی حمله کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته جمعه 8 آبان 1394 دو موتورسوار ناشناس به ماشین شخصیِ حامد زمانی حمله کردند و شیشه ماشین او را شکسته و به ماشینش خساراتی وارد کردند. وشبختانه در این رخداد حامد زمانی آسیبی ندید.زمانی در این‌باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ساعت نزدیک 4 بود که در یکی از فرعی‌های شریعتی ماشینم را پارک کردم. می‌خواستم از سوپر مارکت خرید کنم. به محض پیاده شدنم صدای ترکیدن شیشه ماشین را شنیدم. دونفر که سوار بر موتور بودند با چیزی شبیه به دیلم که اندازه خط‌کش بود، شیشه سمت شاگردِ ماشین را شکستند. شاید فکر می‌کردند کسی در ماشین هست که آن طرف را زدند.چند روز پیش هم خبر حمایتِ امیرحسین مقصود‌لو(امیر تتلو) از حامد زمانی بر سر زبان‌ها افتاد. دو خواننده‌ای که در دو ژانر متفاوت کار می‌کنند اما هر دوی آنان همواره مورد هجمه‌ی برخی‌ها قرار می‌گیرند.تتلو در صفحه اینستاگرامش متنی را در حمایت از حامد زمانی منتشر کرده و زمانی را به عنوان خواننده‌ای که کارش را خوب بلد است مورد حمایت قرار داده است. تتلو خود و حامد زمانی را با خصوصیت‌هایی متفاوت توصیف کرده و تاکید کرده که هر دوی آنها باید بتوانند بدون هیچ هجمه‌ای کارشان را انجام دهند. او چندی پیش با خواندن سرودی درباره انرژی هسته‌ای خبرساز شده بود.

ورود پلنگ به آئین تاسوعای حسینی !

به گزارش تابناک مازندران، مراسم باشکوه عاشورا و تاسوعای حسینی در حالی هر سال با شکوه فراوان در حال برگزاری است که خرافات و انحرافات به ظاهر سطحی اما تاسف برانگیز همواره در کمین آن است.در این عکس که در تاسوعای امسال در روستای اسرم در میاندورود به ثبت رسیده عکس یک ببر وحشی سوار بر محمل در بین خیل عزاداران به حرکت درآمد که جای دارد با هوشیاری مسئولان هیئتها راه ورود خرافات و اقدامات غیر مرتبط سد شود.

ماجرای تحقیقات محلی درباره حجاب دختر آیت‌الله نوری همدانی

آیت الله موسوی تبریزی گفت: قبلا فقط باید از مراجع چهارگانه در خصوص فردی استعلام گرفته می شد اما امروز برخی اعضای شورای نگهبان مطرح می کنند که باید از امنای محل هم استعلام شود که این کار خلاف شرع و خلاف قانون است؛ حالا می توان گفت که در زمان های قدیم، امنای محل شناخته می شدند اما امروز اداراتی مثل اداره کل اطلاعات، ثبت احوال، نیروی انتظامی و دادگستری بالاتر از امنای محل می تواند سابقه و صلاحیت افراد را ثابت کند؛ علاوه بر آن امروزه گاهی مشاهده می کنیم که خانواده ای، همسایه دیوار به دیوار خود را نمی شناسد، حالا چگونه می خواهند تحقیقات محلی کنند؟به گزارش روز نو وی خاطرنشان کرد: همانگونه که بنده داماد آیت الله العظمی نوری همدانی هستم، برادر بنده آقا سیدمحسن موسوی تبریزی نیز داماد آیت الله العظمی نوری همدانی است، یعنی دختر ایشان را به همسری گرفته است، اما در دوره ای از انتخابات و پس از این که آقا سیدمحسن یکی دو دوره نماینده خبرگان بود، برای تأیید صلاحیت او به محله زندگی ایشان که در قم بود مراجعه کرده بودند و از همسایه او پرسیده بودند که آیا خانم ایشان حجاب ش را خوب رعایت می کند؟ این آدمی که این کار را کرده بود، آدم شورای نگهبان در قم بود؛ همین ها هستند که کشور ما را کوچک و عقب افتاده می کنند. این افراد یا نمی فهمند چه می کنند یا این که مصداق آن ضرب المثل هستند که به خاطر یک روسری، بازاری را به آتش می کشند.

تلاش برخی شرکت‌های آمریکایی برای اسپانسری فدراسیون‌های ورزشی

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، با اشاره به مقوله «نفوذ» به بهانه برجام، از تلاش برخی شرکت‌های آمریکایی برای ارتباط با تیم‌ها و فدراسیون‌های ورزشی ایرانی و اسپانسری آنها خبر داد.به گزارش مهر این نماینده مجلس اظهار داشت: اخیرا سراغ فدراسیون ها و تیم های ورزشی آمده اند و با توجه به اینکه ورزش از قدیم تاکنون نیاز به اسپانسر و حامی دارد، تحت عنوان اسپانسر یک تیم، یک شرکت آمریکایی وارد شده و پول پرداخت می کند و همین وسیله نفوذ آنها می شود.رحماندوست تصریح کرد: در این رابطه شرکت مایکروسافت سراغ فدراسیون تیراندازی با کمان آمده و وقتی از آنها سوال می کنیم که چرا قبول کرده اند، می گویند این شرکت یک شرکت چندملیتی است؛ چه کسی است که نداند مایکروسافت بالذات یک شرکت آمریکایی است، ولو اینکه هویت بعدی آن به یک شرکت چندملیتی تبدیل شده باشد.وی افزود: برخی خبرها نیز به صورت جسته و گریخته به گوش می رسد و همانطور که در ادبیات ما هست که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها، رد پایی از آنها احساس می شود؛ از جمله شرکت مک‌‍‌دونالد و امثال آنها مطرح می شود که باید توجه کرد که این ها مجموعه های درآمدزایی برای ایران نیستند و نه منشاء تولید هستند و نه فناوری از آنها نصیب ما می شود. این قبیل شرکت ها و از جمله آرم مک‌دونالد پرچم نفوذ آمریکا در کشورهاست و بیش از آنکه ماهیت اقتصادی داشته باشند، ماهیت سیاسی دارند.

تعجب‌ پوتین از تعداد کشته‌شدگان حادثه‌منا

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی موضوع و تعداد کشته‌های حادثه منا را به پوتین گفتم، خیلی تعجب کرد و نمی‌دانست ابعاد این فاجعه به این بزرگی است.به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی با حضور در منزل آیت‌الله مؤیدی قمی مفسر قرآن و استاد اخلاق که در فاجعه تاسف‌بار منا جان خود را از دست داده است، با خانواده ایشان دیدار کرد و درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفت.رئیس مجلس شورای اسلامی برای آن فقیه عالیقدر طلب مغفرت و رحمت و برای خانواده ایشان طلب صبر کرد.لاریجانی در این دیدار با اشاره به ابعاد فاجعه بزرگ منا، گفت: این حادثه ضایعه‌ای برای کشور بود و برای تعیین سرنوشت مفقودین در حال پیگیری هستیم تا تعیین تکلیف شود.وی افزود: سعودی‌ها تعدادی از جانباختگان منا را دفن کردند و برای شناسایی مفقودین، در حال انگشت‌نگاری هستیم.رئیس قوه مقننه با بیان اینکه عربستان در ایجاد این حادثه، مقصر است و بعد از آن نیز بسیاربد عمل کرد، بیان داشت: باید برای کشف حقیقت مسیر را طی کنیم تا به نتیجه برسیم.

پیگیری تحقیق و تفحص از صداوسیما

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صورتی که مسئولان صداوسیما پس از جلسه فردا تغییری را در نوع رویکرد رسانه ملی اعمال نکنند، نمایندگان مجلس به ابزارهای نظارتی خود متوسل می شوند و بحث تحقیق و تفحص از این سازمان و یا تجدیدنظر در تخصیص بودجه به آن را مورد توجه قرار می دهند.منصور حقیقت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به حضور رئیس سازمان صداوسیما در جلسه فردای فراکسیون رهروان و انتقادهایی که به رویکرد گزینشی این سازمان در انعکاس اخبار مربوط به تصویب برجام مطرح می‌شود، اظهار داشت: رفتار و رویکرد صداوسیما در پوشش و انعکاس اخبار مربوط به تصویب طرح برجام به قدری خطی٬ جناحی و ناعادلانه بود که حتی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام نیز لب به انتقاد گشودند.نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: صداوسیما در موضوع برجام با اخبار و مطالبی که منعکس و منتشر کرد، سیاست‌های کلی نظام را زیر پا گذاشت و این سیاست‌ها را برنتابید.

روایتی از دیدار احمدی نژاد-ملک عبدالله

روابط ایران و عربستان همواره با تغییرات بنیادی و اصطلاحا سینوسی مواجه بوده است، تنش بعد از یک دوره روابط معمولی، ترجیع بند همیشگی روابط تهران-ریاض است.

آنچه را از نظر می گذرانید، روایتی از یکی از دیدارهای روسای دو کشور در دوره سابق است:

سال 91 و در جریان اجلاس اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی احمدی نژادبعد از چانه زنی های چندین روزه راضی شد که به اجلاس در ریاض برود. داخل جلسه ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان خیلی احمدی نژاد را تحویل گرفت و در کنار خودش فراخواندش به نحوی که 47 سران اسلامی وقتی وارد میشدند مجبور بودند به هرد نفر سلام بدهند. ملک عبدالله حدود 20 دقیقه تمام با وجود وخامت جسمانی شدید ، با احمدی نژاد صحبت کرد و فقط گلایه میکرد که چرا به من میگویید شراب خوار؟ چرا به من میگویید مهره اسرائیل؟ چرا میگویید آمریکایی؟ چرا این همه به من توهین میکنید؟ ما برادریم باید مشکلاتمان را حل کنیم. خوب نیست این روابط بین ما باشد. چندین مرتبه قبل و بعد از آن اجلاس سعود الفیصل با مقامات ایرانی تماس می گیرد و خواهان مذاکره دوجانیه و حل مشکلات فی مابین می شود که احمدی نژاد راضی نشد و اجازه نداد.

روایت زیر از دیدار احمدی نژاد و ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه وقت عربستان را سید صاحب صادقی،مدیر ماهنامه دیپلمات به نقل از یک مقام آگاه نقل کرده است.

انتشار تصویر رئیس دولت اصلاحات در دانشگاه‌ها تخلف است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگرنظارت کافی و برخورد مناسب با انتشار تصویر رئیس دولت اصلاحات صورت نگیرد به این مسئله ورود می‌کنیم.منصور کبگانیان، عضو شورای انقلاب فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص انتشار عکس رئیس دولت اصلاحات در برخی انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی در آغاز سال تحصیلی با وجود ممنوع التصویر بودن این شخص و اعلام آن سوی قوه قضاییه و این که آیا نظارتی به این کار می‌شود یا خیر گفت: دانشگاهها در خصوص انتشار عکس رئیس دولت اصلاحات در برنامه‌ها تخلف کرده‌اند. در نقشه جامع علمی برای ما هم محتوای علمی و هم محتوای فرهنگی آموزش عالی اهمیت دارد و بخشی از نقشه جامع علمی مربوط به نظارت بر همین موضوعات است.وی ادامه داد: به دلیل این که حوزه فرهنگی از وسعت بالایی برخوردار است سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز برای کار در این حوزه مطرح شد و اگر ببینیم نتوانستند نظارت کافی و برخورد مناسب با انتشار تصویر و یا هر گونه تبلیغ این شخصیت در محیط دانشگاه‌ها داشته باشند ما به این مسئله ورود پیدا می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار